کسب و کارکار در کاناداکاناداکشور هامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

صدور 5000 دعوت نامه برای برنامه مهاجرتی استانی (PNP)

برنامه های نامزد استانی کانادا (PNP) تقریباً 5000 دعوت نامه برای درخواست نامزدی استانی در ماه مارس صادر کرد که این تعداد مشابه  ماه های گذشته بود.

برنامه مهاجرتی استانی کانادا (PNP) چیست؟

PNP یک برنامه مهاجرتی است که به طور مشترک توسط دولت های فدرال، استانی و منطقه ای اداره می شود و به استان ها و مناطق کانادا این فرصت را می دهد تا با ایجاد جریان های مهاجرتی خود ، نیازهای بازار کار و اهداف توسعه اقتصادی خود را برآورده نمایند. کانادا در سال 1998 برنامه مهاجرت استانی (PNP) را معرفی کرد تا مزایای مهاجرت را به طور یکنواخت بین استان ها گسترش داده و مهاجرت به استان های کوچکتر و مناطق کم جمعیت کشور را تشویق کند.

امروزه PNP سهم قابل توجهی از مهاجرت اقتصادی به اکثر استان ها و مناطق کانادا را به خود اختصاص می دهد. در واقع، بسیاری از استان های کوچکتر کانادا مانند نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، مانیتوبا و ساسکاچوان برای برآوردن نیازهای جمعیتی و نیروی کار خود به این برنامه وابسته هستند. انتظار می رود تا سال 2024، برنامه مهاجرت استانی کانادا(PNP) به تنهایی منجر به پذیرش بیش از 93000 مهاجر به عنوان مقیم دائم کانادا، در سال گردد.

pnpهای مرتبط با اکسپرس اینتری

اکثر استان‌ها و مناطق شرکت‌کننده دارای حداقل یک جریان PNP هستند که با سیستم اکسپرس انتری فدرال، که سیستم مدیریتی کانادا برای سه برنامه مهاجرتی: کلاس تجربه کانادا (CEC)، برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر ((FSTP می باشد، همسو است.

جریان‌های PNP مرتبط با اکسپرس انتری، همچنین به عنوان« PNP افزایش‌یافته» نیز شناخته می‌شوند و به یک استان اجازه می‌دهند تا نامزدهای دارای پروفایل‌ در مجموعه اکسپرس انتری را  انتخاب کرده و از آنها دعوت نمایند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.

توقف صدور دعوت نامه های اکسپرس اینتری

در تلاشی برای کاهش تأخیر در بررسی پرونده های معوقه که در حال حاضر بر متقاضیان اقامت دائم تأثیر می گذارد، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) صدور دعوت نامه های اکسپرس اینتری برای کاندیداهای FSWP، CEC و FSTP  را متوقف کرده است. بیشتر بخوانید

لازم به ذکر است  که این رویداد یک وقفه موقت است و وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، در ماه های اخیر بارها اعلام نموده است که دعوت برای این برنامه ها  به زودی از سر گرفته خواهد شد. علاوه بر این، با توجه به اهمیت PNP برای استان ها و مناطق، IRCC  تضمین نموده است که دعوت نامه های اکسپرس اینتری برای نامزدهای PNP همچنان هر دو هفته یکبار صادر می شود.

برنامه مهاجرتی استانی

بررسی نتایج برنامه های مهاجرتی استانی کانادا

آلبرتا

در ماه مارس، آلبرتا نتایج دو قرعه کشی از برنامه مهاجرتی مزیتی آلبرتا (AAIP) را منتشر کرد که مجموعاً شامل 700 دعوت نامه می شود. این استان از 350 نامزد برای درخواست نامزدی استانی در 8 مارس و 350 نامزد دیگر در 24 مارس تحت جریان اکسپرس اینتری آلبرتا دعوت کرد.

آلبرتا همچنین در 4 مارس اعلام نمود که اقداماتی در راستای بررسی موقت پرونده ها برای کمک به اوکراینی‌هایی که از طریق  AAIP  درخواست می‌کنند، اعمال می‌کند. این اقدامات شامل اولویت پردازش درخواست های اوکراینی ها، چشم پوشی از هزینه های خدمات آنها و در برخی موارد، پذیرش درخواست های ناقص است.

بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا هر هفته از طریق برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)، از کاندیداهای استانی با امتیاز برتر دعوت می کند. نامزدهای دعوت شده می توانند برای اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا، Skills Immigration و همچنین جریان مهاجرتی فناوری درخواست دهند. در ماه مارس، استان بریتیش کلمبیا بیش از 900 نامزد را دعوت نمود که این افراد می‌توانند برای اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا، Skills Immigration ، جریان فناوری و همچنین از طریق برنامه مهاجرت کارآفرین – رجینال پایلوت درخواست دهند.

علاوه بر این، در 10 مارس بریتیش کلمبیا اعلام کرد که با ایجاد تعدادی تغییرات در جریان مهاجرت مهارت‌های BC PNP، اقداماتی را برای رفع نیازهای حیاتی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و مربیان کودک انجام می‌دهد. این تغییرات شامل یک لیست اولویت جدید  BC PNP  از مشاغل و قرعه کشی های دوره ای با هدف قرار دادن مشاغل خاص است. دستیاران مراقبت های بهداشتی و دندانپزشکی نیز به عنوان مشاغل واجد شرایط به رده ورودی سطح  نیمه ماهر استان اضافه شده اند و این روند با شرط دو سال تجربه مستقیم مرتبط با دو سال تجربه مهارتی در گروه کارگران ماهر BC، جایگزین شد.

مانیتوبا

استان مانیتوبا به طور منظم از طریق سه جریان زیر دعوت نامه صادر می کند: کارگران ماهر در مانیتوبا، کارگران ماهر در خارج از کشور، و جریان آموزش بین المللی. استان مانیتوبا ماه گذشته دو قرعه کشی عمومی برگزار کرد، اولی در 10 مارس و دومی در 24 مارس برگزار گردید. در مجموع 311 نامه مشاوره برای درخواست دهندگان صادر شد که از این تعداد 76 مورد برای نامزدهایی ارسال شد که دارای مشخصات اکسپرس انتری معتبر بودند.

این استان همچنین از جمله استان هایی است که تدابیر ویژه مهاجرتی را برای اتباع اوکراینی اعلام کرده است. به عنوان بخشی از این تدابیر، مانیتوبا قرعه کشی EOI را برای افرادی برگزار می کند که معیارهای واجد شرایط بودن MPNP را داشته و تحت تأثیر وضعیت فعلی اوکراین قرار دارند. این استان تا به امروز دو قرعه کشی ، یکی در 10 مارس با 71 دعوت و دیگری در 18 مارس با 16 دعوت، با این تدابیر برگزار کرده است.

انتاریو

برنامه مهاجرتی استانی انتاریو (OINP) در ماه مارس در مجموع 2430 دعوت نامه صادر کرد. اولین قرعه کشی در 1 مارس   برگزار شد و استان از 1320 نامزد با پیشنهاد شغلی کارفرما در جریان های کارگر خارجی، دانشجویان بین المللی، و جریان های مهارت های مورد تقاضا و همچنین جریان کارشناسی ارشد، دعوت کرد. همچنین، در تاریخ 4 مارس، استان انتاریو از 21 نامزد برای درخواست جریان کارآفرین دعوت کرد. علاوه بر آن، در 24 مارس، انتاریو از 471 کاندیدایی دعوت کرد که به نظر می رسد  برای جریان تجارت ماهر اکسپرس اینتری انتاریو واجد شرایط باشند.

سرانجام، در 30 مارس، استان انتاریو مجدداً دعوت نامه هایی را تحت عنوان پیشنهاد شغلی کارفرما: جریان های کارگر خارجی و مهارت های مورد تقاضا و همچنین جریان فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد صادر کرد. این بار، در مجموع 618 نامزد برای درخواست نامزدی استانی از انتاریو دعوت نامه دریافت کردند.

جزیره پرنس ادوارد

قرعه کشی های برنامه مهاجرتی استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) از قبل برنامه ریزی شده و ماهی یک بار برگزار می شود. این برنامه مهاجرتی استانی (PEI PNP) در 17 مارس قرعه‌کشی کرد و 141 نامزد از جریان‌های Labor Impact و Express Entry و 11 نامزد از جریان Business Impact دعوت نمود.

ساسکاچوان

ساسکاچوان جزئیات قرعه کشی انجام شده از طریق سیستم Entrepreneur EOI خود را در 3 مارس منتشر کرد. تعداد دعوت نامه های صادر شده 58 بود. این استان همچنین تاریخ های قرعه کشی های آینده را در این دسته ارائه کرد: 5 می، 7 ژوئیه، 1 سپتامبر و 3 نوامبر.

در 7 مارس، ساسکاچوان مسیر استعدادهای فناوری جدید را تحت برنامه مهاجرتی استانی ساسکاچوان (SINP) راه اندازی کرد تا کارگران فناوری را به  این استان جذب کند. مسیر مهاجرتی استعدادهای فناوری برای کاهش کمبود حیاتی نیروی کار در بخش فناوری ساسکاچوان به وجود آمده است. برای واجد شرایط شدن، متقاضیان باید دارای یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ساسکاچوان در یکی از ۱۱ شغل هدفمند در زمینه فناوری باشند.

در 8 مارس، برنامه مهاجرتی استانی ساسکاچوان (SINP) از 85 نامزد دعوت کرد تا برای نامزدی استانی درخواست دهند. در مجموع 39 دعوت نامه به نامزدهای اکسپرس انتری و 43 دعوت نامه به نامزدهای مشاغل در آن دور دعوت ارسال شد.

در پاسخ به بحران اوکراین، ساسکاچوان نیز قرعه کشی های جداگانه ای برای افرادی که کشور فعلی محل سکونت آنها اوکراین است برگزار می کند. قرعه کشی اول در تاریخ 4 مارس با ارسال 36 دعوتنامه و دومین قرعه کشی در 8 مارس برگزار شد که سه دعوت نامه ارسال گردید.

 

برای دریافت آخرین اخبار و مطالعه مقالات مهاجرتی همراه ما در مهاجر باشد.

 

منبع:

Canada’s PNP immigration results for March 2022 (cicnews.com)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا