خبر هاتحصیل در کاناداکانادا

مهم‌ترین دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل

طبق یک نظرسنجی، دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل از دانشجویان بین‌المللی پرسیده شد. در این نظرسنجی مشخص شد که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی کانادا را انتخاب می‌کنند؛ زیرا راه‌های متعددی برای اقامت دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی وجود دارد.

دفتر آموزش بین‌المللی کانادا (CBIE) یک سازمان غیرانتفاعی در کانادا است که هدف این دفتر، ارتقای آموزش بین‌المللی کانادا و ترویج مزایای تحصیل کانادا در سراسر جهان است. این دفتر، اخیرا نظرسنجی دانشجویان بین‌المللی در سال 2021 را منتشر کرده است.

در این نظرسنجی 41000 دانشجو از 67 موسسه آموزشی کانادا شرکت کرده‌اند. در این نظرسنجی، این دانشجویان تجربیات خود از تمامی جنبه‌های تحصیل در کانادا را ارائه می‌دهند. مهم‌ترین سوالات این نظرسنجی عبارت‌اند از:

  • چرا تصمیم به تحصیل در کانادا گرفتید؟
  • تجربیات شما از تحصیل در کانادا چیست؟
  • برنامه شما بعد از فارغ‌التحصیلی چیست؟

ایمنی و ثبات یکی از عوامل مهم در انتخاب کانادا برای تحصیل

کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و این اولین‌بار است که امن بودن کانادا از شهرت آموزشی پیشی می‌گیرد و 80 درصد دانشجویان بین‌المللی، امن بودن کانادا را دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل می‌دانند.

دومین دلیل که تقریبا 70 درصد از دانشجویان مطرح کرده‌اند، شهرت آموزشی کانادا است. نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، تنوع، راحتی و فراگیر بودن کانادا را دلیل انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل می‌دانند.

با این همه حدود 40 درصد از دانشجویان برای دریافت اقامت دائم کانادا، این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند.

پرداخت هزینه‌های تحصیل در کانادا توسط دانشجویان بین‌المللی

در مورد هزینه‌های تحصیل در کانادا؛ بسیاری از این دانشجویان گفته‌اند که برای هزینه‌ها، کمک‌های مالی والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا سایر اعضای خانواده را دارند؛ همچنین یک سوم از این دانشجویان اعلام کردند که علاوه بر حمایت مالی خانواده، پس‌انداز شخصی داشته و یا کار خارج از دانشگاه دارند تا بتوانند از پس مخارج تحصیل خود برآیند.

شرایط کار دانشجویان بین‌المللی یکی دیگر از دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل

تمامی محصلینی که در یک موسسه آموزشی تعیین شده DLI ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند بدون دریافت مجوز کار، در کانادا کار کنند. از شرایط لازم برای استفاده از این موقعیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فرد باید دانشجوی تمام وقت در یک دوره حداکثر 6 ماهه باشد که در نهایت گواهی یا دیپلم دریافت کند.
  • فرد باید شماره بیمه اجتماعی داشته باشد.
  • فرد باید شروع به تحصیل کرده باشد.

این افراد می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و ممکن است برای جبران این 20 ساعت، چندین شغل داشته باشد. در ایام تعطیل فرد می‌تواند به‌صورت تمام‌وقت کار کند.

دانشجویان فقط می‌توانند تا آخرین روزی که به‌عنوان دانشجوی تمام‌وقت تحصیل می‌کنند، در محوطه دانشگاه کار کنند؛ مگر اینکه در ترم آخر به‌عنوان دانشجوی پاره وقت ثبت‌نام کنند و فشاری بر روی دروس آنها نباشد؛ در این صورت می‌توانند به‌صورت تمام‌وقت کار کنند.

تجربیات مثبت زندگی و تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

انتخاب کانادا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی
کانادا یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی

تعداد زیادی از دانشجویان در این نظرسنجی اعلام کردند که تجربیات مثبتی از تحصیل و زندگی در کانادا دارند. بسیاری از این دانشجویان ورود اولیه خود به کانادا را بسیار آسان توصیف کرده‌اند؛ البته آنها گفته‌اند که در پیدا کردن محل اقامت کمی دشواری داشته‌اند و حدود 39 درصد نیز دریافت ویزای تحصیلی را مرحله سختی دانسته‌اند؛ البته این افراد دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی را ساده‌ترین مرحله دانسته‌اند.

این افراد در ایجاد روابط اجتماعی با دیگر دانشجویان بین‌المللی در کانادا و خود دانشجویان کانادایی بسیار موفق بوده‌اند و تنها مشکل ایجاد روابط و اتصالات با دانشجویان خارج از منطقه بوده است.

اقامت دائم بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا یکی دیگر از دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی گفته‌اند که تصمیم دارند بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا بمانند. برخی دیگر گفته‌اند، حتی در صورت بازگشت به کشور خودشان، تمایل دارند مدتی در کانادا مانده و تجربه کار کردن در این کشور را کسب کنند.

کسانی که دوست دارند بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا بمانند، گزینه‌های زیادی برای ماندن در این کشور دارند.

PGWP یک مجوز کار برای فارغ‌التحصیلان

PGWP یک مجوز کار آزاد برای فارغ‌التحصیلان است که اجازه می‌دهد فارغ‌التحصیلان جدید پیش هر کارفرمایی در هر شغلی کار کنند. طول این مجوز به برنامه فرد بستگی دارد. حداکثر طول این مجوز 3 سال است و برای دوره‌های کمتر از 8 ماه این مجوز صادر نمی‌شود.

معمولا این مجوز برای دوره‌های 2 تا 3 سال بوده و 70 درصد دانشجویان بین‌المللی گفته‌اند که تمایل دارند بعد از فارغ‌التحصیلی برای دریافت مجوز PGWP اقدام کنند. این برنامه به دانشجویان بین‌المللی این امکان را می‌دهد که تجربه کار در کانادا را کسب کرده و برای دریافت اقامت دائم این کشور، این مجوز یک قدم پیش به جلو است.

کسانی که PGWP دریافت می‌کنند، می‌توانند در کلاس تجربه کانادایی CEC  شرکت کنند. این کلاس رایج‌ترین برنامه اکسپرس اینتری است. افرادی که بعد از فارغ‌التحصیلی به مدت یک سال در کانادا کار کنند، می‌توانند در این کلاس شرکت کنند.

حداقل نمره زبان برای مشاغل  گروه B، CLB5 و برای مشاغلی که در گروه A NOC و 0 هستند، حداقل نمره زبان باید CLB7 باشد تا فرد بتواند برای اکسپرس اینتری شرکت کند. مدت زمان کار در کنار تحصیل تمام‌وقت تاثیری در این برنامه اکسپرس اینتری نخواهد داشت.

برنامه‌های استانی برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی

هر استان کانادا برای فارغ‌التحصیلان برنامه‌هایی دارد که باتوجه به شرایط فارغ‌التحصیلان، برنامه‌های استانی منحصربه‌فرد هستند. این PNP ها باتوجه به بازار کار و نیاز هر استان تنظیم می‌شوند.

برنامه استانی کبک برای دانشجویان بین‌المللی

استان کبک برای دانشجویان بین‌المللی برنامه تجربه PEQ را دارد. دانشجویان بین‌المللی که دارای شرایط زیر باشند، می‌توانند از این برنامه بهره ببرند.

  • افرادی که بالای 18 سال دارند.
  • تحصیلات خود را در کبک به پایان رسانده‌اند.
  • تسلط زیادی به زبان فرانسه دارند.
  • قصد دارند که در کبک بمانند.

بیشتر بخوانید: راه‌های دریافت معافیت از شهریه در کبک

دیگر مزایای انتخاب کانادا برای تحصیل

کانادا بیش از 100 برنامه اقتصادی برای دانشجویان بین‌المللی دارد. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برنامه مهاجرت آتلانتیک

افرادی که از نیوفاندلند، لابرادوار، نوا و اسکوشیا، PEI و نیوبرازوینک فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

  • برنامه مهاجرت روستای شمالی

این برنامه برای دانشجویان بین‌المللی است که تمایل دارند در منطقه شمالی یا روستایی کانادا کار کنند.

  • هنگ کنگ

اتباع هنگ کنگ که در کانادا تحصیل کرده‌اند، می‌توانند با این برنامه برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

برای اطلاع از اخبار روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

منبع:

cic news

منبع
cic.news

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا