آمریکامهاجرت به آلمانویزای خانوادگی

ویزای ازدواج آمریکا و شرایط دریافت آن

یکی از راه‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق ازدواج است. افرادی که بتوانند با یک شهروند آمریکایی ازدواج کنند، می‌توانند ویزای ازدواج آمریکا را دریافت کرده و به آمریکا مهاجرت کنند. این ویزا با ویزای نامزدی تفاوت داشته و در دو نوع صادر می‌شود.

با این ویزا افرادی که شهروند آمریکا هستند، می‌توانند همسر غیر آمریکایی خود را برای زندگی به آمریکا بیاورند و در این کشور با هم زندگی کنند. این ازدواج باید کاملا رسمی و قانونی باشد و البته متقاضی دریافت ویزا تمامی شرایط لازم را برای دریافت آن داشته باشد.

برای اینکه بیشتر با ویزای ازدواج آمریکا، انواع آن و همچنین شرایط دریافت آن آشنا شوید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که ادامه این مطلب را حتما بخوانید.

ویزای ازدواج آمریکا و انواع آن

یکی از راه‌های مهاجرت به آمریکا، ازدواج با یک شهروند آمریکایی است. افرادی که با یک شهروند آمریکایی ازدواج کنند، برای ملحق شدن به همسر خود، می‌توانند ویزای ازدواج آمریکا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنند. این افراد می‌توانند اقامت دائم آمریکا را داشته باشند؛ البته این ازدواج باید کاملا قانونی و رسمی باشد.

ویزای ازدواج آمریکا
ازدواج

ویزای مهاجرتی ازدواج آمریکا در دو نوع صادر می‌شود.

1- ویزای IR-1

ویزای IR-1 یک نوع ویزای مهاجرتی است که به افرادی داده می‌شود که 2 سال از ازدواج آنها گذشته باشد.

2- ویزای CR-1

افرادی که از ازدواج آنها کمتر از 2 سال گذشته است، می‌توانند ویزای CR-1 دریافت کنند. این ویزا نیز یک ویزای مهاجرتی است.

با این حال یک ویزای غیر مهاجرتی به نام ویزای K-3 نیز وجود دارد که با این ویزا متقاضی می‌تواند برای دیدن همسر آمریکایی خود به آمریکا سفر کند و تا زمان دریافت ویزای مهاجرتی در کنار همسر خود بماند.

ویزای ازدواج آمریکا
ویزای ازدواج

نکته:

در صورتی که متقاضی با فردی ازدواج کند که هنوز شهروندی آمریکا را دریافت نکرده و تنها گرین کارت این کشور را دارد، باز هم می‌تواند یکی از دو نوع ویزای مهاجرتی زیر را دریافت کند.

1- ویزای مهاجرتی F2A

ویزای مهاجرتی F2A یک ویزای مهاجرتی است و به افرادی که دو سال از ازدواج آنها گذشته و با دارنده گرین کارت آمریکا ازدواج کرده‌اند، تعلق می‌گیرد.

2- ویزای مهاجرتی C21

ویزای مهاجرتی C21 یک نوع ویزا برای افرادی است که با یک فرد مقیم آمریکا ازدواج کرده‌اند و هنوز 2 سال از ازدواج آنها نگذشته است.

بیشتر بخوانید: گرین کارت آمریکا و شرایط دریافت آن 

شرایط دریافت ویزای ازدواج آمریکا

دریافت ویزای ازدواج آمریکا نیز مانند ویزاهای دیگر شرایط خاص خود را دارد که متقاضی و همسر آمریکایی او باید با این شرایط آشنا بوده و با بررسی شرایط برای دریافت ویزا اقدام کنند. این شرایط عبارت‌اند از:

  •       همسر متقاضی (اسپانسر) باید شهروند آمریکا بوده و یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد.
  •       ازدواج این دو نفر باید قانونی و رسمی بوده و سند ازدواج معتبر داشته باشند.
  •       صحت ازدواج این دو نفر باید با مدارکی مانند عکس، ایمیل یا پیام‌ها ثابت شود.
  •       شهروند آمریکایی یا فردی که گرین کارت آمریکا را دارد، باید متعهد شود که از نظر مالی حامی همسر خود خواهد بود. برای این کار او باید سوگندنامه حمایت را ارائه دهد. در صورتی که شهروند آمریکایی وضع مالی خوبی نداشته باشد، می‌تواند از یک اسپانسر مشترک بهره ببرد.
  •       شهروند آمریکایی باید قصد اقامت در ایالات متحده آمریکا را داشته باشد؛ یعنی اینکه یا باید در آمریکا زندگی کند و یا اینکه ثابت کند که قصد دارد با همسر خود به آمریکا بازگردد.
ویزای ازدواج آمریکا
ازدواج

مراحل دریافت ویزای ازدواج آمریکا

متقاضیان دریافت ویزای ازدواج آمریکا برای دریافت این نوع ویزا باید مراحل مختلفی را طی کنند. روند این مراحل به صورت زیر خواهد بود.

1- فردی که شهروند آمریکا است یا اقامت دائم این کشور را دارد، باید فرم I-130 را تکمیل کرده و به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا USCIS ارائه دهد.

2- این شهروند آمریکایی باید بالای 18 سال داشته باشد و تعهد نامه حمایت مالی (Affidavit of Support)  را که شامل فرم‌های I-864 و I-864EZ است را تکمیل کند. با تکمیل این فرم‌ها، شهروند آمریکایی مسئولیت مالی همسر خود را پذیرفته و به عنوان اسپانس او شناخته خواهد شد.

3- در مرحله بعد، بعد از آنکه اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا، درخواست ویزای ازدواج را پذیرفت، یک نامه موافقت به مرکز ملی ویزا ارسال خواهد کرد؛ سپس این مرکز یک شماره پرونده به درخواست متقاضی اختصاص می‌دهد. در این مرحله متقاضی باید فرم DS-261 را تکمیل کند.

4- در مرحله بعد متقاضی باید هزینه‌های تعیین شده را پرداخت کرده و اسناد لازم برای دریافت ویزای مهاجرتی را ثبت کند.

5- مرحله بعد، مرحله مصاحبه حضوری در سفارت یا کنسولگری آمریکا است که متقاضیان باید با به همراه داشتن پاسپورت‌های معتبر و اسناد دیگری که به آنها اعلام خواهد شد، در این مصاحبه حضوری شرکت داشته باشند. در این مصاحبه اثر انگشت دیجیتالی از هر دو نفر گرفته شده و در صورت تایید تمامی مراحل، ویزای ازدواج برای متقاضی صادر خواهد شد.

ویزای ازدواج آمریکا
زندگی در آمریکا

هزینه‌های دریافت ویزای ازدواج آمریکا

متقاضیان دریافت ویزای ازدواج آمریکا در مراحل دریافت ویزا باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند که این هزینه‌ها عبارت‌اند از:

1- هزینه تکمیل درخواست ویزای مهاجرت (فرم I-130) که مبلغی در حدود 535 دلار خواهد بود و توسط اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا دریافت می‌شود.

2- هزینه مربوط به درخواست ویزای مهاجرت (فرم DS-260) که مبلغی معادل 445 دلار است.

3- هزینه مربوط به آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون

4- هزینه‌های متفرقه مانند: هزینه ترجمه مدارک و…

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج آمریکا

متقاضیان دریافت ویزای ازدواج آمریکا برای دریافت این ویزا، باید مدارک مختلفی را ارائه دهند که عبارت‌اند از:

  •       پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه از زمان اعتبار آنها باقی مانده است.
  •       تعهدنامه حمایت مالی یا Affidavit of Support که شامل فرم‌های مختلفی مانند I-864 EZ، I-864A، I-864 و یا I-864W است و باید توسط فردی که شهروندی یا اقامت دائم امریکا را دارد، ارائه شود. در کنار فرم مربوطه باید اسناد مربوط به مالیات، دارایی‌های منقول و غیرمنقول نیز ارائه شوند.
  •       فرم DS-260 یا همان فرم درخواست ویزای مهاجرت برای شخص غیرآمریکایی
  •       دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید که ابعاد آن باید 5*5 باشد.
  •       اسناد هویتی مانند شناسنامه، مدارک ازدواج، کارت پایان خدمت، گواهی عدم سوء پیشینه و… که باید ترجمه رسمی شده باشند.
  •       فرم‌های مربوط به آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون

آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون برای دریافت ویزای ازدواج آمریکا

متقاضیان دریافت ویزای ازدواج آمریکا برای دریافت این ویزا باید پیش از روز مصاحبه، آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون انجام دهند. این معاینات پزشکی باید توسط پزشکانی که مورد تایید سفارت آمریکا هستند، انجام شود.

علاوه بر معاینات پزشکی که نتایج آن معمولا به صورت مهر و موم شده به متقاضی داده می‌شود، متقاضی باید واکسن‌های مورد نیاز را نیز براساس قانون ایالات متحده بزند. نحوه واکسیناسیون و تعداد واکسن‌ها از طرف سفارت آمریکا به متقاضی اعلام می‌شود.

از جمله این واکسن‌های مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       هپاتیت A,B
  •       آنفلوآنزا
  •       آنفلوآنزا نوع b
  •       سرخک
  •       سرخچه
  •       کزاز و دیفتری
  •       مننژیت
  •       اوریون
  •       ذات الریه
  •       سیاه سرفه
  •       فلج اطفال
  •       آبله مرغان
  •       روتاویروس
ویزای ازدواج آمریکا
مهاجرت به آمریکا

تفاوت ویزای ازدواج IR-1  و CR-1

در صورتی که هنگام ورود همسر غیر آمریکایی به آمریکا، کمتر از 2 سال از ازدواج آنها گذشته باشد، شرایط اقامت این فرد مشروط بوده و ویزایی که به این فرد تعلق می‌گیرد، ویزای CR است. در این نوع ویزا متقاضی و همسرش باید 90 روز قبل از دومین سالگرد ورود همسر غیر آمریکایی به آمریکا، به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا مراجعه کنند.

این اقدام برای این است که در این دو سال، متقاضی اقامت مشروط داشته و باید این اقامت برداشته شود. در غیر این صورت اقامت متقاضی باطل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی آمریکا 

مدت زمان بررسی درخواست ویزای ازدواج آمریکا

مدت زمان بررسی ویزای ازدواج آمریکا قابل پیش بینی نیست و در صورت نقص یا تاخیر در ارائه مدارک، ممکن است که به تعویق بیفتد. بررسی تعهد نامه مالی و … نیز ممکن است زمان‌بر باشد؛ اما به طور کلی دریافت ویزای ازدواج آمریکا بین 10 الی 13 ماه طول می‌کشد.

جمع‌بندی

یکی از راه‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق ازدواج است. افرادی که با یک شهروند آمریکایی یا کسی که گرین کارت آمریکا را دارد، ازدواج کنند، می‌توانند ویزای ازدواج آمریکا را دریافت کرده و اقامت دائم این کشور را بگیرند؛ البته این ازدواج باید کاملا رسمی و قانونی باشد.

ویزای ازدواج آمریکا دو نوع است که یک نوع آن برای افرادی است که 2 سال از ازدواج آنها گذشته و می‌توانند بدون شرط، اقامت دائم آمریکا را بگیرند (ویزای IR-1) نوع دیگر برای افرادی است که به تازگی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و فرد غیر آمریکایی اقامت مشروط دریافت خواهد کرد. (ویزای CR-1).

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به آمریکا یا مهاجرت به سایر کشورها از طریق ازدواج آشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: صفر تا صد ویزای نامزدی آمریکا

 

منبع
بالمن تراولحامی مهاجر

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا