ویزای کاریکار در کاناداکاناداکسب و کارکشور هامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

برنامه مهاجرت استانی PNP چیست؟

PNP یک برنامه مهاجرت استانی است که به طور مشترک توسط دولت های فدرال، استانی و منطقه ای اداره می شود. این برنامه به استان ها و مناطق کانادا این فرصت را می دهد تا با ایجاد برنامه های مهاجرتی متنوع نیازهای بازار کار و اهداف توسعه اقتصادی خود را بهتر برآورده نمایند.

کشور کانادا PNP را در سال 1998 معرفی کرد تا با ایجاد فرصت های مهاجرتی شرایط مهاجرت به استان های کوچکتر و کم جمعیت تر کانادا رافراهم نموده و مزایای مهاجرت را به طور یکنواخت بین استان ها گسترش دهد. امروزه میزان قابل توجهی از مهاجرت اقتصادی به اکثر استان ها و مناطق در کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی  PNP می باشد.

در واقع، بسیاری از استان های کوچکتر کانادا مانند نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، مانیتوبا و ساسکاچوان برای برآوردن نیازهای جمعیتی و نیروی کار خود به این برنامه وابسته هستند. با توجه به بررسی های انجام شده انتظار می رود تا سال 2023 کشور کانادا تنها از طریق برنامه مهاجرتی PNP  بیش از 80000 مقیم دائم پذیرش نماید.

برنامه های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری

اکثر استان‌ها و مناطق شرکت‌کننده حداقل یک جریان PNP دارند که با سیستم اکسپرس انتری فدرال، که یک سیستم مدیریتی برای سه برنامه مهاجرتی ؛ کلاس تجربه کانادا (CEC) برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) می باشد، همسو است. جریان‌های PNP مرتبط با اکسپرس انتری، به یک استان اجازه می‌دهند تا نامزدهایی را که پروفایل‌هایی در مجموعه اکسپرس انتری دارند انتخاب کرده و از آنها دعوت کند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.

اقدامات IRCC برای برنامه مهاجرت استانی PNP

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ، برای کاهش تأخیرهای معوقه در بررسی  پرونده متقاضیان اقامت دائم، به طور موقت صدور دعوت نامه های اکسپرس انتری برای کاندیداهای FSWP، CEC و FSTP را متوقف کرده است. با این حال، با توجه به اهمیت PNP برای استان ها و مناطق، IRCC تضمین کرده است که دعوت نامه های اکسپرس انتری برای نامزدهای PNP همچنان طبق معمول هر دو هفته یکبار صادر شود. هفته گذشته، شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، بر تعهد دولت برای ادامه دعوت از نامزدهای PNP تاکید کرد.

در ماه ژانویه، IRCC دو قرعه کشی برگزار کرد و در مجموع 1428 کاندید PNP را از طریق اکسپرس انتری دعوت کرد. آخرین قرعه کشی که در 19 ژانویه برگزار شد، 1032 دعوت نامه برای درخواست نامزدهای استانی صادر کرد.

در ادامه نتایج قرعه کشی استان ها و آمار نامزد های دعوت شده از طریقاین قرعه کشی ها آورده شده است:

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا

در ژانویه، آلبرتا نتایج دو قرعه کشی را که از طریق برنامه نامزدهای مهاجر آلبرتا برگزار شد، منتشر کرد. طبق نتایج منتشر شده، استان آلبرتا در 14 دسامبر از 150 نامزد برای درخواست نامزدی استانی و در 5 ژانویه از 250 نامزد دیگر از طریق اکسپرس اینتری آلبرتا دعوت کرد.

همچنین در 13 ژانویه2022، دولت آلبرتا یک مسیر فناوری تسریع شده جدید را برای متخصصان فناوری در کانادا و خارج از کشور کانادا معرفی کرد. برای این برنامه؛ نامزدها باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشند یا در حال حاضر برای یک شرکت مستقر در آلبرتا در یک شغل فنی واجد شرایط کار کنند، علاوه بر آن باید معیارهای جریان اکسپرس انتری آلبرتا را برآورده کنند.

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا از کاندیداهای استانی با امتیاز برتر به صورت هفتگی از طریق برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا، دعوت می کند. نامزدهای دعوت شده می توانند برای اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا، Skills Immigration و همچنین جریان فناوری درخواست دهند. این برنامه ها از فعال ترین برنامه ها در کشور هستند. در ماه ژانویه، این استان در مجموع از 714 نامزد برای درخواست نامزدی استانی، دعوت کرد.

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا

مانیتوبا به طور منظم از طریق سه جریان زیر دعوت نامه صادر می کند: کارگران ماهر در مانیتوبا، کارگران ماهر در خارج از کشور، و جریان آموزش بین المللی. ماه گذشته، استان قرعه کشی را در 14 ژانویه و 27 ژانویه برگزار کرد و در مجموع 758 نامه مشاوره برای درخواست صادر شد که از این تعداد 166 نامه برای داوطلبانی که دارای مشخصات اکسپرس انتری معتبر بودند ارسال شد.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو

برنامه نامزدهای مهاجر انتاریو (OINP) ماه گذشته سه قرعه کشی بزرگ برگزار کرد. اولین قرعه کشی در 11 ژانویه انجام شد. این استان در این قرعه کشی، 1084 دعوت نامه برای درخواست تحت رده پیشنهادی شغلی کارفرما برای متقاضیان جریان کارگر خارجی، دانشجویان بین المللی و مهارت های مورد تقاضا صادر کرد.

روز بعد، در 12 ژانویه، استان قرعه کشی دیگری را برگزار کرد که از 502 نامزد با تجربه کاری در 18 شغل مورد نظر دعوت کرد که واجد شرایط جریان اولویت های سرمایه انسانی اکسپرس انتری انتاریو بودند. در نهایت، در 27 ژانویه، انتاریو 1032 نامزد را از طریق جریان تجارت ماهر انتاریو اکسپرس اینتری دعوت کرد.

در مجموع، انتاریو از 2618 نامزد برای درخواست نامزدی استانی دعوت کرد که این میزان از دیگر استان های کانادا بیشتر بود.

برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد

قرعه کشی های برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) از قبل برنامه ریزی شده و ماهی یک بار برگزار می شود. برنامه امسال توسط استان در 1 ژانویه منتشر شد. اولین قرعه کشی PEI PNP در 20 ژانویه برگزار شد و  121 نامزد از جریان های Labor Impact و Express Entry و 11 نامزد از جریان Business Impact دعوت شدند.

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

در 6 ژانویه، ساسکاچوان قرعه کشی ای در رده  کارآفرینان برگزار کرد و از 51 نامزد دعوت نمود. هفته بعد، در 13 ژانویه، استان قرعه کشی را از طریق دو زیرمجموعه برنامه اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان (SINP) برگزار کرد و در مجموع 104 دعوت نامه برای درخواست نامزدی استانی سایکاچوان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اهمیت حفظ مهاجران جوان در کانادا

منابع:

CICNEWS

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا