خبر هاکار در کاناداکسب و کار

کمبود نیروی کار در کانادا

چیزی که برای دزورمو نگران کننده است، کمبود نیروی کار فزاینده ای است که در حال حاضر همه بخش ها با آن مواجه هستند. او می گوید: «کمبود نیروی کار در کانادا یک محدودیت واقعی برای رشد اقتصادی و توانایی اقتصاد برای بهبود پس از COVID-19 است.

کمبود نیروی کار در کانادا یا هر کشور دیگری زمانی اتفاق می‌افتد که کسب و کار ها قصد تولید بیشتر داشته وقصد صرف زمان بیشتری را دارند؛ اما به دلیل عدم وجود نیروی کافی با مهارت های لازم نمی توانند نیروی انسانی مورد نیاز خود را تامین نمایند. کمبود نیروی کار در کانادا سبب کاهش سود و رشد اقتصادی این کشور شده است. در آخرین نظرسنجی از فدراسیون تجارت مستقل کانادا، حدود نیمی از کسب و کار ها و پاسخ دهندگان معتقد بودند که کمبود نیروی کار ماهر آنها را عقب نگه داشته است.

دزورمو می‌گوید: «کانادا در سه‌ماهه سوم سال 2021 حدود 913000 شغل خالی داشت. این بالاترین رقم ثبت‌شده در یک آمار سه ماهه بود. او افزود: “این نرخ معمولی نیست. به طور معمول، کمبود نیروی کار در کانادا، پس از یک دوره رشد طولانی ظاهر می شود.  در حال حاضر وجود فشار بر بازار کار و کمبود نیروی کار در کانادا در ابتدای چرخه اقتصادی سریع تر از قبل اتفاق افتاده  است.”

کمبود نیروی کار در کانادا
کار در کانادا

هرچند که همه ی بخش های کسب و کار با مشکل یافتن نیروی کار ماهر رو به رو هستند؛ دزورمو اعلام نمود که برخی از بخش ها میزان بیشتری از کمبود نیروی کار را تجربه می کنند. او می‌گوید: «ما سخت‌ترین شرایط را در بخش هایی مانند محل اقامت، خدمات غذایی، و اجرای زنده یا سایر صنایعی که عملکرد اقتصادی آن‌ها برپایه ارتباط و تعامل با افراد می باشد، می‌بینیم. اما این داستان در اکثر صنایع یکسان است. خدمات مالی، فناوری و ساخت و ساز نیز مشکلاتی در زمینه کمبود شغل دارند.» دزورمو انتظار دارد که مهاجران نقشی کلیدی در کمک به کانادا برای حل این چالش ها ایفا کنند.

او می‌گوید: «معمولاً مهاجران اقتصادی حدود 60 درصد از پذیرش‌های کانادا را تشکیل می‌دهند. ” اینها افرادی هستند که بر اساس توانایی آنها برای مشارکت در بازار کار انتخاب شده اند. تازه واردها دارای مجموعه مهارت هایی هستند که ارزشمند بوده و در اقتصاد کانادا وجود ندارند، این امر به رشد اقتصادی قوی تر و سود بیشتر برای شرکت ها کمک می کند.

به گفته دزورمو، با توجه به این که کمبود نیروی کار در کانادا و در بخش فناوری می تواند مشکلات مهمی را در صنعت ایجاد کند، باید به پذیرش مهاجران در بخش فناوری توجه گردد. او همچنین ساخت و ساز را به عنوان یک حوزه مهم در مهاجرت اقتصادی می داند:«صنعت ساخت‌وساز در حال حاضر با کمبود شغل دست و پنجه نرم می‌کند و ما وارد دوره‌ای می‌شویم که زیرساخت‌ها در سطح ملی و استانی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود بیماری همه‌گیر ساخته می‌شود. ما همچنین در حال ساخت خانه‌های بیشتر و مقرون‌به‌صرفه برای تلاش برای مقابله با چالش‌های  هستیم.»

کمبود نیروی کار در کانادا
تورنتو

کاهش نرخ بیکاری با کمبود نیروی کار در کانادا

با شروع همه گیری covid-19، مهاجرانی که در پنج سال گذشته به کانادا آمده بودند، میزان بیکاری بیشتری را نسبت به کارگران کانادایی شاهد بودند. با این حال، در طول همه گیری، این وضعیت تغییر یافت. از ژانویه 2022 تا کنون، با کاهش نرخ بیکاری کانادا،  نرخ اشتغال زایی برای تازه واردان 7 درصد بالاتر از میانگین قبل از شروع همه گیری می باشد.

مارک دزورمو، اقتصاددان ارشد بانک Scotia کانادا می‌گوید: «مهاجران این کاهش عمده  شغل را در تمامی سطوح شغل شان داشتند. «اما از آن زمان وضعیت بهبود یافته و کارگران مهاجر به شغل های خود بازگشته اند و این بازگشت حتی سریع تر از بازگشت کارگران کانادایی به شغلشان اتفاق افتاد. »

بیشتر بخوانید: کمبود نیروی کار ماهر در آلمان

کمبود نیروی کار در کانادا و چشم انداز مثبت برای مهاجران تازه وارد

به طور کلی، با توجه به بررسی های انجام شده چشم انداز مثبتی  برای مهاجران تازه وارد وجود دارد. به گفته دزورمو:«در چند سال آینده شاهد رشد قوی اشتغال زایی برای مهاجران خواهیم بود.»

 

برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی روز دنیا و مطالعه مقالات مهاجرتی همراه مهاجر باشید.

 

منبع:

How will Canada’s economy affect immigrant workers? | Canada Immigration News (cicnews.com)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا