خبر هاکار در کاناداکسب و کارمهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

برنامه های مهاجرتی کبک

هر کسی که مایل به اقامت در کبک است، تحت سیستم متفاوتی نسبت به کسانی که می‌خواهند در جای دیگری در کانادا اقامت نمایند، ارزیابی می‌شود. هر برنامه مهاجرتی کبک توسط استان اداره می شود و از برنامه های مهاجرتی کانادا متمایز است.

برنامه مهاجرتی کبک؛ دعوت نامه برای کارگران ماهر

این چهارمین سال است که استان کبک این قرعه کشی را برگزار نموده و در آن دعوت نامه صادر میکند. در سال گذشته، در مجموع 3564 نامزد برای درخواست گزینش دائمی توسط استان از طریق آریما دعوت شدند. این دعوت نامه ها توسط وزارت مهاجرت، (MIFI) برای متقاضیان مهاجرت که تحت برنامه مهاجرتی کارگران ماهر کبک Quebec Skilled Worker Program (QSWP) درخواست می کنند، صادر شده است.

کاندیداها باید پروفایل هایی در سیستم ابراز علاقه(EOI) Arrima با امتیاز حداقل 630 و یک پیشنهاد شغلی معتبر از خارج از منطقه متروپولیتن مونترال داشته باشند.

برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP)

برنامه کارگران ماهر کبک برای کارگران ماهر و فارغ التحصیلان بین المللی که مایل به مهاجرت دائمی به کبک برای کار هستند، ارائه شده است.

داوطلبان بر اساس تحصیلات و مهارت‌های حرفه‌ای و همچنین مهارت‌های زبانی و سن در این برنامه ارزیابی می‌شوند.

کسانی که برای این درخواست دعوت می شوند حداکثر 60 روز فرصت دارند تا درخواست خود را ارسال نموده و هزینه های رسیدگی را پرداخت نمایند. کبک قصد دارد درخواست‌های کامل را ظرف شش ماه، از تاریخی که تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت کرده است، پردازش کند. این شامل تمام فرم ها و اسناد می شود. درصورتی که با درخواست داوطلبان موافقت گردید گواهی CSQ  را دریافت می نمایند و سپس می توانند از این سند برای درخواست اقامت دائم به دولت فدرال کانادا استفاده کنند.

اهداف پذیرش کبک برای سال 2022

در اکتبر 2021، کبک اهداف پذیرش مهاجرت خود را برای سال 2022 منتشر کرد. انتظار می رود اکثر تازه واردان از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی استان، از جمله برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP) و برنامه تجربه کبک (PEQ) وارد شوند.

برنامه مهاجرتی کبک در سال جاری،  پذیرش 49500 تا 52500 مهاجر در همه دسته های مهاجرتی و همچنین 18000 پذیرش اضافی برای رسیدن به سطوح پذیرشی برآورده نشده دولت فدرال در سال 2020  را می طلبد. این بدان معناست که بیش از 70000 تازه وارد در سال 2022 می توانند در استان کبک پذیرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اقدامات جدید در سیستم مهاجرتی کانادا

برای دریافت به روز ترین اخبار و مقالات  مهاجرتی همراه مهاجر باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا