کار در سایر کشور هاتحصیل در سایر کشور هاسایر کشور هامهاجرت به سایر کشور ها

از صفر تا صد مهاجرت به فنلاند

فنلاند (کشور هزار دریاچه) یکی از زیباترین کشورهای اسکاندیناوی است که دریاچه‌های زیادی داشته و یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است؛ زیرا سطح کیفیت زندگی در این کشور بالا بوده و نرخ بیکاری کم است. خدمات درمانی خوب، امنیت بسیار بالا و مواردی از این قبیل باعث شده است که بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت به فنلاند باشند.

از طرفی کشور فنلاند از معلولین حمایت‌های بسیار خوبی به جا آورده و باعث مهاجرت معلولین به فنلاند شده است. این افراد می‌توانند در این کشور اروپایی پیشرو از یک زندگی خوب و آرام بهره‌مند شوند.

برای اینکه بیشتر درباره فنلاند و روش‌های مهاجرت به این کشور زیبا آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا به آخر بخوانید.

روش‌های مهاجرت به فنلاند

برای مهاجرت به فنلاند راه‌های متعددی وجود دارد که عبارت‌اند از:

مهاجرت به فنلاند
تحصیل در فنلاند

1- مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به فنلاند، مهاجرت تحصیلی به این کشور است. فنلاند دارای نظام آموزشی بین‌المللی بوده و تا سال 2017 تحصیل در این کشور رایگان بود. از طرفی کشور فنلاند یکی از کشورهای پیشرفته است که امکانات به روزی در زمینه تحصیلات تکمیلی دارد.

یکی از بهترین مزایای مهاجرت تحصیلی به فنلاند، این است که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های فنلاند، نیازی به مدرک آیلتس ندارند؛ اما می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

(این افراد بعد از یک مصاحبه به زبان انگلیسی، در صورت موفقیت می‌توانند پذیرش دانشگاه را گرفته و ویزای تحصیلی دریافت خواهند کرد.)

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند چندان زیاد نیست و در صورتی که دانشجویان بین‌المللی بتوانند به زبان فنلاندی مسلط شوند، می‌توانند رایگان تحصیل کنند. از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به فنلاند این است که تمامی دانشگاه‌های این کشور، شرایط کار بعد از تحصیلات تکمیلی را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند.

2- مهاجرت به فنلاند برای کار

یکی از روش‌های مهاجرت به فنلاند، مهاجرت کاری است. نرخ بیکاری در این کشور کم است؛ بنابراین متقاضیان مهاجرت می‌توانند با دریافت یک دعوتنامه کاری از یک کارفرمای فنلاندی، ویزای کار فنلاند را دریافت کنند.

معمولا پیشنهادهای کاری در فنلاند به مدت 3 ماه آگهی می‌شوند. اگر در این 3 ماه از کشور فنلاند، کسی برای این آگهی واجد شرایط نباشد، این آگهی به مدت 3 ماه دیگر در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می‌شود. اگر از شهروندان اتحادیه اروپا نیز کسی برای این شغل پیدا نشد، شهروندان کشورهای غیر از اتحادیه اروپا می‌توانند برای این شغل اقدام کنند.

دریافت job offer از کارفرمایان فنلاندی روندی دشوار است؛ اما اگر فرد بتواند این دعوتنامه را دریافت کند، شرایط زندگی بسیار خوبی را در کشور فنلاند خواهد داشت. البته کارگران فصلی نیز می‌توانند ویزای کاری فنلاند را دریافت کنند؛ اما اعتبار این ویزا فقط 9 ماه است و این افراد می‌توانند در مشاغل زیر مشغول به کار شوند.

  •       امور رسیدگی و مراقبت از جنگل‌ها
  •       امور مربوط به برگزاری فستیوال‌ها

و…

مهاجرت به فنلاند
زیبایی های فنلاند

3- مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشورهای پیشرفته جهان، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. فنلاند یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد. ریسک سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند بسیار کم است و دولت فنلاند بین سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی هیچ‌گونه تبعیضی نمی‌گذارد.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند را دارند، باید یک بیزینس پلن بسیار خوب ارائه داده و مبلغی در حساب بانکی خود داشته باشند. البته مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت نیز امکان‌پذیر است و مهاجران می‌توانند، با ثبت یک شرکت در کشور فنلاند به مدت 4 سال در این کشور فعالیت کرده و بعد از 4 سال، برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

4- مهاجرت به فنلاند از طریق تولد

یکی از روش‌های مهاجرت به فنلاند و دریافت تابعیت این کشور، تولد است؛ البته کشور فنلاند از قانون خون پیروی می‌کند؛ یعنی اینکه اگر مادر یا پدر نوزاد شهروند فنلاند باشند و ازدواج آنها کاملا رسمی باشد، نوزاد در هر جای دنیا که متولد شود، تابعیت فنلاندی خواهد داشت.

مهاجرت به فنلاند
کشور زیبای فنلاند

5- مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به فنلاند، ازدواج با با یک شهروند فنلاندی است. در قانون فنلاند، زوجینی که به مدت 2 سال با هم در یک خانه زندگی کنند (حتی اگر هر دو نفر از یک جنس باشند.) و ثابت کنند که این ازدواج یک ازدواج صوری نیست، متقاضی می‌تواند اقامت فنلاند را دریافت کند. در حالت کلی شرایط مهاجرت به کشور فنلاند از طریق ازدواج دارای شرایط زیر است.

  •       یکی از زوجین شهروند کشور فنلاند باشد.
  •       ازدواج به صورت رسمی ثبت شود.
  •       شهروند فنلاندی در کشور فنلاند حضور داشته باشد یا اینکه قصد زندگی در این کشور را داشته باشد.
  •       هر دو نفر مجرد باشند.
  •       مدارک هویتی داشته باشند و فرم‌های مربوطه را به دقت تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد مهاجرت به سوئد

6- مهاجرت به فنلاند از طریق پناهندگی

یکی از راه‌های مهاجرتی که راه بسیار سختی است، مهاجرت از طریق پناهندگی است. فنلاند یکی از کشورهای عضو کنوانسیون ژنو است و موظف شده است تا از افرادی که شرایط پناهندگی را دارند، حمایت کند؛ البته پناهجو باید تمامی دلایل خود را برای پناهندگی اثبات کند.

این روش مهاجرتی همواره با خطرات زیادی همراه است و توصیه می‌شود که تا فردی مجبور به این روش مهاجرتی نشده است، حتی به آن فکر هم نکند.

بیشتر بخوانید: پناهندگی چیست و به چه کسانی پناهجو گفته می‌شود؟

مهاجرت معلولین به فنلاند و امکانات فنلاند برای این افراد

 

مهاجرت به فنلاند
مهاجرت معلولین به فنلاند

یکی از مواردی که باعث شده است تا مهاجرت به فنلاند بسیار پرطرفدار باشد، حمایت این کشور از معلولین است. طبق قوانین کشور فنلاند، هیچ‌کس به دلیل معلولیت، مورد تبعیض قرار نمی‌گیرد و شخص معلول هم مانند افراد عادی حق دارد تا از زندگی طبیعی بهره ببرد.

افراد معلول هم حق تحصیل، کار و تشکیل خانواده را دارند. این کشور به رعایت معاهده حقوق معلولین سازمان ملل متعهد بوده و انجمن‌های متعددی را برای حمایت از معلولین داراست.

از خدماتی که برای معلولین در کشور فنلاند در نظر گرفته شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ü    خدمات رفت‌وآمد

ü    خدمات مربوط به سکونت

ü    خدمات شخص کمکی

ü    خدمات ترجمه

ü    خدمات محل سکونت

ü    خدمات مربوط به تقاضای کمک

ü    خدمات توانبخشی برای افرادی که دارای معلولیت شدید هستند.

ü    خدمات مدرسه رفتن کودکان دارای معلولیت

ü    خدمات اوقات فراغت کودکان دارای معلولیت

ü    خدمات ویژه برای افرادی که معلولیت ذهنی دارند.

سازمان‌هایی که در کشور فنلاند برای بهبود جایگاه معلولین فعالیت می‌کنند، برای تمامی افراد در رده‌های سنی مختلف، فعالیت‌های سرگرم‌کننده، مشارکت در شبکه‌های حمایتی و… را فراهم می‌کنند. یکی از مراکزی که در کشور فنلاند به مهاجرین معلول و کسانی که بیماری مزمن دارند، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد، hilma نام دارد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت معلولین به سایر کشورهای جهان

دریافت اقامت دائم فنلاند

افرادی که به مهاجرت به فنلاند با هدف دریافت اقامت دائم این کشور، فکر می‌کنند باید 4 سال در فنلاند بمانند. این افراد باید در مدت 4 سال، حداقل 2 سال را در خاک فنلاند اقامت داشته باشند. در صورتی که فرد واجد شرایط لازم باشد (سابقه جرم در خاک فنلاند نداشته باشد.) می‌تواند اقامت دائم (p) را دریافت کند.

مهاجرت به فنلاند
اقامت دائم فنلاند

ارزش و اعتبار پاسپورت فنلاند

پاسپورت فنلاند یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا است که با پاسپورت کشورهایی مانند آلمان و اسپانیا هم ردیف است. در حال حاضر این پاسپورت در رده دوم قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد و دارندگان آن می‌توانند از تمامی مزایای شهروندی فنلاند بهره‌مند شده و همچنین بدون نیاز به دریافت ویزا به بیش از 120 کشور جهان سفر کنند.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت آلمان

جمع‌بندی

فنلاند یکی از زیباترین و امن‌ترین کشورهای اروپایی است که شرایط بسیار خوبی برای مهاجران فراهم کرده است. مهاجرت به این کشور زیبای اسکاندیناوی مزایای متعددی داشته و متقاضیان مهاجرت به فنلاند می‌توانند به روش‌های متعددی به این کشور مهاجرت کنند.

یکی از بهترین ویژگی‌های کشور فنلاند، توجه این کشور به معلولین است. مهاجرت معلولین به فنلاند، مزایای بسیاری برای این افراد داشته و آنها می‌توانند از خدمات حمایتی متعددی بهره‌مند شوند. برای اینکه بیشتر با این کشور یا سایر کشورهای پیشرفته دنیا آشنا شوید، سایر مقالات ما در این سایت را بخوانید.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرت به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

 

منبع
estahbanatyinfofinlandmalekpourmiesabavisa.

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا