کشور هاکانادامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

مزیت های دریافت شهروندی کانادا

فراتر از برخورداری از امنیت کشور کانادا،  مزایایی نیز وجود دارد که برای افراد دارای اقامت دائم کانادا در دسترس نیست.

در ادامه پنج مزیت دریافت شهروندی کانادا ذکر شده است.

عدم نیاز به تمدید وضعیت اقامت برای شهروندان کانادا

هنگامی که شهروند هستید، دیگر نیازی به تمدید وضعیت شهروندی خود نخواهید داشت. گواهی شهروندی به طور نامحدود معتبر است. این در حالی است که، اکثر ویزاهای اقامت دائم تنها  پنج سال اعتبار دارند. در این مدت زمان، افراد برای دریافت شهروندی کانادا واجد شرایط خواهند شد.  افراد مقیم دائم باید قبل از درخواست شهروندی به مدت 1095 روز از پنج سال گذشته در کانادا حضور داشته باشند.

فرصت های شغلی بیشتر

شهروندان کانادایی می توانند برای مشاغلی که برای دارندگان اقامت دائم در دسترس نیستند درخواست دهند. برخی از مشاغل دولتی و برخی از مشاغلی که نیاز به گواهینامه امنیتی دارند فقط برای شهروندان کانادایی در دسترس هستند.

برخورداری از امنیت در خصوص وضعیت اقامت

فقط چند مورد وجود دارد که در آن وضعیت شهروندی می تواند لغو شود، اما اخراج دارندگان اقامت دائم صرف نظر از مدتی که در کانادا زندگی کرده اند امکان پذیر است. طبق قوانین کانادا، در صورتی که تابعیت فردی از طریق وکالت دروغین، کلاهبرداری یا پنهان کردن آگاهانه شرایط مادی به دست آمده باشد، می تواند سلب شود. دلایل دیگر برای لغو تابعیت به امنیت، نقض حقوق بشر، نقض حقوق بین المللی و یا جنایات سازمان یافته مربوط می شود.

شهروندی کانادا
کانادا

داشتن حق رای

شهروندان کانادایی می توانند در همه انتخابات ها رای دهند. آنها همچنین می توانند نامزد انتخابات شوند و نفوذ سیاسی داشته باشند.

برخورداری از پاسپورت کانادایی

شهروندان به پاسپورت کانادایی دسترسی دارند.  پاسپورت کانادایی بسیار معتبر بوده و بسیاری از کشورها به دارندگان پاسپورت کانادایی اجازه ورود بدون ویزا را می دهند.

علاوه بر این؛ کانادا تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد. اگر کشور محل تولد شما نیز تابعیت دوگانه را به رسمیت می شناسد، در این صورت می توانید دو پاسپورت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت کانادا

شهروندی کانادا
زندگی در کانادا

نتیجه

حدود 86 درصد از افراد دارای اقامت دائم کانادا شهروند می شوند که یکی از بالاترین نرخ ها در میان کشورهای غربی است.

هنگامی که مقیمان دائم؛ شهروند کانادا می شوند، هم برای خودشان و هم به طور کلی برای کشورکانادا مزیت های بسیاری به دنبال خواهد داشت. شهروندی کانادا به مهاجران حق رأی می دهد، آنها را قادر می سازد تا نفوذ سیاسی داشته باشند و مطالعات نشان می دهد که ممکن است فرصت های اقتصادی مهاجران را بهبود بخشد.

برای دریافت آخرین اخبار و مقالات مهاجرتی به روز همراه مهاجر باشید.

 

منبع:

Five benefits of Canadian citizenship | Canada Immigration News (cicnews.com)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا