کشور هاکانادامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

برنامه های مهاجرتی کانادا؛ دریافت اقامت دائم

اگر می‌خواهید در مورد برنامه های مهاجرتی کانادا بیشتر بدانید، باید بگوییم در کانادا، شما همیشه برای اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست می دهید، زیرا طبق قانون اساسی دولت فدرال حرف آخر را در مورد مهاجرت می زند. با این حال، شما همچنین می توانید برای برنامه های مهاجرتی استانی درخواست دهید تا درخواست اقامت دائم شما را تضمین نماید. در صورتی که موفق به ثبت درخواست از طریق برنامه مهاجرتی استانی کانادا شوید، گواهی نامزدی یا گواهی انتخاب کبک( از کبک) دریافت خواهید کرد تا از درخواست اقامت دائم شما در IRCC پشتیبانی کند.

در حالی که این روش گزینه های مهاجرتی فراوانی را در اختیار شما قرار می دهد، اما می تواند هزینه بیشتری داشته باشد و زمان بیشتری را صرف کند. از سوی دیگر، برنامه های مهاجرتی استانی ممکن است درها را به روی نامزدهای مهاجرتی بیشتری باز کند. این برنامه مهاجرتی کانادا  برای باز کردن مسیرهای اقامت دائم برای کارگرانی که مهارت هایشان با نیازهای بازار کار منطقه ای مطابقت دارد، به خوبی تنظیم شده است.

در این مقاله به مقایسه هزینه های برنامه های مهاجرتی کانادا در کلاس اقتصادی می پردازیم. در عین حال، مزایا و معایب مهاجرت را از طریق اکسپرس اینتری در مقابل مهاجرت استانی بررسی خواهد شد.

افزایش هزینه های برنامه های مهاجرتی کانادا

وقتی برای مهاجرت به IRCC درخواست می‌دهید، معمولاً باید برای خود و هریک از همراهانی که با شما به کانادا می‌آیند، مانند همسر یا شریک زندگی و فرزندانتان، هزینه‌ای بپردازید. همچنین باید برای خود و شریک زندگی تان حق اقامت دائم بپردازید. فرزندان تحت تکفل از هزینه “حق اقامت دائم” معاف هستند.

هزینه های برنامه های مهاجرتی کانادا امسال برای برنامه های کلاس های اقتصادی، خانوادگی و بشردوستانه افزایش می یابد. در سال 2020، IRCC برای اولین بار از سال 2002، هزینه های اقامت دائم را افزایش داد تا تورم را محاسبه کند. در آن زمان، IRCC اعلام کرد که هزینه ها را هر دو سال یک بار افزایش می دهد تا با تورم سازگار شود، بنابراین امسال این هزینه ها افزایش می یابد. بر اساس زمان بندی در نظر گرفته شده، انتظار می رود افزایش بعدی در سال 2024 اتفاق بیفتد.

از 30 آوریل 2022، هزینه های برنامه های مهاجرتی کانادا حدود 40 دلار نسبت به هزینه فعلی که 1325 دلار می باشد  افزایش خواهد یافت. در این صورت، متقاضیان اصلی و همسران همراه باید 1365 دلار بپردازند (همه مبالغ بر حسب CAD هستند)

همچنین هزینه های بیومتریک مورد نیاز برای درخواست نیز افزایش قیمت خواهند داشت:

  • برنامه های مدیریتی اکسپرس اینتری
  • برنامه مهاجرتی نامزد استانی (PNP)
  • برنامه کارگر ماهر کبک
  • برنامه مهاجرتی آتلانتیک
  • سایر برنامه های مهاجرتی اقتصادی

هزینه های بیومتریک حدود 85 دلار به ازای هر نفر یا 175 دلار برای یک خانواده دو یا چند نفه خواهد بود. همچنین برای هر کودک وابسته 230 دلار هزینه باید بپردازید. هزینه های برنامه بسته به برنامه مهاجرت متفاوت است، اما حق اقامت دائم دائمی همیشه یکسان است.

هزینه های درخواست برای مهاجرت استانی (PNP) و کبک

کاندیداهای کبک، اغلب باید هزینه های درخواست را به استان مورد نظر خود پرداخت کنند. به عنوان مثال، یک فرد که مایل به مهاجرت به انتاریو است، 2،925 دلار از طریق PNP پرداخت می کند، اما ورود از طریق اکسپرس انتری 1450 دلار هزینه خواهد داشت.

در حال حاضر چهار استان نیوفاندلند ، لابرادور، نوا اسکوشیا، سرزمین های شمال غربی و یوکان، دعوت برای برنامه مهاجرتی استانی را اجرا نمیکنند. نیوفاندلند و لابرادور اخیرا هزینه های خود را در تلاش جهت تشویق تازه واردین برای درخواست مهاجرت به استان حذف کرده اند. لازم به ذکر است که، کارگران ماهر دعوت شده به سایر استان ها می توانند انتظار پرداخت هزینه ای بین 250 تا 1500 دلار را داشته باشند.

برنامه های مهاجرتی کانادا

برنامه های مهاجرتی استانی در مقایسه با برنامه های مهاجرتی پیشرفته

داشتن یا نداشتن پروفایل اکسپرس اینتری، تفاوت بین برنامه های مهاجرتی استانی پایه و پیشرفته است. PNP های پایه توسط دولت استانی اداره می شوند و PNP های پیشرفته فقط برای کاندیدا های اکسپرس اینتری باز است.

افرادی که واجد شرایط PNP پیشرفته هستند، واجد شرایط برنامه مدیریت شده اکسپرس اینتری مانند برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC)، یا برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) نیز خواهند بود.

حضور در استخر اکسپرس اینتری سبب می شود تا  بتوانید به صورت مستقیم به IRCC برای مهاجرت درخواست دهید. از آنجایی که IRCC در مورد افرادی که اقامت دائم می گیرند، حرف آخر را می زند، درخواست برای اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری ساده تر از درخواست از طریق PNP است. زمانی که برای PNP درخواست می دهید، باید ابتدا برای نامزدی از استان درخواست دهید و سپس برای اقامت دائم درخواست خود را ارسال نمایید.

اکسپرس اینتری یک سیستم مبتنی بر امتیاز می باشد که دولت فدرال جهت دعوت از متقاضیان مهاجرت برای درخواست اقامت دائم استفاده می کند. برای کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، دعوت نامه هایی برای درخواست (ITA) در دورهای دو هفته ای صادر می گردد. با این حال، از زمان همه‌گیری کرونا ، IRCC اغلب از کاندیداهایی دعوت کرده است که واجد شرایط کلاس CEC یا PNP بوده اند. IRCC از سپتامبر 2021 فقط از نامزدهای PNP دعوت نموده است و از دسامبر 2020 برای کاندیداهای FSWP قرعه کشی نکرده است.

از آنجایی که توقف در قرعه کشی های FSWP و CEC بر برنامه های مهاجرت کانادا در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، گزینه درخواست برای PNP پیشرفته جذاب تر شده است. به نامزدهای اکسپرس انتری که نامزد استانی می شوند، 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اعطا می گردد. این جایزه تضمین می کند که آنها ITA دریافت خواهند کرد و می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

کسانی که واجد شرایط برنامه مدیریت اکسپرس انتری نیستند، ممکن است بتوانند برای PNP پایه یک استان درخواست دهند. این برنامه های مهاجرتی توسط خود استان ها اجرا می شود و پردازش آنها معمولاً زمان بیشتری می گیرد.

مقایسه زمان پردازش برنامه های مهاجرتی کانادا

طبق برآورد زمان پردازش در 19 آوریل 2022، IRCC برای پردازش PNP های پایه 28 ماه و برای پردازش PNP های اکسپرس اینتری 22 ماه زمان نیاز دارد. زمان تخمینی پردازش برای کارگران ماهر کبک در حال حاضر 31 ماه است.

استاندارد پردازش برای درخواست مستقیم برای اکسپرس اینتری شش ماه است، اگرچه بیماری همه گیر به طور چشمگیری این زمان های پردازش را کند کرده است. در حال حاضر IRCC برای پردازش درخواست های FSWP ، 27 ماه و برای پردازش درخواست های CEC، 8 ماه طول می کشد. نامزدهای FSTP  حتی انتظار37 ماهه برای پردازش پرونده ها را در نظر میگیرند.

نتیجه نهایی

در نهایت تصمیم شما باید بر اساس برنامه های مهاجرتی  باشد که واجد شرایط آن ها هستید و آن‌هایی که فکر می‌کنید بهترین شانس را برای دریافت اقامت دائم به شما می‌دهند، انتخاب نمایید. اگر واجد شرایط اکسپرس انتری هستید، آپلود پروفایل اکسپرس انتری برای شما مفید است زیرا علاوه بر اینکه برای ITA توسط IRCC در نظر گرفته می شوید، همچنین در استان هایی که به دنبال دعوت از نامزدها برای درخواست PNP خود هستند نیز در نظر گرفته خواهید شد.

امسال، کانادا بر اساس برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 قصد دارد از 83500 نامزد PNP استقبال کند. انتظار می رود این رقم تا سال 2024 به 93000 نفر افزایش یابد. IRCC پیش بینی می کند که امسال 55900 مهاجر از طریق اکسپرس انتری وارد کانادا شوند، اما قرار است تا سال 2024 تعداد مهاجران اکسپرس اینتری به 111500 افزایش یابد.

 

برای دریافت به روز ترین اخبار و آخرین مقالات مهاجرتی همراه مهاجر باشید.

 

منبع:

 Federal vs provincial skilled worker programs: Comparing immigration fees and processing times | Canada Immigration News (cicnews.com)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا