خبر هاتحصیل در کاناداکانادامهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کاناداویزای تحصیلی

قانع کردن افسر سفارت برای تحصیل در کانادا

یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین‌المللی، کانادا است. تحصیل در کانادا مزایای متعددی داشته و این کشور با دارا بودن استانداردهای عالی آموزش و مدارس معتبر بین‌المللی توانسته است که هر ساله میزبان تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی باشد. کشور کانادا تنها در سال 2021، از حدود 45000 دانشجوی بین‌المللی استقبال کرد.

با اینکه سالانه افراد زیادی برای تحصیل کشور کانادا را انتخاب می‌کنند، باز هم افراد زیادی هستند که درخواست ویزای تحصیلی آنها رد می‌شود؛ زیرا واجد شرایط لازم برای تحصیل در کانادا نیستند. این شرایط توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC تعیین می‌شود و از طرفی صلاحدید افسر مهاجرت برای دریافت ویزای تحصیلی بسیار مهم است.

مهم‌ترین شرایط برای تحصیل در کانادا

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا، باید اطمینان داشته باشند که تمامی شرایط لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا دارند. این شرایط عبارت‌اند از:

1- دانشجو باید توسط یک موسسه آموزشی DLI پذیرفته شده باشد. DLI موسسه‌ای است که توسط دولت استانی یا منطقه‌ای اجازه پذیرش دانشجوی بین‌المللی را دارد.

2- دانشجو نباید سوابق کیفری داشته باشد؛ همچنین نباید امنیت کشور کانادا را تهدید کند. گواهی عدم سوء پیشینه بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

3- دانشجو باید از سلامت کافی بهره ببرد و در صورت نیاز حاضر به تکمیل درمان و معاینات پزشکی باشد.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی کانادا و انواع آن

تحصیل در کانادا
دانشجویان بین‌المللی در کانادا

اهمیت صلاحدید افسر مهاجرتی برای تحصیل در کانادا

یکی از موارد بسیار مهم برای اینکه یک دانشجوی بین‌المللی بتواند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کند، صلاحدید افسر پرونده است. دانشجو باید به افسر مهاجرتی این اطمینان را بدهد که تمامی شرایط لازم را برای تحصیل در کانادا دارد. دو مورد برای افسر سفارت بسیار مهم است.

1- هدف دانشجو از مهاجرت واقعا تحصیل در کانادا است.

2- دانشجویان بین‌المللی بعد از پایان تحصیل و اعتبار ویزای خود به کشور مبدا باز خواهند گشت.

در حالت کلی برای اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC بسیار مهم است که دانشجوی بین‌المللی، پیشرفت بسیار خوبی در مطالعات و تحصیلات قبلی داشته و اینکه همچنین تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های خود دارد.

از طرفی دانشجویان باید به یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط داشته و بتوانند در دانشگاه‌های کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل کنند. مورد بعدی که یک دانشجوی بین‌المللی باید به افسر سفارت ثابت کند، موضوع گپ تحصیلی است. در صورتی که دانشجو گپ تحصیلی داشته، باید دلیل این شکاف را به‌طور واضح و دقیق به افسر سفارت توضیح دهد.

دانشجویان بین‌المللی باید افسر سفارت را قانع کنند که بعد از فارغ‌التحصیلی بنا به اهدافی که دارند، کانادا را ترک خواهند کرد. در صورتی که دانشجو برای اقامت دائم کانادا درخواست داده باشد، باید تمامی مدارک و اسناد این درخواست را به افسر ارائه دهد.

یکی دیگر از موارد مهم برای قانع کردن افسر سفارت، توجه به پذیرش‌های تحصیلی کانادا است؛ یعنی اینکه دانشجو باید مسیر درستی را انتخاب کند تا روند دریافت پذیرش و همچنین رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی تسریع شود.

تحصیل در کانادا
دانشجویان بین‌المللی

اعتراض به رد شدن ویزای تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در کانادا

در صورتی که درخواست ویزای تحصیلی دانشجو رد شود، می‌تواند مجددا درخواست خود را به سفارت ارائه داده و تمامی موارد مبهم قبلی را اصلاح کند و شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا افزایش دهد.

متقاضیان تحصیل در کانادا می‌توانند دلایل خود را بررسی کرده و درخواست‌های خود را بهتر تنظیم کنند. تنها در صورتی امکان اقدام مجدد وجود ندارد که IRCC به صورت واضح مشخص کرده باشد که برای یک دوره موقت، امکان درخواست وجود نخواهد داشت؛ اما بعد از این دوره، متقاضی می‌تواند دوباره اقدام کند.

درصورتی که دانشجو تمامی شرایط را داشته باشد و بر اساس دلایل ذکر شده در نامه ریجکت، متقاضی متوجه شود که درخواست او اشتباها ریجکت شده است، می‌تواند برای بازنگری پرونده به دادگاه فدرال کانادا درخواست بررسی دهد.

جمع‌بندی

تحصیل در کانادا یکی از رویاهایی است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در سر می‌پرورانند. برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، فرد باید تمامی شرایط لازم را داشته باشد تا بتواند به راحتی افسر سفارت را قانع کرده و ویزای تحصیلی خود را دریافت کند.

درصورتی که شما نیز یکی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هستید، برای دریافت مشاوره و خدمات مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌توانید اینجا کلیک کنید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا