خبر هاکاناداکشور هامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

اقدامات کانادا برای بهبود سرعت بررسی برنامه های مهاجرتی

در بودجه سال 2021، کانادا 85 میلیون دلار برای کاهش زمان بررسی پرونده های مهاجرتی در تمام خطوط تجاری IRCC اختصاص داد. همچنین نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، از فریزر خواست تا زمان رسیدگی به پرونده ها را در نامه دستوری وزیر کاهش دهد. فریزر در حال حاضر بیان کرده است که؛ این بودجه به کانادا این امکان را می دهد که تا پایان سال به استانداردهای خدمات بررسی ویزاهای تحصیل، ویزاهای کار و تمدید کارت اقامت دائم  متقاضیان بازگردد. علاوه بر این، کانادا در تلاش است تا زمان رسیدگی به ویزای توریستی و اثبات شهروندی را نیز کاهش دهد.

تصمیم گیری IRCC در خصوص درخواست های اقامت دائم

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در مورد بیش از 500000 درخواست اقامت دائم در سال 2021 تصمیم گیری کرد. فریزر اعلام کرد که کانادا در حال برنامه ریزی برای اخذ 147000 تصمیم نهایی برای اقامت دائم در سه ماهه اول سال 2022 است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال 2020 دو برابر شده است. همچنین IRCC امکان پیگیری آنلاین درخواست اقامت دائم  همسران و افراد تحت تکفل  متقاضیان را در فوریه 2022 ایجاد خواهد کرد و متقاضیان از این طریق می توانند به صورت آنلاین اطلاعات درخواست و وضعیت درخواست خود را مشاهده نمایند.

اداره مهاجرت کانادا در حال حاضر با تعداد بیش از 1.8 میلیون نفر در انتظار تصمیم گیری مواجه است. این شامل متقاضیان شهروندی، کارگران خارجی موقت، خانواده ها، دانشجویان، پناهندگان و بازدیدکنندگان می شود. تا دسامبر 2021 تعداد متقاضیان اکسپرس انتری به تنهایی حدود 119000 نفر بود.

بیشتر بخوانید: تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا

روش IRCC جهت بهبود سرعت بررسی برنامه های مهاجرتی

کشور کانادا و اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در تلاش است تا با تبدیل روند هایی که در گذشته به صورت حضوری انجام می شده به روند های آنلاین سرعت پردازش و بررسی پرونده های مهاجرتی را افزایش دهد. همچنین IRCC حدود 500 کارمند جدید را جهت انجام این فرایند استخدام کرده است و علاوه بر دیجیتالی کردن برنامه های کاربردی در این روند ها، کار را به دفاتر IRCC در سراسر جهان تخصیص داده است تا به هدف خود یعنی بهبود سرعت پردازش پرونده های مهاجرتی دست یابد.

 

منابع:

CICNEWS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا