کشور هاکانادامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP در استان‌های کبک، انتاریو و…

در میان راه های متعدد مهاجرت به کانادا، برنامه مهاجرتی استانی PNP کانادا به استان های شرکت کننده اجازه می دهد تا برنامه های مهاجرتی خود را تنظیم کنند.استان کبک بیش از هر استان دیگری در سیستم مهاجرتی خود استقلال دارد، به همین دلیل در PNP شرکت نمی کند.

مهاجرت از طریق برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP

افرادی که می خواهند از طریق سیستم مهاجرت استانی مهاجرت کنند، معمولاً باید مشخصات خود را از طریق سیستم ابرازعلاقه (Expression Of Interest) ارسال کنند. سپس مقامات استانی از نامزدهایی که مشخصات آنها با معیارهای یک برنامه مهاجرتی مطابقت داردt دعوت می کنند. نامزدهای دعوت شده برای نامزدی استانی ( ویا (CSQ) برای کبک ) درخواست می دهند.

برای کبک، سیستم ابراز علاقه Arrima نامیده می شود. PNP ها ممکن است سیستم های EOI خود را داشته باشند یا نامزدهایی را در سیستم اکسپرس انتری تحت مدیریت فدرال دعوت کنند.

بیشتر بخوانید: اکسپرس انتری کانادا و آخرین اقدامات آن

اکسپرس انتری وبرنامه مهاجرت استانی کانادا PNP

اکسپرس انتری یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که در آن از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را دارند برای درخواست اقامت دائم دعوت می شود. داشتن نامزدی استانی از یک PNP همتراز با اکسپرس اینتری به داوطلبان به طور خودکار 600 امتیاز به آنها می دهد. این جایزه کاندیداها را به بالای استخرقرعه کشی ارتقا می دهد و آنها را دریافت دعوت نامه برای اقامت دائم آماده می نماید.

برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP
کانادا

برنامه نامزدهای مهاجر انتاریو (OINP)

برنامه نامزدهای مهاجر انتاریو (OINP) از 471 نامزدی دعوت کرد که ممکن است واجد شرایط جریان تجارت ماهر انتاریوو اکسپرس اینتری باشند. این کاندیداها باید در سیستم اکسپرس انتری دارای امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) حداقل 350 باشند. انتاریو از کاندیداهایی دعوت کرد که بین تاریخ های 24 مارس 2021 و 24 مارس 2022 پروفایل اکسپرس انتری خود را ایجاد کرده بودند.

جریان تجارت ماهر مرتبط با اکسپرس انتری انتاریو راهی برای اقامت دائم برای برنامه کارگران ماهر فدرال و نامزدهای کلاس تجربه کانادا ارائه می دهد. OINP از نامزدهای واجد شرایط دعوت می کند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.

شرایط لازم برای برنامه مهاجرتی استانی انتاریو

افراد با ویژگی های زیر واجد شریط برنامه مهاجرتی استانی انتاریو می باشند:

  • نامزدها باید با مجوز کار معتبر در انتاریو زندگی کنند
  • حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن در کار پاره وقت
  • برخورداری از تجربه کاری در یکی از مشاغل طبقه بندی شده زیر گره 633 کانادا در لیست NOC

برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا (MPNP)

برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP
مهاجرت به کانادا

برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا (MPNP) یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا PNP است و در این برنامه از 191 نامزد دعوت کرد تا در 24 مارس درخواست دهند. این دعوت نامه ها به سه جریان مهاجرتی تقسیم میشوند:

  • کارگران ماهر در منیتوبا – 102 دعوت نامه با حداقل امتیاز 769
  • کارگران ماهر در خارج از کشور – 64 دعوت نامه با حداقل امتیاز 712
  • آموزش بین المللی – 25 دعوت نامه بدون نیاز به امتیاز.

از مجموع افرادی که برای درخواست دعوت شده بودند، 43 نفر دارای پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری بودند.

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا، برنامه استانی بریتیش کلمبیا است. در این برنامه مهارج استانی کانادا PNP، نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) دور هفتگی دعوتنامه های خود را در 22 مارس برگزار کرد. حدود 204 کاندیدای مهاجرت دعوت نامه هایی برای درخواست نامزدی استانی دریافت کردند.

در مجموع 132 نفر از این نامزدها از طریق قرعه کشی عمومی دعوت شدند. این کاندیداها باید شرایط یکی از مقوله‌های اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا Skills Immigration را که از طریق سیستم ثبت مهارت‌ها و مهاجرت (SIRS) مدیریت می‌شوند، برآورده کنند.

داوطلبانی که در این قرعه کشی دعوت نامه دریافت کردند از زیر مجموعه های Skilled Worker، International Graduate و Entry Level و Semi-Skilled بودند و بسته به برنامه حداقل نمره استانی بین 77 تا 128 نیاز داشتند.

 

برای دریافت آخرین اخبار و مقالات همراه مهاجر باشید.

 

منبع:

Ontario, Quebec, Manitoba and BC release immigration draw results | Canada Immigration News (cicnews.com)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا