خبر ها

تغییراتی در راستای جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی به آمریکا و اروپا

مهاجرت غیر قانونی به آمریکا و اروپا با توجه به افزایش گذرگاه‌های غیرقانونی مرزی به اتحادیه اروپا در سال گذشته به نزدیک به 200000 افزایش یافته که این میزان  57 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشته است و به سطوحی رسید که از سال 2017 مشاهده نشده بود. مقامات ایالات متحده در دسامبر 178840 مهاجر را در مرز جنوب غربی آمریکا دستگیر کردند که تقریباً این تعداد دو و نیم برابر بیشتر از تعداد ثبت شده در همان ماه در سال قبل بود. (مهاجرت غیر قانونی 2.5 برابر بیشتر شده است.)

در فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در حال اتخاذ مواضع تندروانه خود در قبال مهاجرت غیر قانونی می باشد و خواهان تقویت مرزهای خارجی اتحادیه اروپا است. هفته گذشته  امانوئل ماکرون ازموقعیتی که در ریاست جمهوری دارد برای ایجاد یک شورای مهاجرت جدید اروپایی برای نظارت بر سیاست های منطقه ای و همچنین یک “نیروی واکنش سریع” برای مقابله با موج ناگهانی مهاجران در مرزهای اروپا استفاده کرد.

مهاجرت غیر قانونی
پناهندگی و شرایط سخت مهاجرت

چندین کشور اروپایی ؛ از جمله لهستان که ماه گذشته کار بر روی دیوار مرزی جدید 400 میلیون دلاری را پس از رویارویی با بلاروس بر سر هزاران مهاجر خاورمیانه آغاز کرد، خواستار قوانین محدودکننده‌تر بر پناهجویان هستند. در میان موجی از مهاجران که از کانال مانش عبور می‌کنند، پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، سال گذشته طرحی را برای استفاده از گشت‌های جت اسکی برای عقب راندن مهاجران به سمت فرانسه تصویب کرد. گامی که هنوز اجرایی نشده است به قدری بحث‌برانگیز بوده که ماموران مرزی تهدید به اعتصاب کرده‌اند. نیروی دریایی سلطنتی نیز این تاکتیک را رد کرد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت شهروندان اوکراین به کانادا

در همین حال، در آمریکا، منتقدان می گویند که همه گیری یک بار دیگر به عنوان سلاحی علیه پناهجویان استفاده می شود.

نظر بایدن درباره مهاجرت غیر قانونی و مشکلات پناهجویان

بایدن در سال 2020 پس از گزارش هایی مبنی بر اخراج ونزوئلایی ها از طریق ترینیداد و توباگو به کشورشان گفت: ” کاملاً واضح است که هیچ توجهی به رنج مردم ونزوئلا ندارد.”

مهاجرت غیر قانونی
مهاجرت

سناتور رابرت منندز (D-NJ) هفته گذشته در بیانیه ای گفت: “گزارش های اخیر دولت بایدن مبنی بر اخراج ونزوئلایی ها از طریق کشورهای ثالث بسیار نگران کننده است. این دولت با ادامه استفاده از صفحه‌ای از کتاب اجرای قوانین مهاجرتی ترامپ، به مهاجرانی که بیش از همه به حمایت ما نیاز دارند، پشت می‌کند.”

با این حال هنوز دلایلی وجود دارد که باور کنیم رویکرد بایدن در مورد پناهجویان انسانی تر از رویکرد دولت قبلی است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه درباره ویزای U آمریکا نمی دانید. 

منبع:

https://www.washingtonpost.com/world/2022/02/06/migrantion-us-europe-border

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا