خبر هاسایر ویزاهاکار در کاناداکسب و کارمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کاناداویزای کاری

کاهش تعداد پرونده های اکسپرس انتری در انتظار

بر اساس اخبار CIC News موجودی برنامه های مدیریت شده توسط اکسپرس انتری به طور کلی کاهش یافته است. پرونده های اکسپرس انتری بیشترین پیشرفت را در بین تمام مسیرهای کلاس اقتصادی داشته و از دسامبر 23748 نفر کاهش یافته است. موجودی اکسپرس اینتری در ماه دسامبر به 119389 نفر رسید اما تا پایان فوریه به 95641 نفر کاهش یافت. تنها در ماه فوریه، موجودی کلاس تجربه کانادا 3051 نفر کاهش یافت در حالی که موجودی برنامه کارگر ماهر فدرال 4314 نفر کاهش یافت.

در ابتدای فوریه 2022، تعداد پرونده های طبقه اقتصادی به 230573 نفر رسید. تعداد متقاضیان طبقه اقتصادی که در انتظار بررسی پرونده هایشان می باشند از پایان اکتبر 24400 نفر کاهش یافته است. پس از ماه اکتبر بررسی سایر پرونده ها از جمله پرونده های برنامه CEC  روند بررسی را کند نمود.همچنین در جریان های PNP غیر اکسپرس انتری و همچنین برنامه اقامت موقت تا اقامت دائم (TR2PR) دستاوردهایی وجود داشت.

اکسپرس انتری
کانادا

IRCC پردازش FSWP را در سال گذشته کند کرد تا بتواند بسیاری از متقاضیان مهاجرت در کانادا را، از طریق CEC، به وضعیت اقامت دائم منتقل نماید. دلیل این امر این است که وزارتخانه احساس می‌کند این رویکرد به آن کمک می‌کند تا به هدف خود برای پذیرش بیش از 400000 مهاجر در سال 2021 دست یابد، هدفی که در نهایت به آن دست یافت و  رکورد سالانه مهاجرت کانادا را شکست.

با فرض اینکه IRCC به نرخ های پردازش فعلی خود ادامه دهد، عقب ماندگی CEC تا تابستان به صفر می رسد، در حالی که عقب ماندگی FSWP تا پایان سال از بین می رود.

پرونده های معوقه زمان پردازش را بسیار فراتر از استاندارد شش ماهه افزایش داده است، با این حال وب سایت IRCC همچنان گزارش می دهد که استاندارد پردازش شش ماهه است. اسناد داخلی IRCC نشان می دهد که دپارتمان می خواهد موجودی خود را به اندازه کافی کاهش دهد تا بتواند استاندارد پردازش را برآورده نموده و سپس قرعه کشی های اکسپرس انتری را برای نامزدهای برنامه های دیگر از سر بگیرد.

اکسپرس انتری
زندگی در کانادا

در ماه دسامبر، کل عقب ماندگی مهاجرت به کانادا حدود 1.8 میلیون نفر در تمام پرونده های مهاجرتی از جمله اقامت دائم، اقامت موقت، شهروندی و بازدیدکنندگان بود. از 15 دسامبر 2021 تا 28 فوریه 2022، تعداد متقاضیان کلاس تجربه کانادا (CEC) که منتظر تصمیم هستند، 12587 نفر کاهش یافته است. موجودی برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) 9092 کاهش یافته است. این بدان معناست که در دو ماه و نیم، IRCC متقاضیان FSWP بیشتری را نسبت به تمام سال 2021 پردازش کرد. در نیمه دوم سال 2021، IRCC حدود 600 متقاضی FSWP را در ماه پردازش کرد. تعداد متقاضیان FSWP در حال حاضر در هر ماه پردازش می شود.

طبق برنامه جدید اکسپرس انتری سطوح مهاجرت 2022-2024، کانادا به دنبال پذیرایی از 432,000 مهاجر جدید در سال جاری و بیش از 450,000 مهاجر جدید تا سال 2024 می باشد.

به روز ترین اخبار و مقالات مهاجرتی را  در مهاجر دنبال نمایید.

 

منبع:

CICNEWS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا