خبر هاآمریکاکشور ها

ایجاد تغییرات در سیاستهای مهاجرتی آمریکا

در حالیکه جو بایدن در اولین سال ریاست جمهوری خود برای اصلاح سیاستهای مهاجرتی آمریکا در تلاش بود، با چالش‌های مداوم و سختی مواجه شد. برخی از این تلاش‌ها در 12 ماه گذشته در اصلاح اقدامات ترامپ موفق بوده‌اند؛ اما با این حال سایر اقدامات وی با انتقاد شدیدی از سوی حامیان مهاجرت همراه بوده است.

سیاستهای مهاجرتی آمریکا
کشور آمریکا

البته برخلاف تمامی مشکلات، بایدن موفق به ایجاد تغییرات سختگیرانه بیشتری در سیاستهای مهاجرتی آمریکا شده و در نحوه اجرای قوانین مهاجرت ایالات متحده تاثیرات زیادی داشته است.

بایدن در سال جاری با مخالفت شدیدی با تلاش‌هایش برای عقب انداختن شیوه‌های دوران ترامپ از جمله سیاست «در مکزیک بمانید» مواجه شد. این سیاست ده‌ها هزار پناهجو را مجبور کرد تا منتظر جلسات دادگاه مهاجرت ایالات متحده در مکزیک باشند. پس از اینکه ایالت‌های تگزاس و میسوری شکایتی را علیه لغو “در مکزیک بمانید” به راه انداختند، دولت بایدن مجبور شد این رویه را بازگرداند.

سیاستهای مهاجرتی آمریکا
مهاجرت به آمریکا

نیاز به تقویت روند قانونی مهاجرت ،از دیگر سخنان در چرخه چالش های دستور کار مهاجرتی بایدن است. برای مهاجرانی که از فرآیند اخراج سریع «Title 42» اجتناب می‌کنند و به مسیر معمولی «Title 8» هدایت می‌شوند، پرونده‌ها به قاضی اداری ارجاع می‌شوند و حل آن ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد. به گفته محققان دانشگاه سیراکیوز، در سال گذشته، تعداد پرونده های معوقه دادگاه های مهاجرت برای اولین بار از 1.5 میلیون نفر گذشت.

برای کسانی که در مسیر دریافت گرین کارت  یا اقامت دائمی خود هستند، دولت بایدن با تغییر قانون «هزینه عمومی» دولت ترامپ، که شرایط درآمد و تحصیلات جدیدی را بر متقاضیان مهاجر تحمیل میکرد، تغییر قابل توجهی ایجاد کرد.

سیاستهای مهاجرتی آمریکا
مهاجرت به آمریکا

بایدن همچنین به دنبال افزایش پذیرش پناهندگان و همچنین حفظ DACA – سیاست دوران اوباما- است که از اخراج افرادی که به طور غیرقانونی در کودکی به کشور آورده شده‌اند محافظت می‌کند. پس از اینکه یک قاضی فدرال دستور توقف همه برنامه‌های جدید را صادر کرد، دولت مجبور شد یک قانون جدید برای اجرای برنامه تدوین کند.

براساس نظرسنجی گالوپ که در نوامبر سال گذشته منتشر شد، تنها 31 درصد از آمریکایی ها از مدیریت او با مسائل مهاجرتی موافق هستند و از نظر سیاسی، دیدگاه‌ها در مورد رویکرد بایدن در مورد مهاجرت، محبوبیت کلی او را در سال گذشته کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: تغییراتی در سیاست آمریکا برای جذب دانشجویان بین‌المللی

منبع
abcnews.go

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا