سایر کشور هامهاجرت به سایر کشور ها

روش‌های مهاجرت به اسپانیا و دریافت شهروندی این کشور

یکی از کشورهای زیبا و مهم اروپایی، کشور اسپانیا است. این کشور به دلیل جاذبه‌های طبیعی و شرایط خوبی که برای مهاجران فراهم کرده است، یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در اروپا است؛ به طوری که بخش بزرگی از جمعیت اسپانیا را مهاجران تشکیل می‌دهند و در شهرهای مادرید و بارسلونا بیشتر سکونت دارند.

مهاجرت به اسپانیا به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و هر روش مهاجرتی نیز شرایط خاص خود را دارد. متقاضیان مهاجرت به اسپانیا با توجه به شرایط خود می‌توانند یکی از روش‌های مهاجرتی را انتخاب کرده و برای مهاجرت اقدام کنند.

برای اینکه با روش‌های مهاجرتی و شرایط هر روش آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

مهاجرت به اسپانیا و اهمیت آن

اسپانیا یک کشور زیبا و گرمسیر در قاره اروپا است و همین باعث شده است که برخی از اروپاییان نیز این کشور را برای سفر یا زندگی انتخاب کنند؛ البته افرادی که شهروند اتحادیه اروپا هستند، برای سفر و مهاجرت به اسپانیا نیاز به ویزا ندارند و می‌توانند به راحتی وارد اسپانیا شده و در آنجا مشغول کار و زندگی شوند.

با این حال شهروندان کشورهایی خارج از منطقه شینگن برای سفر و مهاجرت به اسپانیا باید ویزای مرتبط با شرایط خود را دریافت کنند.

مهاجرت به اسپانیا
بارسلونا

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد مهاجرت به اتریش

روش‌های مهاجرت به اسپانیا

برای مهاجرت به کشور اسپانیا نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که عبارت‌اند از:

·   مهاجرت از طریق تولد

یکی از روش‌های مهاجرت به اسپانیا، تولد از والدینی است که تابعیت اسپانیایی دارند. کشور اسپانیا از قانون خون تبعیت می‌کند و در صورتی که یکی از والدین نوزاد متولد شده، تابعیت کشور اسپانیا را داشته باشد، کودک نیز یک اسپانیایی خواهد بود.

این در حالی است که اگر والدین اسپانیایی کودکی غیر اسپانیایی را به فرزندخواندگی بپذیرند، باز هم آن کودک تابعیت اسپانیا را دریافت خواهد کرد.

·   مهاجرت از طریق ازدواج

در صورتی که فردی با یک تبعه اسپانیا ازدواج کند، می‌تواند از طریق این ازدواج به اسپانیا مهاجرت کرده و تابعیت و شهروندی این کشور را به دست آورد؛ البته مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج نیز شرایط خاص خود را دارد. این ازدواج باید کاملا رسمی باشد و همچنین فرد اسپانیایی تمکن مالی لازم را برای حمایت از همسر خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ویزای ازدواج فرانسه و شرایط دریافت آن

·   مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از آسان‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت از طریق تحصیل است. تحصیل در اسپانیا نسبتا ارزان بوده و از طرفی دانشگاه‌های معتبری در این کشور وجود دارند به همین دلیل متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا هر روز بیشتر از قبل می‌شود.

تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی امکان‌پذیر بوده و امکان کار همزمان با تحصیل نیز در اسپانیا امکان‌پذیر است. دانشجویان می‌توانند همزمان با تحصیل، 20 ساعت در هفته کار کنند و هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تا حدودی تامین کنند.

بعد از اینکه فرد از دانشگاهی در اسپانیا فارغ‌التحصیل شد، می‌تواند یک سال در اسپانیا بماند و به دنبال کار بگردد. بعد از اینکه فرد بتواند شغل مناسبی پیدا کند، می‌تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری اسپانیا تبدیل کرده و در این کشور بماند.

بیشتر بخوانید: تحصیل در مجارستان قلب اروپا

مهاجرت به اسپانیا
شهر زیبای بارسلون

·    مهاجرت از طریق کار

افرادی که متقاضی کار در اسپانیا هستند، می‌توانند برای مهاجرت کاری به این کشور، با مراجعه به سایت‌های کاریابی، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. این افراد با در دست داشتن جاب آفر می‌توانند ویزای کاری اسپانیا دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنند.

متقاضیان دریافت ویزای کاری اسپانیا در صورتی که از خارج از منطقه شینگن باشند، باید علاوه بر پیشنهاد کاری، مجوز کار اسپانیا را نیز دریافت کنند که دریافت این مجوز بر عهده کارفرما خواهد بود. این مجوز کار اعتباری یک ساله دارد و در صورتی که فرد شرایط لازم را داشته باشد، قابل تمدید است.

افرادی که 5 سال مستمر در اسپانیا کار کنند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

·   مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به اسپانیا، سرمایه‌گذاری در این کشور است. برای سرمایه‌گذاری در اسپانیا روش‌های مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد.

1- خرید ملک در اسپانیا

2- خرید سهام

3- خرید اوراق قرضه

4- ثبت شرکت

در صورتی که افراد سرمایه‌گذاری‌های مشخصی در اسپانیا داشته باشند، می‌توانند گلدن ویزای اسپانیا را دریافت کنند و از مزایای بسیاری بهره‌مند شوند. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا، 500 هزار یورو است.

·   مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت از طریق پناهندگی است. این روش مهاجرتی که سخت‌ترین روش مهاجرت است خطرات زیادی دارد؛ اما برای کسانی که به هر دلیل در کشور خود امنیت جانی ندارند، تنها روش مهاجرتی است.

افرادی که به عنوان پناهنده به کشور اسپانیا مهاجرت می‌کنند، بعد از ارائه درخواست مهاجرت، یک کارت قرمز دریافت خواهند کرد. این کارت مجوزی است که به متقاضی اجازه می‌دهد تا 6 ماه در اسپانیا بماند تا زمانی که تکلیف پرونده فرد مشخص شده و بتواند اقامت خود را تمدید کند.

بیشتر بخوانید: پناهندگی چیست و به چه کسانی پناهجو گفته می‌شود؟

مهاجرت به اسپانیا
بارسلون

گلدن ویزای اسپانیا و مزایای آن

گلدن ویزا یا ویزای طلایی اسپانیا، یک نوع ویزا برای شهروندانی است که خارج از اتحادیه اروپا هستند. این افراد با داشتن گلدن ویزا می‌توانند به مدت دو سال اقامت موقت اسپانیا را دریافت کرده و بعد از پایان اقامت در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، اقامتشان تمدید خواهد شد. بعد از 5 سال اقامت مداوم، فرد می‌تواند برای دریافت اقامت دائم اسپانیا اقدام کند.

افراد با خرید ملک، سهام و یا سپرده‌گذاری در بانک به مبلغ 1 میلیون یورو می‌توانند کاندید دریافت گلدن ویزای اسپانیا شوند؛ البته علاوه بر هزینه مربوط به سرمایه‌گذاری، متقاضی باید هزینه‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده، تمبر مالیاتی و مالیات انتقال ملک را نیز بپردازد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به سوئیس و شرایط آن

دریافت اقامت دائم و شهروندی اسپانیا

افرادی که مهاجرت به اسپانیا را انتخاب می‌کنند، در هر روشی که باشد، در ابتدا اقامت موقت دریافت خواهند کرد. اقامت موقت معمولا یک تا دو سال اعتبار داشته و در صورتی که فرد واجد شرایط باشد، این اقامت تمدید خواهد شد.

افرادی که بتوانند 5 سال مداوم در کشور اسپانیا حضور داشته باشند، می‌توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند. (برای دانشجویان مدت زمانی که در اسپانیا حضور داشته‌اند، نصف می‌شود.)

بعد از اینکه فرد 10 سال در اسپانیا زندگی کرد، می‌تواند برای تابعیت و شهروندی اسپانیا اقدام کند؛ البته اسپانیا از تابعیت مضاعف حمایت نمی‌کند و فرد باید تابعیت خود را کنار بگذارد.

مهاجرت به اسپانیا
جاذبه های طبیعی اسپانیا

مزایای شهروندی اسپانیا و پاسپورت این کشور

افرادی که بتوانند شهروندی و تابعیت اسپانیا را دریافت کنند، می‌توانند پاسپورت اسپانیا را دریافت کنند. با این پاسپورت فرد می‌تواند بدون درخواست ویزا به حدود 167 کشور دنیا سفر کند.

این فرد حق کار و تحصیل در اسپانیا را داشته و می‌تواند در انتخابات این کشور شرکت کند؛ همچنین این فرد امکان استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری فوق‌العاده در اسپانیا را خواهد داشت.

جمع‌بندی

اسپانیا یکی دیگر از کشورهای زیبای قاره اروپا است که همواره افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور زیبا هستند. مهاجرت به اسپانیا با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر بوده و افرادی که بتوانند 5 سال مداوم در اسپانیا زندگی کنند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

دریافت شهروندی و تابعیت اسپانیا نیز بعد از 10 سال زندگی مداوم و مستمر در اسپانیا امکان‌پذیر خواهد بود. در صورتی که بخواهید با روش‌های مهاجرت به سایر کشورها نیز آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

 

منبع
go2trparsicanadaestahbanatyapplyman

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا