مهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کاناداکاناداکشور هامهاجر

افزایش تعداد مهاجران به کانادا

سازمان مهاجرت،پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)  با شرایط دشواری، سال 2021 را آغاز کرد. افزایش درخواست‌های مهاجرت به کانادا و همچنین شرایط بسیاری از دارندگان اقامت دائم که در خارج از کشور در بلاتکلیفی به سر می بردند، از موضوعاتی بود که IRCC با آن روبرو بود.

به علت بالا بودن میزان ابتلا به کرونا ، پایین بودن آمار واکسیناسیون، محدودیت سفر و اقدامات بهداشتی کانادا در آن زمان مشکلاتی برای این افراد ایجاد شد.علاوه بر این افراد، که منتظر ورود به کانادا بودند، دولت فدرال IRCC را موظف کرد تا 401 هزار ساکن دائمی جدید را در سال 2021 به کشور کانادا بفرستد.

تغییر در استراتژی IRCC برای افزایش تعداد مهاجران به کانادا

مهاجرت به کانادا
زندگی در کانادا

در اوایل سال 2021، IRCC بهترین راه برای دستیابی به این هدف را تبدیل ویزای موقت افراد مقیم کانادا به ویزای دائم دانست. در حالی که IRCC دعوتنامه های اکسپرس اینتری را برای همه نامزدها برای پایان سال 2020 صادر می کرد، سال 2021 را با تمرکز بر دعوت نامه های مربوز به CEC آغاز کرد، زیرا حدود 90 درصد این افراد مقیم کانادا هستند و در این کشور زندگی میکنند.

استراتژی IRCC در مورد چگونگی دستیابی به هدف 401 هزار تازه وارد در 13 فوریه 2021 آشکارتر شد و این سازمان استثنایی ترین قرعه کشی را از زمان راه اندازی اکسپرس اینتری در سال 2015 برگزار کرد و تمامی 27332 نامزد اکسپرس انتری را دعوت کرد. در این زمان این سازمان اعلام کرد که؛ IRCC مشتاقانه منتظر استقبال افراد بیشتری از خارج از کشور با بهبود وضعیت کووید-19 می باشد.

مهاجرت به کانادا
شهرهای کانادا

بیشتر بخوانید: نیروهای مسلح کانادا از بین مهاجران استخدام می کند.

راه اندازی طرح های مهاجرتی موقت برای افزایش تعداد مهاجران به کانادا

در ماه مه، IRCC برای اطمینان از رسیدن به هدف 401هزار مهاجر، شش طرح موقت که به 90,000 کارگر ضروری و فارغ التحصیل بین المللی در کانادا امکان می دهد برای اقامت دائم درخواست دهند را راه اندازی نمود.بنابراین این سازمان موفق شد ماهانه 35 هزار مهاجر با اقامت دائم به کشور کانادا وارد نماید و این رقم را در ماه های بعد به 45 هزار نفر رساند.

علیرغم چالش های به وجود آمده، IRCC برای حفظ عملکرد سیستم مهاجرت تلاش های بسیاری انجام داد. برای مثال، در ژانویه2021، سیاستی را اعلام کرد که به دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اجازه می داد برای دریافت مجوز کار آزاد(با یک بار امکان تمدید) اقدام نمایند.

به اینصورت افراد فارغ التحصیل زمان بیشتری جهت کسب تجربه پیدا میکردند و می توانستند شرایط لازم برای درخواست اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. همچنین در پاییز، 30 هزار ویزای خانوادگی جهت اقامت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ را بررسی وتایید نمود.

حفظ سیاست های مهاجرتی در راستای افزایش تعداد مهاجران به کانادا

اگرچه همه‌گیری کرونا همچنان چالش‌هایی را برای سازمان IRCC و مهاجران تازه وارد ایجاد می‌کند، اما سیاست های مهاجرتی کانادا تحت تأثیر این همه‌گیری قرار نگرفته است این امر بدان معناست که ورود ساکنان دائمی، کارگران خارجی موقت، دانشجویان بین‌المللی و بازدیدکنندگان در نهایت به حالت عادی بازخواهد گشت.

اگر شما هم متقاضی مهاجرت به کانادا هستید، بهتر است با آگاهی کافی تمامی مسیرهای مهاجرت به کانادا را بررسی کرده و بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کنید تا بتوانید یک مهاجرت امن، راحت و مطمئن را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راه‌های مهاجرت به این کشور توسعه یافته و قدرتمند، با ما در این سایت همراه باشید؛ همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا این سایت را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

منابع:

CIC

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا