خبر هاکار در کاناداکاناداکسب و کارکشور هامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کاناداویزای کاری

تلاش برای سرعت بخشیدن به زمان بررسی ویزای کاری کانادا

هفته گذشته، شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، به کمیته دائمی شهروندی کانادا گفت که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از بودجه 85 میلیون دلاری خود برای سرعت بخشیدن به ویزای کاری کانادا و سایر ویزاهای مهاجرتی استفاده خواهد کرد. وزیر پیش از این اعلام کرده بود که زمان بررسی ویزاهای کاری، تحصیلی ، شهروندی و تمدید کارت اقامت دائم تا پایان سال 2022 به حالت عادی باز می گردد.

IRCC تخمین می زند که زمان بررسی ویزاهای کار ارسال شده از اکثر کشورها در حال حاضر استاندارد بررسی پرونده ها را برآورده نمی کند. با این وجود، IRCC در حال پردازش سطح بالاتری از ویزاهای کار است. در سال 2021، کانادا حدود 420 هزار مورد را تحت برنامه بین المللی (IMP) و برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) صادر کرد. در سال 2019، این تعداد برابر با 405 هزار مهاجر بود.

برنامه کارگران خارجی موقت(TFWP) به کارفرمایان کانادایی این امکان را می دهد تا از مهاجران به عنوان نیروی کار در مشاغل مورد نظر استفاده نمایند و آنها را استخدام کنند.  برنامه مهاجرتی IMP  نیزباعث ترویج و گسترش منافع گسترده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا می گردد.

استاندارد های کانادا در سرعت بخشیدن به ویزاهای کاری کانادا

سرعت بخشیدن به ویزای کاری کانادا
زیبایی های کانادا

به جز ویزاهای کار بین المللی تجربه کانادا (IEC) که معمولا 56 روزه بررسی می شوند، استاندارد پردازش برای ویزاهای کاری ارائه شده توسط مهاجرین در خارج از کانادا 60 روز است. تمدید ویزای کاری ارائه شده در کانادا نیز دارای استاندارد پردازش 120 روزه است. قبل از همه‌گیری کرونا، IRCC این استانداردها را در بیش از 87 درصد موارد رعایت می‌کرد. در حال حاضر، اطلاعات رسمی ای در خصوص  اینکه IRCC چند درصد از استانداردهای خدمات خود را در سال های 2020-2021 رعایت کرده است، منتشر نشده است.

هنگامی که Covid-19 در سال 2020 شروع شد، IRCC در سراسر جهان فعالیت خود را متوقف کرد. بنابراین  بررسی تعداد زیادی از پرونده ها به تعویق افتاد. از اول فوریه، IRCC بیش از 85000 درخواست برای ویزای کار را در فهرست خود، جهت بررسی دارد.

بیشتر بخوانید: اهمیت حفظ مهاجران جوان کانادا

اهمیت سرعت بخشیدن به ویزای کاری کانادا

سرعت بخشیدن به ویزای کاری کانادا
کشور کانادا

طبق آخرین گزارش فرصت های شغلی، کانادا در نوامبر گذشته نزدیک به 900 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. زمان زیادی است که مهاجرت  به عنوان یک استراتژی برای حمایت از رشد بازار کار در کانادا مطرح شده است. از آنجایی که کارفرمایان در صنایع خاص مدت‌ها نشان داده‌اند که نیاز مستمر به استعدادهای خارجی وجود دارد،  ویزاهای کاری برای کارفرمایان این امکان را فراهم می نمایند تا از استعداد های خارجی در بخش فناوری بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: سریع ترین راه مهاجرت به کانادا کدامند؟

اقامت در کانادا پس از اتمام زمان ویزای کاری

سرعت بخشیدن به ویزای کاری کانادا
کشور کانادا

اگر کارگری قبل از انقضای مجوز کار خود برای تمدید وضعیت خود اقدام کند، می تواند تا زمانی که IRCC در خصوص اقامت وی در کانادا  تصمیم گیری نماید، با وضعیت حفظ شده در کانادا بماند. این افراد مجاز به کار با شرایطی مشابه با مجوز کار خود هستند، به شرطی که در زمان انتظار در کانادا بمانند. وضعیت حفظ شده همچنین می تواند برای دارندگان مجوز تحصیل و بازدید کنندگانی که درخواست تمدید وضعیت موقت خود را دارند نیز اعمال شود.

شما می توانید دیگر اخبار به روز در مورد مهاجرت به کانادا را از اینجا بخوانید.

 

منبع:

Immigration minister commits to speeding up work permit processing | Canada Immigration News (cicnews.com)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا