کسب و کارکار در کاناداکاناداکشور هامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت کارگران ماهر به کانادا بدون پیشنهاد شغلی

مهاجرت کارگران ماهر یکی از نیازهای مبرم دولت کانادا است؛ زیرا کانادا با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است؛ بنابراین برای کمک به رفع کمبود نیروی کار در بخش فناوری، شورای نوآوران کانادایی از دولت فدرال می‌خواهد تا ویزای جدیدی را به صورت آزمایشی اجرا کند. این ویزا به کارگران فنی با مهارت بالا اجازه می‌دهد بدون پیشنهاد شغلی به کانادا مهاجرت کنند.

CCI اخیراً استراتژی استعدادها و مهارت های خود را منتشر کرده است و 13 توصیه کلیدی را برای سیاست گذاران برای حمایت از صنعت رو به رشد فناوری کانادا ارائه می دهد.

ویزای پیشنهادی CCI که ویزای “فناوری با پتانسیل بالا” نامیده می شود، حرفه های مورد تقاضا مانند مهندسین نرم افزار و متخصصین داده را هدف قرار می دهد. این ویزا به مهاجرت کارگران مهاجر کمک کرده و به افراد این امکان را می دهد تا در کانادا کار کنند، شغل خود را تغییر دهند و در نهایت اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

CCI در گزارش خود با عنوان استراتژی استعدادها و مهارت ها، به این نکته اشاره کرد که اکثر افرادی که به دنبال ویزای کار در کانادا هستند برای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای کاری نیاز به پیشنهاد شغلی دارند. این شرط برای افراد با استعداد و بسیار ماهر که می خواهند در کانادا کار کنند مانعی ایجاد می کند؛ بنابراین باید این موانع برداشته شوند تا کانادا بتواند کارگران ماهر را به سرعت جذب کند و کمبود نیروی کار ماهر خود را جبران نماید.

این گزارش می‌گوید اگر مهندسان نرم‌افزار، متخصصین داده و سایر متخصصان حرفه‌ای که در مشاغل پرتقاضا کار می‌کنند اجازه ورود به کانادا برای جستجوی کار را داشته باشند، شانس بیشتری برای پیدا کردن آن خواهند داشت. همچنین دولت می‌تواند با ایجاد مسیری برای کارگران ماهر فناوری که به ابتکار خودشان به کانادا بیایند، عرضه کارگران ماهر را که می‌توانند توسط شرکت‌های کانادایی استخدام شوند، بدون نیاز به انجام فرایند های وقت گیر جذب نیروی ماهر خارجی توسط کارفرمایان و… افزایش دهد.

ویزای فنی پیشنهادی مکمل استراتژی جهانی مهارت‌های موجود است که هدف آن پردازش درخواست‌های مجوز کار در کمتر از دو هفته برای نقش‌های مورد تقاضا است. با این حال،  CCIخواستار یک زمان 48 ساعته  پردازش ویزا برای این برنامه است.

بیشتر بخوانید: اقدامات جدید فریزر برای سیستم مهاجرتی کانادا

مهاجرت کارگران ماهر به کانادا
زندگی در کانادا

 پردازش مجوز کار دو هفته ای برای استعدادهای جهانی GTS و مهاجرت کارگران ماهر

کانادا در حال حاضر برخی از گزینه های مهاجرت و مجوز کار را برای کارگران فنی ارائه می دهد. در میان بسیاری از مسیرهای اقامت دائم، کانادا همچنین جریان استعدادهای جهانی (GTS) را ارائه می دهد که به مهاجرت کارگران ماهر کمک کرده و به آنها اجازه می دهد تا در عرض دو هفته پس از درخواست، مجوز کار موقت دریافت کنند. این یکی از ستون‌های استراتژی مهارت‌های جهانی کانادا است که هدف آن کمک به رشد شرکت‌ها از طریق دسترسی سریع به استعدادهای بسیار ماهر مورد نیازشان می باشد.

GTS به کارفرمایان اجازه می دهد تا بدون نیاز به تبلیغات، ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) را دریافت کنند. همچنین برای کارفرمایانی که به دنبال استخدام استعدادهای ماهر برای مشاغل مورد تقاضا در فهرست مشاغل استعدادهای جهانی هستند در دسترس است؛ بنابراین مهاجرت کارگران ماهر به کانادا بسیار آسان شده است.

اگر متقاضی مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری هستید، برای اطلاع از آخرین اخبار و دریافت مشاوره رایگان، مهاجر به‌عنوان اولین هلدینگ تجارتی، مهاجرتی در کنار شما است. شما می‌توانید با کمک تیم مهاجر به کانادا مهاجرت کرده و کسب‌وکار خودتان را داشته باشید. تنها کافی است که به مهاجر اعتماد کنید. ما برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا، برای شما ایده‌های بسیار خوبی داریم؛ همچنین آخرین اخبار و مقالات به روز مهاجرتی را در همین جا دنبال کنید.

 

منبع:

cic news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا