کشور هاکانادامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

برنامه مهاجرت استانی PNP کانادا

در سال 1998 که  برنامه PNP راه اندازی شد، برنامه مهاجرت استانی (PNP)  تنها پذیرای 400 مهاجر بود، اما به دلیل موفقیت آن، اکنون پذیرای بیش از 80000 مهاجر در سال است. دولت های فدرال و استانی برنامه PNP را ابزاری موثر برای ارتقای توسعه اقتصادی کشور می دانند  و این مورد علت اصلی افزایش تعداد پذیرش PNP در کانادا می باشد.

اکثر استان ها و مناطق کانادا (به استثنای کبک و نوناووت) PNP های خود را دارند. از طریق این برنامه ها، نامزدهای علاقه مند ممکن است برای درخواست نامزدی استانی دعوت شوند. اگرچه برنامه مهاجرتی استانی به خودی خود با اقامت دائم یکسان نیست، اما می تواند شانس دریافت اقامت دائم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به عنوان مثال، متقاضیان برنامه PNP دارای پروفایل اکسپرس اینتری که نامزدی دریافت می کنند، 600 امتیاز به امتیاز شان اضافه می گردد و همچنین می توانند برای دوره های PNP خاص درخواست دهند.

PNP ها از سپتامبر 2021 مورد توجه قرعه کشی های اکسپرس اینتری بوده اند، زیرا اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به دنبال حمایت از اقتصاد استان ها است. قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، آخرین مورد در 13 آوریل برگذار گردید. روز جمعه، IRCC اعلام کرد که قرعه‌کشی اکسپرس انتری برای برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) از ابتدای ژوئیه از سر گرفته می شود.

اعلام نتایج برنامه PNP؛ مهاجرت استانی 3 استان کانادا

در هفته گذشته، منیتوبا، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد از جمله استان‌های کانادا بودند که به عنوان بخشی از PNP خود، دعوت‌نامه‌هایی را برای متقاضیان مهاجرت صادر کرده‌اند. در ادامه جزئیات این قرعه کشی ها آورده شده است.

بریتیش کلمبیا

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) دور هفتگی دعوت‌نامه‌های خود را در 19 آوریل برگزار کرد. بیش از 174 کاندیدای مهاجرت BC دعوت‌نامه‌هایی برای درخواست نامزدی استانی دریافت کردند.

در مجموع 147 نفر از این نامزدها از طریق قرعه کشی عمومی دعوت شدند. داوطلبانی که در این قرعه کشی دعوت نامه دریافت کردند از زیر مجموعه های Skilled Worker، International Graduate و Entry Level و Semi-Skilled بودند و حداقل نمره استانی بین 77 تا 125 مورد نیاز بود.

این استان همچنین سه قرعه کشی جداگانه برای نامزدهای مشاغل مورد نظر برگزار کرد. بیست مربی کودک که ممکن است واجد شرایط زیرمجموعه‌های Skilled Worker و International Graduate باشند دعوت شدند. BC همچنین از هفت متخصص مراقبت های بهداشتی دعوت کرد که ممکن است واجد شرایط زیرشاخه های Skilled Worker، International Graduate، یا Entry Level و Semi-Skilled باشند. در هر دوی این قرعه‌کشی‌ها، داوطلبان به حداقل نمره استانی 70 نیاز داشتند.

علاوه بر این، کمتر از پنج دامپزشک و تکنسین بهداشت حیوانات و تکنسین های دامپزشکی برای درخواست برای زیرشاخه Skilled Worker و International Graduate دعوت شدند. این کاندیداها برای دعوت شدن به امتیاز حداقل 70 نیز نیاز داشتند.

مانیتوبا

برنامه نامزدهای استانی منیتوبا (MPNP) از 303 نامزد دعوت کرد تا در 21 آوریل درخواست دهند. این دعوت نامه ها در سه جریان مهاجرت تقسیم شدند:

  • کارگران ماهر در مانیتوبا – 201 دعوت نامه با حداقل امتیاز 707.
  • کارگران ماهر در خارج از کشور – 61 دعوت نامه با حداقل امتیاز 708. و
  • جریان آموزش بین المللی – 41 دعوت نامه بدون نیاز به امتیاز.

از مجموع کسانی که برای درخواست دعوت شده بودند، 46 نفر دارای پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری بودند.

کسانی که خواهان نامزدی از منیتوبا هستند، باید یک EOI در MPNP ثبت کنند. پس از تکمیل این مرحله، آنها در موقعیتی خواهند بود که از طریق جریان‌های Skilled Workers در Manitoba و Skilled Workers Overseas یک LAA دریافت کنند.

سپس مانیتوبا پروفایل های نامزدها را از 1000 امتیاز با در نظر گرفتن عوامل سرمایه انسانی آنها و همچنین ارتباط آنها با استان رتبه بندی می کند.  ودر نهایت MPNP برای نامزدهای واجد شرایطی که می توانند درخواست خود را برای نامزدی استانی ارسال کنند، دعوت نامه صادر می کند.

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد مهاجرت پرستاران به کانادا

جزیره پرنس ادوارد

برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) در 21 آوریل از 141 کاندیدای مهاجرت دعوت کرد.

کاندیداهای Express Entry و Labor Impact بیشترین دعوت نامه را دریافت کردند که مجموعاً 130 دعوت نامه بود. 11 دعوت نامه باقی مانده به نامزدهای Business Impact که امتیاز استانی حداقل 62 امتیاز داشتند تعلق گرفت.

PEI حدود یک قرعه کشی در ماه انجام می دهد و برنامه خود را برای سال از قبل منتشر می کند.

 

برای دریافت به روز ترین اخبار و آخرین مقالات مهاجرتی همراه مهاجر باشید.

منبع:

Manitoba, BC, and PEI release immigration draw results (cicnews.com)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا