آمریکامهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا

یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های دریافت اقامت دائم و گرین کارت آمریکا شرکت در برنامه لاتاری است که بیشتر به شانس و اقبال بستگی دارد و از آنجایی‌که ایرانی‌ها سهم نسبتا خوبی در این قرعه‌کشی دارند، شهروندان ایرانی زیادی نیز در این لاتاری شرکت می‌کنند. با این حال برنده شدن در لاتاری به تنهایی برای دریافت اقامت دائم کافی نیست و برنده این قرعه‌کشی باید مراحلی را پشت سر بگذارد. 

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا به قدری مهم است که ممکن است منجر به تغییر نتیجه لاتاری شود، بنابراین افرادی که در لاتاری آمریکا شرکت می‌کنند باید با تمامی پروسه دریافت ویزای لاتاری از ثبت‌نام در لاتاری تا دریافت گرین کارت آشنا باشند و مراحل آن را به‌درستی پیش ببرند.

 ما در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری صحبت کنیم و توصیه می‌کنیم که اگر قصد شرکت در لاتاری را دارید، این مقاله را حتما بخوانید. 

 کارهای بعد از برنده شدن در لاتاری

برندگان خوش شانس لاتاری باید بعد از برنده شدن، برای دریافت ویزای لاتاری اقدام کنند. این افراد هیچ نامه‌ای از اداره مهاجرت آمریکا دریافت نمی‌کنند و باید خودشان به دنبال کارهای ویزا و مهاجرت خود باشند. مراحل مختلفی که بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا باید به آن توجه داشت، عبارت‌اند از:

۱– دریافت CASE NUMBER

بعد از برنده شدن در لاتاری، برنده یک کد دریافت خواهد کرد که اصطلاحا به آن کیس نامبر گفته می‌شود. این کد همان شماره پرونده فرد بوده و باید تا پایان مراحل اخذ ویزای لاتاری آن را داشته باشد. با استفاده از این کد است که نوبت رسیدگی به پرونده فرد در سیستم کنسولگری اداره مهاجرت آمریکا مورد بررسی و پردازش قرار خواهد گرفت. 

از طرفی تمامی مراحل پیگیری پرونده نیز با استفاده از این کد قابل انجام خواهد بود. نکاتی که در این کد باید به آن توجه داشته باشید،‌ این است که ۴ رقم اول این شماره مربوط به سالی است که فرد در آن سال برنده لاتاری شده است و دو رقم بعدی در کیس نامبر،‌ مخفف اسم قاره‌ای است که برنده لاتاری در این قاره متولد شده است. 

ارقام بعدی مربوط به نوبت فرد و کیس نامبر اصلی است. افرادی که این کد را دریافت کرده‌اند بعد از تکمیل فرم DS- 260 باید منتظر بررسی پرونده خود باشند. از آنجایی‌که اولویت با کیس نامبرهای پایین‌تر است،‌ افرادی که کیس نامبر پایین‌تری دارند،‌ باید زودتر برای پر کردن فرم DS-260 اقدام کنند. 

بعد از برنده شدن در لاتاری
برنده شدن در لاتاری

۲– تکمیل فرم DS-260

مرحله بعدی بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا این است که فرد باید فرم درخواست ویزای مهاجرت یا همان فرم DS-260 را تکمیل کند. این فرم باید به زبان انگلیسی تکمیل شود و تمامی مشخصات باید به دقت و به درستی در این فرم درج شوند. 

در این فرم شامل اطلاعات شخصی،‌ وضعیت تاهل، محل کار،‌ تحصیل و سوابق کیفری بوده و افرادی که نتوانند این فرم را به‌درستی تکمیل کنندُ‌از لیست برندگان لاتاری حذف خواهند شد. 

۳- ارائه مدارک برای دریافت ویزای لاتاری

یکی دیگر از مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا،‌ ارائه مدارک برای صدور ویزا است. نقص در این مدارک ممکن است که باعث به تعویق افتادن رسیدگی به پرونده و تاخیر در صدور ویزا شود. این مدارک عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر 
  • شناسنامه و مدارک هویتی 
  • مدارک تحصیلی 
  • مدارک مرتبط با سابقه کار
  • گواهی عدم سوء پیشینه 
  • مدارک مربوط به ازدواج و طلاق (در صورت وجود)
  • مدارک مربوط به شناسه نظامی برای افرادی که در سازمان‌های نظامی مشغول به کار بوده‌اند. 
  • مدارک مربوط به دارایی و تمکن مالی فرد
  • مدارک مربوط به املاک و مستغلات فرد برنده 
برنده شدن در لاتاری
زندگی در آمریکا

۴- مدیکال و واکسیناسیون PANEL PHYSICIAN

در مرحله بعد برنده شدگان لاتاری آمریکا باید مدارکی را ارائه دهند که سلامتی آنها را تایید کند. این مدارک پزشکی باید به وسیله یک پزشک معتمد سفارت آمریکا تایید شوند. تایید کارت واکسیناسیون نیز توسط این پزشک باید انجام شود. 

برنده لاتاری باید بعد از گذراندن مراحل معاینات پزشکی از نظر بیماری‌های جسمی و روحی و تزریق تمامی واکسن‌ها، باید اصل پاسپورت خود را ارائه دهد تا بتواند کارت واکسن بین‌المللی دریافت کند. البته درخواست این کارت باید توسط پزشک سفارت باشد. 

۵– ارائه گواهی تمکن مالی

یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا،‌ ارائه گواهی برای تمکن مالی و یا اسپانسر است. افرادی که در لاتاری برنده می‌شوند باید از طریق حساب بانکی، ارزش‌گذاری املاک و مستغلات،‌ پیشنهاد شغلی و یا اسپانسر،‌ تمکن مالی خود را اثبات کنند. 

۶– کارنت شدن برندگان 

منظور از کارنت شدن،‌ این است که زمان رسیدگی به پرونده فرا رسیده و برنده لاتاری باید به سفارت مراجعه کند تا مدارک بررسی شده و مصاحبه انجام شود. معمولا در هر ماه افراد زیادی برای ویزاهای آمریکا کارنت می‌شوند. کارنت شدن برندگان لاتاری در مجلات اداره کنسولگری وزارت امور خارجه آمریکا (ویزای بولتن) اعلام می‌شود. 

برندگان لاتاری می‌توانند این مجلات را از طریق سایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا دریافت کنند. بعد از کارنت شدن،‌ ۱۰ الی ۱۵ روز طول می‌کشد تا ایمیل وقت مصاحبه (حضور در سفارت) از طرف مرکز کنسولی کنتاکی KCC به فرد ارسال شود. فرد برنده باید در راس ساعت تعیین شده برای مصاحبه در سفارت حاضر شود. 

۷– مصاحبه سفارت 

یکی دیگر از مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا، حضور در سفارت آمریکا برای انجام مصاحبه است که متقاضی باید در زمان تعیین شده در محل حضور داشته باشد و تمامی مدارک اصلی و ترجمه شده را به همراه نتایج پزشکی و دعوت‌نامه مصاحبه به همراه داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: دلایل ریجکتی مصاحبه سفارت

۸– کلیرنس ویزای لاتاری

بعد از انجام مصاحبه در سفارت آمریکا،‌ متقاضی باید منتظر بررسی سوابق و همچنین تایید صلاحیت‌ها باشد. بررسی سوابق در وزارت خارجه آمریکا انجام شده و در صورتی که آفیسر نسبت به موضوعی شک و تردید داشته باشد،‌ پرونده را برای انجام بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر وارد مرحله کلیرنس خواهد کرد. 

در مرحله کلیرنس مواردی مانند جاسوسی،‌ تروریسم و صادرات غیرقانونی فناوری به خارج از ایالات متحده مورد بررسی قرار خواهند گرفت. این تحقیقات معمولا در حدود ۶ هفته طول خواهند کشید. 

برنده شدن در لاتاری
مهاجرت با لاتاری

۹– صدور ویزا 

بعد از گذراندن تمامی این مراحل،‌ در صورتی که پرونده مشکلی نداشته باشد،‌ برنده لاتاری می‌تواند ویزا را دریافت کند. بعد از دریافت ویزا فرد ۶ ماه فرصت خواهد داشت تا وارد خاک آمریکا شود،‌ در غیر این‌صورت ویزای لاتاری لغو خواهد شد. 

 

بعد از برنده شدن در لاتاری،‌ فرد چقدر وقت دارد تا وارد آمریکا شود؟

نتایج لاتاری در ماه می اعلام می‌شود و بعد از برنده شدن در لاتاری،‌ فرد برنده باید تا سی سپتامبر سال بعد،‌ یعنی ۱ سال و ۴ ماه بعد،‌ تمامی مراحل دریافت ویزای لاتاری را به پایان رسانده باشد تا بتواند وارد خاک آمریکا شود. 

اگر فرد برنده نتواند در این بازه زمانی کارهای اداری دریافت ویزای لاتاری را به پایان برساند و گرین کارت خود را دریافت کند،‌ فرصت را از دست داده و نتیجه لاتاری او باطل خواهد شد. 

 

هزینه‌هایی که بعد از برنده شدن در لاتاری باید پرداخت

با وجود اینکه دریافت ویزای لاتاری و مهاجرت از این طریق یک روش ارزان و آسان است، اما فرد برنده باید هزینه‌هایی را در فرایند دریافت ویزا و گرین کارت پرداخت کند. این هزینه‌ها شامل دو دسته هزینه‌های اداری و هزینه‌های متغیر بوده و البته مبلغ چندان زیادی نخواهد بود. 

  • هزینه‌های اداری برندگان 

هر کدام از برندگان لاتاری برای خود و هر یک نفر از اعضای خانواده که به همراه خواهند داشت،‌ باید ۳۳۰ دلار را برای شرکت در مصاحبه سفارت بپردازند. 

مورد بعدی در هزینه‌های اداری برندگان لاتاری، هزینه مربوط به واکسیناسیون است که به ازای هر نفر چیزی در حدود ۲۷۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود. (این مبلغ شاید در هر کشور بر حسب واحد پولی آنجا محاسبه شود،‌ اما در کل معادل این مبلغ به دلار در تمامی کشورها یکسان است.)

  • هزینه‌های متغیر برندگان 

هزینه متغیر مربوط به هزینه‌هایی است که فرد برای سفر به کشور سوم و انجام کارهای مصاحبه باید بپردازد. از آنجایی‌که آمریکا در ایران سفارت ندارد،‌ برندگان لاتاری باید به یکی از کشورهای همسایه مانند امارات یا ترکیه بروند تا کارهای سفارت را انجام دهند. سفر به این کشورها هزینه‌ای خواهد داشت که به این هزینه در پروسه دریافت ویزای لاتاری،‌ هزینه متغیر گفته می‌شود. 

برنده شدن در لاتاری
آمریکا

میزان تمکن مالی برای دریافت ویزای لاتاری آمریکا 

یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا،‌ ارائه گواهی تمکن مالی است. با وجود اینکه این روش مهاجرتی ارزان است،‌ اما فرد باید توان تامین هزینه‌های زندگی خود در آمریکا را داشته باشد. 

میزان تمکن مالی باید معادل ۱۲۵ درصد از مقدار خط فقر آمریکا باشد، یعنی اینکه متقاضی ثابت کند که میزان دارایی او ۲۵ درصد بیشتر از میزان خط فقر در کشور آمریکا است. میزان خط فقر در هر سال توسط موسسات رسمی محاسبه می‌شود و به اطلاع عموم می‌رسد. 

به‌عنوان مثال: جدول تمکن مالی برای برندگان لاتاری ۲۰۲۵ به‌صورت زیر است. 

 

تعداد اعضای خانواده  میزان تمکن مالی مورد نیاز بر حسب دلار
۱ نفر  ۱۸۲۲۵ دلار آمریکا 
۲ نفر ۲۴۶۵۰ دلار آمریکا
۳ نفر ۳۱۰۷۵ دلار آمریکا
۴ نفر ۳۷۵۰۰ دلار آمریکا
۵ نفر ۴۳۹۲۵ دلار آمریکا
۶ نفر ۵۰۳۵۰ دلار آمریکا
۷ نفر ۵۶۷۷۵ دلار آمریکا
۸ نفر ۶۳۲۰۰ دلار آمریکا
هر یک نفر بیشتر  ۶۴۲۵ دلار اضافه خواهد شد

جمع‌بندی

برنده شدن در لاتاری آمریکا فقط ۵۰ درصد از کل مسیر برای رسیدن به اقامت دائم و گرین کارت این کشور است. ۵۰ درصد بقیه مراحلی است که برندگان باید بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا طی کنند،‌ یعنی اینکه برای دریافت ویزای لاتاری و اقامت دائم آمریکا مراحل اداری و قانونی مختلفی را طی کرده و به گرین کارت آمریکا دست یابند. 

در صورتی که فرد در هر مرحله اشتباهی کند،‌ فرایند دریافت ویزای لاتاری با خطا مواجه شده و منجر به ابطال نتیجه لاتاری خواهد شد.  ما در این مقاله سعی کردیم تا مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری را توضیح دهیم. در صورت که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره لاتاری و یا راه‌های دیگر مهاجرت به این کشور داشته باشید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید،‌ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد لاتاری آمریکا 

منبع
حامی مهاجرچاوش مهاجرحامی مهاجر

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا