خبر هاآمریکاتحصیل در آمریکاکشور هامحصلویزای تحصیلی

تغییراتی در سیاست آمریکا برای جذب دانشجویان بین المللی

دولت بایدن روز جمعه تغییرات سیاستی آمریکا را برای جذب دانشجویان بین المللی متخصص در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی اعلام کرد. این برنامه بخشی از تلاش گسترده دولت بایدن برای رقابتی تر کردن اقتصاد ایالات متحده آمریکا می باشد.

بر اساس اطلاعیه ای در ثبت نام فدرال، وزارت امور خارجه به دانش آموزان واجد شرایط در این زمینه ها، که به عنوان STEM شناخته می شوند، اجازه می دهد تا حداکثر 36 ماه دوره آموزشی آکادمیک را طی کنند. همچنین ابتکاری برای ارتباط این دانش آموزان با مشاغل موجود در آمریکا وجود خواهد داشت.

برنامه های ارائه شده برای دانشجویان بین المللی در آمریکا

Homeland Security 22 رشته های تحصیلی جدید – از جمله محاسبات ابری، تجسم داده‌ها و علم داده – را به برنامه‌ای اضافه می‌کند که به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از دانشگاه‌های ایالات متحده اجازه می‌دهد تا سه سال دیگر را با کارفرمایان داخلی آموزش ببینند. این برنامه حدود 58000 برنامه در سال 2020 ایجاد کرد.

این برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که این اطمینان حاصل شود که کشورآمریکا محلی برای جذب استعدادها از سراسر جهان محسوب گردد و دانشمندان و محققانی را جذب کند که پیشرفت آنها سبب رشد اقتصاد آمریکا شود. داده های دولتی نشان می دهد که دانشجویان بین المللی به طور قابل توجه و افزاینده ای رگ حیاتی تحقیقات دانشگاهی هستند.

این آخرین نمونه از استفاده دولت بایدن از اختیارات ریاست جمهوری است، موسسه سیاست مهاجرت آمریکا نزدیک به 300 تغییر در این سیستم را در سال اول ریاست جمهوری بایدن ثبت کرد که بسیاری از آنها برای خنثی کردن اقدامات ترامپ برای محدود کردن مهاجرت بودند.

دانشجویان بین المللی
تحصیل در آمریکا

هیئت ملی علوم دولت آمریکا این هفته گزارش داد که دانشجویان بین المللی دارای ویزای موقت بیش از نیمی از مدارک دکترای ایالات متحده در اقتصاد، علوم کامپیوتر، مهندسی و ریاضیات و آمار را تشکیل می دهند.

گروه های تجاری و حامیان مهاجرت از اعلامیه روز جمعه استقبال کردند، در حالی که منتقدان گفتند که این امر به چشم انداز شغلی شهروندان بومی آمریکا آسیب می رساند.

جان بسلیس، معاون سیاست مهاجرت اتاق بازرگانی ایالات متحده، گفت: «این اقدامات هدفمند به شرکت‌های آمریکایی کمک می‌کند تا نیازهای حیاتی نیروی کار خود را برآورده سازند و این اقدام یکی از مجموعه‌ اقدامات کلیدی مورد نیاز برای رسیدگی به بحران کمبود نیروی کارآمریکا است. برای به روز رسانی و نوسازی سیستم مهاجرت کشورمان باید کارهای بیشتری انجام شود و این نوع تغییرات نیازمند اقدام کنگره است.»

U.S Tech Workers، یک گروه مدافع منتقد ویزای پس از فارغ التحصیلی، اعلام کرد که؛ این تغییرات شرکت ها را تشویق می کند تا علیه متقاضیان کار بومی تبعیض قائل شوند.

این گروه در توییتر نوشت: «این دقیقاً نوعی سیاست است که چشم‌انداز شغلی فارغ‌التحصیلان جوان آمریکایی را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ویزای تحصیلی آمریکا

منبع:

US Unveils Changes to Attract Foreign Science, Tech Students | World News | US News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا