روش هاانگلیسکار در انگلیسمهاجرت به انگلیسویزای استارتاپ

ویزای استارتاپ انگلیس و شرایط دریافت آن

انگلیس در سال‌های قبل‌تر برنامه‌های مهاجرتی مانند TIER1 را ایجاد کرد تا حضور نخبگان را در این کشور بیشتر کند؛ اما این برنامه‌ها بیشتر برای جذب دانشجویانی بود که از دانشگاه‌های انگلیس فارغ‌التحصیل شده‌اند؛ بنابراین افراد دیگر نمی‌توانستند به‌راحتی مجوز اقامت در انگلیس را داشته باشند؛ اما امروزه انگلیس با ویزای استارتاپ امکان حضور کارآفرینان را ایجاد کرده است.

ویزای استارتاپ انگلیس برای کارآفرینان این امکان را ایجاد می‌کند که یک استارتاپ راه‌اندازی کرده و به رشد و توسعه اقتصادی این کشور کمک کنند. این ویزا یک راه مناسب برای مهاجرت افرادی است که به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار و نوآوری در اروپا هستند.

در ادامه بیشتر درباره ویزای استارتاپ انگلیس و شرایط دریافت آن صحبت خواهیم کرد.

ویزای استارتاپ انگلیس چیست؟

ویزای استارتاپ انگلیس یک فرصت عالی برای کارآفرینانی است که تصمیم دارند با مهاجرت به انگلیس یک کسب‌وکار نوآورانه راه‌اندازی کنند. این ویزا برای اقتصاد کشور انگلیس منفعت بسیاری دارد و مهاجرین کارآفرین نیز می‌توانند از مزایای این ویزا استفاده کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حداکثر مدت اعتبار ویزای استارتاپ انگلیس 2 سال است و بعد از این 2 سال، کارآفرین می‌تواند ویزای خود را به ویزای دیگری مانند ویزای نوآوری انگلیس تغییر داده و همچنان تجارت خود را توسعه دهد.
  • بعد از تغییر ویزا و 3 سال اقامت در انگلیس، کارآفرین می‌تواند برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهد.
  • ویزای استارتاپ برای افرادی صادر می‌شود که ایده‌های آنها موردتایید قرار گرفته است.
  • متقاضی دریافت ویزای استارتاپ انگلستان می‌تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به همراه داشته باشد.
  • داشتن ویزای استارتاپ انگلیس برای دریافت مستقیم شهروندی انگلیس کاربردی ندارد و تنها بعد از 3 سال، متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی انگلیس

شرایط دریافت ویزای استارتاپ انگلیس

ویزای استارتاپ انگلیس مناسب افرادی است که کارآفرینانی تازه کار هستند و پتانسیل زیادی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در انگلیس دارند. از شرایط مهم برای دریافت این نوع ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سن متقاضی باید بالای 18 سال باشد.
  • فرد باید در حد CEFR سطح B2 به زبان انگلیسی مسلط باشد. (سطح B2 معادل امتیاز آیلتس 5.5 در مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن است.)
  • برای بار اول قصد راه‌اندازی کسب‌وکار در انگلیس را داشته باشد.
  • یک نهاد معتبر در انگلیس ایده تجاری را از نظر نوآوری، قابلیت اجرا و مقیاس‌پذیری ارزیابی کرده و تایید کند.
  • تاییدیه ایده باید حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ درخواست ویزای استارتاپ صادر شود.

ویژگی‌های طرح‌های تجاری موردتایید برای ویزای استارتاپ انگلیس

برای اینکه ایده متقاضی برای دریافت ویزای استارتاپ تایید شود، این ایده باید تمامی معیارهای لازم را داشته باد. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک طرح تجاری موردتایید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نوآوری طرح

طرح باید کاملا جدید و متعلق به خود متقاضی باشد تا علاوه بر رفع نیاز بازارهای جدید و موجود، مزیت رقابتی ایجاد کند.

  • قابل اجرا بودن طرح

فرد متقاضی باید از دانش، تجربه و آگاهی بالایی برخوردار باشد تا بتواند طرح را با موفقیت اجرا کند.

  • مقیاس‌پذیری طرح

طرح باید پتانسیل لازم برای ایجاد شغل‌ و همچنین توسعه در بازارهای ملی انگلیس داشته باشد.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای استارتاپ انگلیس

متقاضیان دریافت ویزای استارتاپ انگلیس باید مدارک زیر را داشته باشند.

  • مدارک شناسایی
  • مدرک زبان معتبر
  • مدرک تحصیلی
  • بیرینس پلن
  • گواهی اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی
  • مدرک پزشکی برای اثبات عدم داشتن بیماری سل
  • تاییدیه از یک سازمان، نهاد علمی یا اقتصادی انگلیس در رابطه با سرمایه‌گذاری روی ایده

توجه داشته باشید که تمامی این مدارک باید به زبان انگلیسی بوده و مهر دارالترجمه رسمی را داشته باشند. در برخی از مواقع ممکن است که مدارک بیشتری نیز خواسته شود.

ویزای استارتاپ انگلیس
جاذبه های گردشگری انگلیس

تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای استارتاپ انگلیس

افراد متقاضی دریافت ویزای استارتاپ انگلیس نیازی به سرمایه اولیه برای سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کسب‌وکار ندارند؛ اما افرادی که در خارج از انگلیس هستند، برای دریافت این ویزا و ورود به انگلیس باید بتوانند مخارج و هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند؛ بنابراین افرادی که خارج از انگلیس هستند یا کمتر از 12 ماه در انگلیس بوده‌اند، برای تامین هزینه‌های هر ماه، حداقل به 1270 پوند نیاز دارند.

این هزینه برای افرادی که با همسر خود در انگلیس هستند، 285 پوند، برای فرزند اول 315 پوند و برای سایر فرزندان هرکدام 200 پوند افزایش می‌یابد.

تبدیل ویزای استارتاپ انگلیس به پاسپورت انگلیس

افراد کارآفرینی که  5 سال در انگلیس اقامت داشته‌اند، درصورتی که ثابت شود، 450 روز در انگلیس حضور داشته‌اند، می‌توانند درخواست دریافت پاسپورت انگلیس دهند؛ البته این افراد باید در یک امتحان شرکت کنند که مفاد امتحانی عبارت‌اند از: امتحان زبان انگلیسی، تاریخ و جغرافیای بریتانیا و حقوق شهروندی.

متقاضی باید این امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارد تا بتواند پاسپورت انگلیس را دریافت کند.

مدت زمان دریافت ویزای استارتاپ انگلیس

باید قبل از اقدام به دریافت ویزا، بیزینس پلن تهیه شده و تاییدیه دریافت شود. این فرآیند معمولا 3 تا 5 ماه زمان می‌برد. بعد از این مرحله نوبت به دریافت ویزای استارتاپ می‌رسد. فرایند دریافت این ویزا نیز حدود 3 ماه زمان می‌برد؛ بنابراین افراد برای دریافت ویزای استارتاپ انگلیس به بازه زمانی بین 6 تا 9 ماه نیاز خواهند داشت.

دلایل ریجکت شدن ویزای استارتاپ انگلیس

در برخی از مواقع درخواست ویزای استارتاپ متقاضی رد می‌شود. رد شدن یا ریجکت شدن ویزا به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که عبارت‌اند از:

  • عدم نوآورانه بودن طرح
  • سن متقاضی؛ هر چقدر سن متقاضی بیشتر باشد، شانس دریافت ویزای استارتاپ او کمتر است.
  • ناقص بودن یا نامعتبر بودن مدارک ارسالی

در صورت ریجکت شدن ویزا، متقاضی می‌تواند یک درخواست اداری تنظیم کرده و ارسال کند. اگر این درخواست نیز رد شود، متقاضی می‌تواند یک بررسی قضایی مهاجرت تنظیم کند؛ البته باید توجه داشت در صورتی که ثابت شود، متقاضی مدارک ناقص و نامعتبری ارسال کرده است، متقاضی به مدت 10 سال از ورود به کشور انگلیس منع می‌شود.

جمع‌بندی

انگلیس یکی از مطرح‌ترین کشورهای جهان است که محدودیتی برای پیشرفت و ترقی افراد ایجاد نمی‌کند. افرادی که از توانمندی‌های بالا برخوردار هستند، می‌توانند با دریافت ویزای استارتاپ به این کشور سفر کرده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

گرچه افراد برای دریافت ویزای استارتاپ، باید ایده‌های نوآورانه داشته باشند؛ اما مزایای این ویزا نیز کم نیست و می‌تواند باعث اقامت دائم و یک زندگی خوب و مرفه در کشور انگلیس شود.

برای دریافت آخرین اخبار و مقالات به‌روز مهاجرتی همراه مهاجر باشید.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا

منبع
اسمارت ویزا

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا