کشور هاکانادامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

اهمیت حفظ مهاجران جوان در کانادا

دولت کانادا که با جمعیت سالخورده و کمبود نیروی کار ماهر مواجه بوده ، با برنامه ای برای استقبال  سالانه حدود 400000 تازه وارد طی سه سال آینده، به شدت برای افزایش و حفظ مهاجران جوان کانادا تلاش می کند. اما بر اساس نظرسنجی جدیدی که توسط مؤسسه شهروندی کانادا (ICC) انجام شد، کانادا شاهد عقب نشینی از سوی همان مهاجرانی است – فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی با مهارت های قابل عرضه- که کشور امیدوار است آنها را جذب و حفظ نماید.

نتایج نظر سنجی درباره مهاجران جوان کانادا

این نظرسنجی نشان داد که 30 درصد از کانادایی های 18 تا 34 ساله و تقریباً یک چهارم کانادایی های جدید تحصیل کرده، احتمالاً در دو سال آینده به کشور دیگری نقل مکان خواهند کرد.

دانیل برنهارد، مدیرعامل ICC گفت: «داده‌های جدید به این واقعیت اشاره دارد که بسیاری از کانادایی‌های جدید با بحران اعتماد در کانادا مواجه هستند و این یک زنگ خطر است. او خاطرنشان کرد که این یافته‌ها این باور رایج که؛ کانادایی‌ها از همه مهاجران جدید استقبال می‌کنند را بر هم می‌زند.

با این حال، ریچارد کورلند، وکیل مهاجرت ونکوور، می‌گوید هیچ مشکلی در سیستم مهاجرتی کانادا وجود ندارد و افرادی که از کانادا خارج می‌شوند افراد بسیار ماهری هستند که صرفا برای تمایل خود این کار را انجام داده و به شرایط کانادا ارتباطی ندارد. او گفت: «واقعیت این است که اگر مهاجران جدید قصد دارند کانادا را ترک کنند چرا که مکان بهتری پیدا کرده‌اند، افراد بیشتری جای آنها را خواهند گرفت.»

تحقیق انجام شده شامل یک نظرسنجی آنلاین از 1519 بزرگسال کانادایی با جمعیت عمومی و یک نظرسنجی آنلاین از 2103 کانادایی جدید بود که بین 24 تا 28 فوریه 2022 تکمیل شد. این نظرسنجی نشان داد که کانادایی‌های جدید عموماً تحصیلات بهتری داشتند و 81 درصد آنها دارای مدرک دانشگاهی بودند در حالی که تنها 28 درصد از جمعیت عمومی کانادا مدرک دانشگاهی داشتند. همچنین تازه واردها با 48 درصد حقوق سالانه حداقل 80000 دلار در مقایسه با 41 درصد از جمعیت عمومی کانادا، درآمد بیشتری داشتند.

داده ها حاکی از آن است که اکثریت – 67 درصد – از مهاجران جوان کانادا حداکثر تا پنج سال در کانادا بوده اند. در حالی که 72 درصد از مهاجران جدید موافق بودند که کانادا “کیفیت زندگی خوب” را ارائه می دهد، 54 درصد گفتند که کانادایی ها “چالش هایی را که مهاجران با آن روبرو هستند درک نمی کنند.”. از 57 درصد کانادایی‌های جدید که گفته‌اند برنامه‌ای برای مهاجرت به کشور دیگری ندارند، اکثر آنها بالای 55 سال سن داشته و تحصیلات کمتری داشتند.

دلایل اصلی که کانادایی‌های جوان‌تر و تحصیل‌کرده جدید برای عدم تمایل به ادامه زندگی در کانادا بیان کردند؛ عبارت بودند از:

  1. «رهبری/دولت فعلی» (43 درصد)
  2. «هزینه بالای زندگی» (35 درصد)
  3. «تبعیض/نژادپرستی» ( 19 درصد)
  4. هزینه مسکن، مالیات های بالا و سیستم بهداشتی ضعیف ( 11 درصد)

دیو شولز، معاون اجرایی این نظر سنجی گفت: « ما باید سخت کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از تازه واردان با منابعی که برای موفقیت نیاز دارند، استقبال می کنیم و همچنان کشوری هستیم که فرصت را فراهم می کند.»

اما کورلند استدلال می کند که کانادا همچنان یک آهنربا برای مهاجران ماهر خواهد بود. او گفت: «ما تعداد زیادی کارگر ماهر داریم که کار می‌کنند و مالیات می‌پردازند و مچنین قصد دارند وضعیت خود را از موقت به دائم ارتقا دهند، و همین آمار نیز جبران خروجی‌ها کافی است.»

اگر شما نیز قصد مهاجرت به کانادا را دارید، می‌توانید با یکی از روش‌های مهاجرتی به این کشور مهاجرت کنید، کانادا از افراد جوان و توانمند استقبال می‌کند.

برای دریافت آخرین اخبار و مقالات به روز مهاجرتی همراه مهاجر باشید.

منبع:

Nearly a third of educated young immigrants plan to leave Canada – Western Investor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا