خبر هاآمریکاکشور هامهاجرمهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

مهاجران، بیشترین آمار جمعیت ایالات متحده آمریکا را دارند

طبق بررسی ها تعداد مهاجران و خارجی های متولد شده در این کشور به بالاترین آمار تاریخی خود معادل 46.2 میلیون نفر رسید. این آمار بیشترین آمار ثبت شده مهاجران در میان بررسی دولت های مختلف و آمار ایالت متحده آمریکا از سال 1850 تا کنون می باشد. این آمار رکورد شکن تقریبا 4 برابر بیشتر از آمار به دست آمده از مهاجرت آمریکا(9.6 میلیون نفر مهاجر!) در50 سال پیش می باشد.از آن زمان تاکنون جمعیت کشور آمریکا رو به کاهش بوده است.

مهاجران چند درصد جمعیت ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهند؟

تقریبا 14.2 درصد از جمعیت ایالات متحده آمریکا را شهروندان خارجی متولد شده در آمریکا تشکیل میدهند. این میزان 3 برابربیشتر از درصد این افراد در سال 1970 می باشد. امروزه شمار بیشتر مهاجران از مکزیک و آمریکای لاتین به آمریکا مهاجرت میکنند که 25% جمعیت مهاجران را تشکیل میدهند. 28% مهاجران از آسیا و،6% از چین و هند و 4% از فیلیپین بوده و 9% باقی مانده از از دیگر مناطق به کشو آمریکا می آیند.

بیشتر بخوانید: با افزایش مهاجرت به آمریکا، تورم در این کشور کاهش می یابد

جمعیت ایالات متحده آمریکا
مهاجران در آمریکا

عامل تسریع در رشد جمعیت ایالات متحده آمریکا

طبق آمار بررسی شده مهاجرت بین المللی می تواند عامل اصلی رشد جمعیت ایالات متحده آمریکا شود و به تسریع روند افزایش جمعیت سرعت بخشد. با توجه به اینکه جمعیت آمریکا در حال پیر شدن می باشد ومرگ و میر با سرعت بیشتری نسبت به تولد ها رخ خواهد داد.

بنابر این ، انتظار می رود تا اواسط قرن مهاجرت بین المللی 2 برابر بیشتر از رشد جمعیت به صورت طبیعی به جمعیت آمریکا کمک خواهد کرد. اما از آنجایی که مهاجرت به شرایط سیاسی، اقتصادی،اجتماعی، بهداشت عمومی و.. بستگی دارد، پیش بینی این امر دشوار است و میتواند شرایط تغییر یابد. همانطور که در دوسال گذشته به دلیل همه گیری کرونا شاهد این موضوع بودیم.

با توجه به بررسی های آماری انجام شده بر روی جمعیت میتوان پیش بینی کرد که جمعیت کشور آمریکا در سال 2060 رقمی حدود 405 میلیون نفر خواهد بود که معادل  22 درصد رشد نسبت به جمعیت امروز می باشد.با این حال اگر جمعیت مهاجران کاهش یابد این رقم به 320 میلیون نفر در 2060 خواهد رسید 4 درصد کمتر از رقم پیش بینی شده.

بیشتر بخوانید: سریع ترین راه مهاجرت به آمریکا

 

 

منبع
thehill.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا