خبر هااسترالیاکشور ها

اقامت دائم استرالیا برای مهاجران، از طرف مردم استرالیا حمایت می‌شود!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد استرالیایی‌ها به طور عمده برنامه های دریافت اقامت دائم استرالیا برای مهاجرانی که دارای ویزای موقت هستند و چندین سال در استرالیا زندگی و کار کرده‌اند را حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی توسط مرکز حقوقی حقوق بشر انجام شد  و از 1095 استرالیایی در دسامبر2021 در این نظر خواهی شرکت کردند. این بررسی نشان داد که اکثریت مردم معتقدند که مهاجران به علت دارا بودن مهارت لازم برای مشاغل خاص (58٪) و آوردن تنوع فرهنگی به استرالیا (54٪) تاثیرات مثبت در این کشور دارند و برای استرالیا مفید هستند. یک سوم استرالیایی ها (33٪) اعتقاد داشتند که مهاجران حاضر به انجام  مشاغلی با دستمزد کمتر می شوند که شهروندان استرالیایی تمایلی به انجام آن ها ندارند و تقریباً یک چهارم آنها (24٪) بر این باور بودند  که مهاجران با جمعیت سالخورده استرالیا مقابله کرده و به رشد جمعیت جوان این کشور کمک می کنند.

در تحقیقات انجام شده 55 درصد پاسخ دهندگان با این مورد که “مهاجران فارغ از نوع ویزای شان،  جهت برنامه ریزی برای آینده خود در این کشور باید ثبات و اطمینان داشته باشند”

اقامت دائم استرالیا
زیبایی های استرالیا

در این میان 26 درصد پاسخ دهندگان بر این عقیده بودند که مهاجران تنها تا زمانی که کارفرما اجازه دهد باید در این کشور بمانند. که نظر این افراد درصد کمی از نتایج را شامل می شد.

حمایت دیوید برک، از اقامت دائم استرالیا برای مهاجران 

اقامت دائم استرالیا
زیبایی های استرالیا

دیوید برک، مدیر حقوقی مرکز حقوقی حقوق بشر، نیز در این خصوص گفت : “هر فردی باید این فرصت را داشته باشد تا بتواند زندگی خود را با امنیت برنامه ریزی نماید.”

برک همچنین اعلام کرد : ” اختلال ایجاد شده در برنامه مهاجرت استرالیا به علت همه گیری COVID-19 به استرالیا این فرصت را داده است تا رویکرد خود را در خصوص مهاجرت مجدداً تنظیم نماید. رهبران سیاسی ما باید گام‌هایی در راستای اطمینان بخشیدن به مهاجران و پناهندگان ساکن استرالیا بردارند تا به آنها ثابت نمایند که این سیستم ارزش های جامعه را با اجازه دادن به آنها برای داشتن آینده‌ای با ثبات منعکس می‌کند.”

با این حال، سیستم ویزای دولت فدرال مردم را در بلاتکلیفی نگه می‌دارد بسیاری از مهاجران حتی زمانی که سال ها در این کشور زندگی و کار کرده اند؛ نمی‌توانند با خانواده شان در کنار هم بمانند .

دولت استرالیا تعداد نامحدودی ویزاهای موقت صادر می کند و در عین حال تعداد ویزاهای دائمی صادر شده را به شدت کنترل می کند. در نتیجه، اکثر کارگران مهاجر مجبورند تا زمان خستگی از یک ویزای موقت به ویزای دیگر بپرند.

جمع‌بندی

با توجه به این نظرسنجی، شانس دریافت اقامت دائم استرالیا برای مهاجران بیشتر خواهد شد و افرادی که به هر بهانه استرالیا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، می‌توانند با داشتن شرایط لازم، اقامت دائم، شهروندی و پاسپورت این کشور زیبا و پیشرفته را دریافت کنند. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به مهاجرت فکر می‌کنید، برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با ما در مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به استرالیا

منبع:

Australians found to overwhelmingly support path to permanent residency for migrants on temporary visas | Migration | The Guardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا