کشور هاکانادامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

نظر سنجی جهت بررسی تمایل افراد برای مهاجرت به کانادا

این نظرسنجی توسط سازمان خدمات آموزش جهانی کانادا (WES)  World Education Services  Canada، که ارائه دهنده ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) برای مهاجرت به کانادا  می باشد، انجام شده است.

سازمان خدمات آموزشی کانادا  (WES) در سال 2020 برای بررسی تاثیر کوید-19 بر برنامه های مهاجرتی ، از افرادی که برای کانادا درخواست ECA ارسال کرده بودند خواست تا در این مطالعه شرکت نمایند .در  آگوست 2021 این نظر سنجی مجددا انجام شد تا این سازمان از طریق مقایسه اطلاعات جمع آوری شده متوجه شود که آیا همه گیری کرونا برای مهاجرت به کانادا تاثیری بر تمایل مهاجران داشته است یا خیر.

مهاجرت به کانادا
کانادا

نتایج حاصل از مطالعات

WES گزارش می دهد که از سال 2020 هیچ کاهشی در پاسخ دهندگان علاقه مند به مهاجرت به کانادا مشاهده نشده است. نزدیک به 52 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که همه گیری هیچ تاثیری بر برنامه های مهاجرتی آنها نخواهد داشت. تقریباً 93 درصد اظهار داشتند که همه‌گیری یا «هیچ تأثیری» نخواهد داشت یا آنها را «علاقه‌مندتر» می‌کند.

در نظرسنجی سال 2021، 33 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که احساس می کنند این بیماری همه گیر تأثیر منفی بر دسترسی به شغل در کانادا خواهد داشت، این میزان در مقایسه با 45 درصدی که در سال 2020 چنین احساسی داشتند، کاهش یافته بود. لازم به ذکر است که اقتصاد کانادا در سال 2021 بهبود یافت و در حال حاضرکشور کانادا با نزدیک به 1 میلیون شغل موجود، بالاترین نرخ وجود شغل را در رکورد خود دارد.

حدود 58 درصد از پاسخ دهندگان نشان دادند که به دلیل توانایی دولت کانادا و سیستم مراقبت های بهداشتی در مدیریت بیماری همه گیر و مراقبت از بیماران COVID-19، علاقه بیشتری به مهاجرت به کانادا دارند.

تنها 21 درصد اظهار داشتند که این بیماری همه گیر برنامه های مهاجرتی آنها به کانادا را به تاخیر می اندازد،  این میزان در در سال  2020برابر با نظر 35 درصد از پاسخ دهنگان بود.

از سوی دیگر، 22 درصد گفته اند که علاقه مند به مهاجرت به کشوری غیر از کانادا هستند، در حالی که این میزان در سال 2020، 13 درصد بوده است.

برخی از افراد پاسخ دهنده بر این نظر بودند که حتی در صورت بروز شرایط چالش برانگیز اقتصادی یا شخصی، همچنان تمایل زیادی برای پیگیری وضعیت اقامت دائم خود در کانادا دارند. به عنوان مثال، 74 درصد گفتند که رکود اقتصادی در کانادا یا تأثیری نخواهد داشت یا علاقه آنها را برای به دست آوردن اقامت دائم افزایش می دهد. این در حالی است که در سال 2020، 69 درصد از افراد چنین نظری داشتند.

مهاجرت به کانادا
زیبایی های کانادا

دلایل اصلی تاخیر در مهاجرت به کانادا

در این میان افرادی نیز بودند که قصد تاخیر در مهاجرت به کانادا را داشتند. موارد زیر سه دلیل اصلی این افراد بود:

  • محدودیت های سفر
  • افزایش قابل توجه زمان رسیدگی به مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)
  • کاهش مشاغل در رشته خود در کانادا

برنامه های IRCC برای مهاجرت به کانادا

قبل از شروع همه گیری ویروس کرونا کشور کانادا قصد داشت تا 341 هزار نفر مهاجر را پذیرش نماید اما با به وجود آمدن همه گیری و به دنبال آن اعمال محدودیت های سفر برای جلوگیری از این همه گیری،  این تعداد به 184 هزار نفر کاهش یافت.

محدودیت‌های سفر از آن زمان تاکنون در بیشتر موارد برداشته شده است. برخلاف وجود همه گیری کرونا، تعداد متقاضیان IRCC  به 1.8 میلیون نفر افزایش یافته و این امر زمان پردازش درخواست ها را کند کرده است.

در سال 2021، کانادا به دنبال جذب 401 هزار نفر مهاجر جدید بود و تا حد زیادی با انتقال مهاجران در کانادا به اقامت دائم به این هدف دست یافت. دولت کانادا طرح سطوح مهاجرتی 2022-2024 جدید خود را تا 14 فوریه اعلام خواهد کرد. این طرح تعداد مهاجران جدیدی که کانادا در سال جاری پذیرش خواهد کرد و دسته بندی هایی که در زیر مجموعه آن قرار می گیرند را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: مهم ترین دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل

منابع:

CICNEWS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا