ویزای سرمایه گذاریسایر کشور هامهاجرت به سایر کشور ها

آسان‌ترین روش اقامت در اروپا با خرید ملک در پرتغال 

دریافت اقامت دائم کشورهای اروپایی یکی از آرزوهایی است که رسیدن به آن چندان هم ساده نیست، اما یکی از بهترین روش‌های اقامت در اروپا، خرید ملک در پرتغال است که هم نوعی سرمایه‌گذاری در اروپا محسوب می‌شود و هم یک روش مهاجرتی به اروپا است که مزایای زیادی نیز دارد. 

افرادی که با خرید ملک به پرتغال مهاجرت می‌کنند، می‌توانند از تمامی مزایای اقامت در اتحادیه اروپا و همچنین امکاناتی مانند امکان سفر نامحدود، زندگی، تحصیل و کار در این کشور زیبای اروپایی بهره‌مند شوند. با توجه به اینکه این روش مهاجرت به اروپا یک روش منحصربه‌فرد با مزایای زیاد است، می‌تواند برای بسیاری از شهروندان ایرانی که متقاضی سرمایه‌گذاری در اروپا و یا مهاجرت به قاره سبز هستند، بسیار جذاب باشد. 

برای اینکه بیشتر با خرید ملک در پرتغال، قوانین و شرایط این سرمایه‌گذاری و اقامت در اروپا به این روش آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

خرید ملک در پرتغال و رسیدن به شهروندی این کشور 

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به پرتغال، خرید ملک در این کشور است که در این روش سرمایه‌گذار باید با مبلغی بین ۲۸۰ تا ۵۰۰ هزار یورو ملک نوساز یا ملکی را که به نوسازی و بازسازی نیاز دارد،‌ خریداری کند. با خرید این ملک دولت پرتغال به سرمایه‌گذار و اعضای خانواده او اجازه اقامت در پرتغال را خواهد دارد که این اقامت قابل تمدید است. 

افرادی که با خرید ملک، ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای طلایی پرتغال را دریافت می‌کنند، در ابتدا یک ویزا با اعتباری ۲ ساله خواهند داشت که به دفعات و هر دفعه برای ۳ سال قابل تمدید است. افرادی که بتوانند ۵ سال در پرتغال زندگی کنند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم پرتغال درخواست دهند. 

بعد از دریافت اقامت دائم پرتغال، متقاضی می‌تواند با یادگیری زبان پرتغالی در سال ششم برای شهروندی پرتغال اقدام کند و پاسپورت این کشور اروپایی را دریافت کند. 

مهم‌ترین مزیت این روش مهاجرتی این است که این ویزا شرط حضور ندارد، یعنی اینکه در دوره ۲ ساله، متقاضی کافی است که ۱۴ روز در پرتغال حضور داشته باشد و در دوره‌های ۳ ساله بعدی، با حضور ۲۱ روزه می‌تواند برای اقامت دائم و شهروندی این کشور اقدام کند. 

خرید ملک در پرتغال
زندگی در پرتغال

بیشتر بخوانید: مهاجرت به سوئیس و دریافت اقامت دائم این کشور 

مزایای خرید ملک در پرتغال 

افرادی که با خرید ملک در پرتغال، اقامت این کشور را دریافت می‌کنند، از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوند که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • سرمایه‌گذار و تمامی اعضای خانواده او می‌توانند در پرتغال اقامت داشته باشند. 
  • امکان زندگی، کار و تحصیل در پرتغال 
  • امکان سفر نامحدود به ۲۶ کشور اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا 
  • دریافت اقامت دائم و شهروندی پرتغال بعد از ۵ سال 

و…

نکته مهم: 

فرد می‌تواند با خرید ملک در پرتغال، ملک را به اجاره داده و کسب درآمد یورویی داشته باشد. 

گزینه‌های خرید ملک در پرتغال برای دریافت اقامت 

افرادی که می‌خواهند با خرید ملک در کشور پرتغال اقامت دائم این کشور را دریافت کنند با توجه به سرمایه خود، ۳ گزینه در پیش روی خود دارند که این ۳ گزینه طبق جدول زیر خواهند بود. 

 

مبلغ سرمایه‌گذاری شرایط سرمایه‌گذاری 
۲۸۰۰۰۰ یورو  خرید ملک در مناطق کم تراکم جمعیت مانند مناطق داخلی یا مناطق خودمختار آزورا و مادیرا 
۳۵۰۰۰۰ یورو  خرید ملک در مناطق شهری که بیش از ۳۰ سال قدمت ساخت داشته و نیاز به نوسازی داشته باشند. (مبلغ ملک و بازسازی باید بیش از ۳۵۰۰۰۰ یورو باشد.)
۵۰۰۰۰۰ یورو  انواع ملک بدون محدودیت در هر منطقه‌ای 

 

نکته مهم این است که سرمایه‌گذار بعد از گذشت ۶ سال از خرید ملک، می‌تواند این ملک را بفروشد و به سود برسد. در واقع سرمایه‌گذاران با خرید ملک در پرتغال علاوه بر دریافت اقامت دائم می‌توانند سرمایه خود را نیز دو برابر کنند. 

 نکته بسیار مهم این است که فروش ملک در پرتغال هیچ تاثیر منفی بر روی دریافت شهروندی این کشور نخواهد داشت. 

خرید ملک در پرتغال برای چه کسانی مناسب است؟

خرید ملک در این کشور هیچ محدودیتی ندارد و همه شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند به این روش در کشور پرتغال سرمایه‌گذاری کرده و اقامت این کشور را دریافت کنند. این سرمایه‌گذاری می‌تواند به صورت شخصی و یا از طریق شخص حقوقی که شرایط خاصی دارد، انجام شود. 

با این حال خریدار باید حداقل ۱۴ روز در پرتغال حضور داشته باشد. بعد از خرید ملک، خریدار باید برای دریافت ویزای طلایی اقدام کرده و اقامت ۲ ساله پرتغال را اخذ کند. 

شرایط عمومی و مورد نیاز برای خرید ملک در پرتغال 

شرایط دریافت ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای طلایی پرتغال می‌تواند با توجه به سطح سرمایه‌گذاری متفاوت باشد، اما مهم‌ترین شرایط برای این روش مهاجرتی عبارت‌اند از:

  • حفظ سرمایه املاک به مدت حداقل ۶ سال 
  • مبلغ سرمایه باید از خارج از پرتغال به این کشور وارد شده باشد. 
  • متقاضی باید قانونی وارد پرتغال شده و اقامت قانونی داشته باشد. 
  • عدم سوء پیشینه کیفری 
  • متقاضی باید حداقل یک اقامت ۱۴ روزه متناوب یا متوالی در دوره ۲ ساله ویزا در پرتغال داشته باشد. 
خرید ملک در پرتغال
مهاجرت به پرتغال

مراحل مهاجرت به پرتغال با خرید ملک 

افرادی که می‌خواهند با خرید ملک در پرتغال، اقامت این کشور را دریافت کنند، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند که این مراحل عبارت‌اند از:‌

  • متقاضی بعد از پیدا کردن ملک مورد نظر و توافقات اولیه باید زمانی را برای امضا قرار داد تعیین کند. 
  • در ابتدا متقاضی اقامتی موقت دریافت خواهد کرد تا خریدار و فروشنده بتوانند در یک جلسه برای امضای قرارداد حضور داشته باشند. مفاد قرارداد عبارت‌اند از:

۱- قیمت توافق شده ملک 

۲- درج دقیق مشخصات خریدار و فروشنده 

۳- تاریخ معامله و تکمیل قرارداد 

۴- مواردی مانند مبلمان و… که در خرید لیست شده‌اند. 

۵- شرایط پرداخت مبلغ معامله 

و…

  • در این مرحله هر دو طرف قرارداد برای ثبت قرارداد به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و تمامی مدارک در این دفتر اسناد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورتی که خریدار مالیات را پرداخت کرده باشد، بعد از تایید تمامی مدارک، مبلغ ملک پرداخت شده و ثبت مالکیت انجام می‌شود. 

بعد از پایان این مراحل ملک به نام خریدار بوده و خریدار می‌تواند به کشور خود بازگردد تا کارهای دریافت ویزای طلایی انجام شوند و بتواند برای مدت ۲ سال به پرتغال برگشته و به همراه خانواده در این کشور زندگی کند. 

قیمت خرید ملک در پرتغال 

قیمت ملک در کشور پرتغال با توجه به موقعیت مکانی، نوع ملک و… تعیین می‌شود و در شهرهای بزرگی مانند لیسبون، قیمت ملک بیشتر از سایر مناطق است، گرچه خرید املاک مسکونی در لیسبون، پورتو و مناطق ساحلی منجر به دریافت ویزای طلایی پرتغال نخواهد شد. با این حال در سایر مناطق نیز با توجه به افزایش درخواست‌ها، قیمت املاک هر سال رو به افزایش است. 

قیمت ملک در پرتغال در سال ۲۰۱۷، رشد ۴.۶ درصدی در سال ۲۰۱۸، رشد ۶.۱ درصدی، در سال ۲۰۱۹، رشد ۸.۳ درصدی و در سال ۲۰۲۱، رشد ۱۳.۸ درصدی را تجربه کرد. با این حال همچنان خرید ملک در پرتغال روشی آسان و مقرون به صرفه است. 

 گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق برای خرید ملک در پرتغال 

گرچه عوامل مختلفی مانند اندازه ملک، امکانات محلی، موقعیت جغرافیایی و… در تعیین قیمت یک ملک تاثیر می‌گذارند، اما در حالت کلی ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق پرتغال عبارت‌اند از: 

 

ارزان‌ترین مناطق پرتغال برای خرید ملک  مناطق شمالی (براگا، گوارا و ویانا دو کاستلو)

مناطق مرکزی و داخلی (چاوس، کویمبرا و گواردا)

مناطق شمال شرقی (براگانسا، بروا و میراندا دو دوئرو)

گران‌ترین مناطق پرتغال برای خرید ملک  لیسبون – نوا شار – آلگارو 

 

خرید ملک در پرتغال
اقامت در پرتغال

بهترین مناطق برای خرید ملک در پرتغال 

با وجود اینکه سرمایه‌گذار با خرید ملک مسکونی در برخی از مناطق پرتغال نمی‌تواند ویزای طلایی دریافت کند، اما می‌توانند با خرید ملک تجاری این ویزا را دریافت کنند. در واقع به دلیل ترویج سرمایه‌گذاری در مناطق داخلی کم تراکم در پرتغال، بیشتر توصیه می‌شود که سرمایه‌گذاران برای خرید ملک به مناطق کم تراکم توجه داشته باشند. 

خرید ملک در این مناطق مقرون‌به‌صرفه بوده و امکان خرید چند ملک نیز وجود دارد. از محبوب‌ترین مناطق با تراکم جمعیت کم می‌توان به مناطق زیر اشاره کرد. 

  • پاندا-گراس
  • دره دورو 
  • آلنتخو 

با این حال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در شهرهای بزرگ و مناطق مهم پرتغال سرمایه‌گذاری کنند. از بهترین مکان‌ها برای خرید ملک و مستغلات و دریافت ویزای طلایی پرتغال می‌توان به مناطق زیر اشاره کرد. 

  • لیسبون (خرید املاک تجاری)
  • پورتو (خرید املاک تجاری)
  • آلگاره 
  • مادیرا 
  • آزور 

جمع‌بندی 

شهروندان کشورهای زیادی از سراسر دنیا به اقامت در اروپا فکر می‌کنند، با این حال دریافت اقامت اروپا چندان کار ساده‌ای نیست. یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای اقامت در اروپا، خرید ملک در پرتغال است. سرمایه‌گذارانی که بتوانند یک ملک در پرتغال خریداری کنند، با دریافت ویزای طلایی این کشور می‌توانند اقامت دو ساله پرتغال را دریافت کنند. 

این اقامت دو ساله به دفعات برای ۳ سال قابل تمدید است گرچه افرادی که ۵ سال اقامت مستمر در پرتغال داشته باشند، می‌توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند و بعد از یکسال نیز در صورت آشنایی با زبان پرتغالی می‌توانند برای شهروندی اقدام کنند، بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پاسپورت اروپایی، خرید ملک در پرتغال است. 

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا با آسان‌ترین روش آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به اسپانیا و دریافت شهروندی این کشور 

سوالات متداول 

۱- آیا دارنده گلدن ویزای پرتغال می‌تواند پدر و مادر خود را نیز به پرتغال ببرد؟ 

بله، امکان همراهی والدین نیز با این ویزا وجود دارد. 

 

۲- آیا در خرید ملک در پرتغال محدودیتی برای شهروندان کشورهای مختلف وجود دارد؟ 

خیر، هیچ محدودیتی برای ملیت خریداران در این روش مهاجرتی تعریف نشده است. 

 

۳- منظور از عدم شرط حضور در روش خرید ملک در پرتغال، چیست؟

افرادی که ملکی در پرتغال خریداری می‌کنند، می‌توانند در کشور خود اقامت داشته باشند و پروسه دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور را طی کنند، یعنی لازم نیست که خریدار در پرتغال حضور داشته باشد. تنها کافی است که ۱۴ روز در ۲ سال در پرتغال اقامت داشته باشد. 

 

منبع
malekpourmieparsicanada

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا