کانادامهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت ارزان به کانادا و شرایط آن 

کانادا کشوری است که بسیاری از افراد آرزوی مهاجرت و زندگی در آن را دارند. این کشور ثروتمند شرایط و امکانات بسیار خوبی برای مهاجران فراهم می‌کند و همواره یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی است و البته همه بدون استثنا به دنبال مهاجرت ارزان به کانادا هستند، چون بالطبع مهاجرت به کانادا سختی‌ها و هزینه‌های خاص خود را دارد. 

با این حال در میان روش‌های متعدد مهاجرت به کانادا، برخی از روش‌ها نسبتا ارزان‌تر هستند و می‌توانند متقاضیان زیادی را به سمت خود جلب کنند. برای اینکه بیشتر با این روش‌ها و یا در حالت کلی مهاجرت ارزان به کانادا آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

راه‌های مهاجرت ارزان به کانادا 

برای مهاجرت به کانادا راه‌های زیادی وجود دارد که هر فرد با توجه به شرایط تحصیلی، سوابق کار، تمکن مالی و… یکی از این راه‌ها را انتخاب می‌کند. در حالت کلی نمی‌توان گفت که هر روش مهاجرتی برای همه افراد مناسب است. حتی اگر ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرتی هم که باشد،‌ ممکن است برای همه مناسب نباشد. 

مهاجرت ارزان به کانادا زمانی می‌تواند برای یک متقاضی مناسب باشد که با توجه به شرایط و نیازهای او برنامه‌ریزی شود و در راستای رساندن متقاضی به اهدافش باشد. در حالت کلی از میان روش‌های مهاجرت به کانادا، ارزان‌ترین روش‌ها عبارت‌اند از:‌

  • مهاجرت تحصیلی به کانادا 

یک روش برای مهاجرت ارزان به کانادا، مهاجرت تحصیلی است که البته رایگان نیست و متقاضی باید با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین کند، اما روشی نسبت آسان، ارزان و سریع است و در صورتی که دانشجو واجد شرایط دریافت بورسیه و فول فاند باشد،‌ می‌تواند هزینه‌های این روش مهاجرتی را به حداقل برساند. 

مهاجرت ارزان به کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا

با این حال همه افراد نمی‌توانند از طریق تحصیل به کانادا مهاجرت کنند و این روش مهاجرتی مخصوص دانشجویانی است که تمامی شرایط لازم را برای پذیرش در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی کانادا دارند. 

  • مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری

مهاجرت با ویزای اکسپرس اینتری نیز مهاجرت ارزان به کانادا محسوب می‌شود. در این روش مهاجرتی،‌ متقاضی می‌تواند به مدت ۶ ماه اقامت دائم کانادا را دریافت کند، یعنی برنام اکسپرس اینتری علاوه بر ارزان بودن، روش سریع مهاجرتی نیز هست. 

دولت کانادا تصمیم دارد که تا سال ۲۰۲۵، در حدود ۵۰۰ هزار نفر را از طریق این برنامه به کانادا دعوت کند. این افراد باید از طریق ۳ جریان زیر وارد کانادا شوند که این ۳ جریان عبارت‌اند از:‌

۱- کارگر ماهر فدرال (FSW)

۲- کلاس تجربه کانادا (CEC)

۳- مشاغل ماهر فدرال (FST)ب

در روش مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری، متقاضی باید پروفایل خود را ارسال کند تا تحت برنامه رتبه‌بندی جامع کانادا (CRS) امتیاز این پروفایل محاسبه شود. سپس دولت کانادا برای افرادی که بالاترین امتیاز را دارند،‌ دعوتنامه‌هایی را ارسال خواهد کرد. 

مهاجرت ارزان به کانادا
مهاجرت به کانادا

هزینه این روش مهاجرتی در حدود ۲۳۰۰ دلار کانادا است برای یک فرد مجرد و ۴۵۰۰ دلار برای یک زوج است. یکی از مزایای این روش مهاجرت ارزان به کانادا این است که اکسپرس اینتری به استان‌ها و مناطق مختلف کانادا این امکان را می‌دهد تا از این طریق نامزدهای مناسب را برای تامین نیروی کار خود جذب کنند. 

بیشتر بخوانید: تغییرات جدید در برنامه اکسپرس اینتری

  • مهاجرت ارزان به کانادا با برنامه استانی PNP

یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی به کانادا که از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی نیز محسوب می‌شود، مهاجرت از طریق برنامه استانی PNP کانادا است که در برخی از استان‌های کانادا مانند:‌ آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و… اعمال می‌شود. 

در این برنامه مهاجرتی، هر کدام از استان‌های کانادا با توجه به نیاز خود از میان افراد خارجی که دارای مهارت، تجربه کاری مرتبط با نیاز بازار کار استان دارند، نیروی کار می‌پذیرد. 

هر استان برای این برنامه شرایط خاصی در نظر گرفته است و زمان پردازش درخواست متقاضیان نیز در هر استان با استان دیگر متفاوت است. با این حال افرادی که با این روش مهاجرتی وارد کانادا می‌شوند، مهاجرت ارزان به کانادا را تجربه می‌کنند. 

بیشتر بخوانید:‌ مهاجرت از طریق برنامه استانی pnp

  • مهاجرت ارزان به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

اتحاد خانواده یکی از موضوعاتی است که برای دولت کانادا بسیار اهمیت داشته و به همین دلیل برای افرادی که قصد دارند تا به خانواده خود در کانادا ملحق شوند، شرایطی را فراهم کرده است تا یک مهاجرت ارزان به کانادا را در بازه زمانی کوتاهی تجربه کنند. 

مهاجرت ارزان به کانادا
مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ

در این روش مهاجرتی فردی که در کانادا زندگی می‌کند و اقامت دائم یا شهروندی این کشور را دارد، باید ثابت کند که توان مالی کافی برای حمایت از خانواده خود را دارد. بدین ترتیب خانواده این فرد می‌توانند یک مهاجرت ارزان به کانادا را تجربه کرده و در مدت زمان کوتاهی به کانادا بروند. 

بیشتر بخوانید: ویزای خانوادگی یا اسپانسرشیپ کانادا 

  • مهاجرت ارزان به کانادا از طریق ازدواج 

یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی ارزان به کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج است. این روش مهاجرتی ارزان و آسان نیز قوانینی دارد و فرد باید با یک فرد که شهروند کانادا است یا اقامت دائم این کشور را دارد، ازدواج کند تا بتواند از این طریق وارد کشور کانادا شده و اقامت دائم این کشور را دریافت کند. 

مهاجرت ارزان به کانادا
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

در این روش مهاجرتی ازدواج باید واقعی بوده و دوام داشته باشد. همچنین سن فرد باید بالای ۱۸ سال بوده و شهروند کانادایی نیز توانایی تامین هزینه‌های زندگی همسرش را داشته باشد. 

 

  • مهاجرت ارزان به کانادا از طریق تولد 

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور، مهاجرت از طریق تولد فرزند است که مهاجرت ارزان به کانادا را به دنبال دارد. افرادی که فرزند آنها در خاک کانادا متولد می‌شود، می‌توانند همان لحظه تابعیت فرزند خود را از کشور کانادا دریافت کنند. بعد از اینکه این کودک بزرگ شد و سن او به ۱۸ سالگی رسید، می‌تواند به عنوان اسپانسرشیپ والدین خود را به کانادا دعوت کرده و اقامت دائم آنها را بگیرد. 

بیشتر بخوانید: معرفی سریع ترین روش مهاجرت به کانادا 

مهاجرت ارزان به کانادا
مهاجرت از طریق تولد

جمع‌بندی

کانادا کشوری است که افراد زیادی متقاضی مهاجرت به آن هستند تا از یک زندگی مرفه برخوردار شوند. راه‌های متعددی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که برخی از این روش‌ها به نسبت روش‌های ارزانی محسوب می‌شوند، البته همه افراد شرایط لازم برای مهاجرت ارزان به کانادا را ندارند. با این حال از ارزان ترین روش‌های مهاجرت به کانادا می توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق تولد فرزند یا مهاجرت خانوادگی اشاره کرد. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا ارزان‌ترین روش‌های مهاجرتی را به شما معرفی کنیم. در صورتی که تصمیم دارید بیشتر با مهاجرت به کانادا و روش‌های مهاجرت آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید. همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

منبع
visa724sabavisa

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا