کشور هااسترالیامهاجرمهاجرت به استرالیا

ایجاد تغییرات در قوانین مهاجرتی استرالیا در سال 2022

همه گیری COVID-19 از زمان اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در استرالیا، انواع چالش ها را به ویژه برای مهاجرت به این کشور، به همراه داشته است. با شروع سال جدید، تغییرات بیشتری برای قوانین مهاجرتی به این کشور پیش بینی می شود. در ادامه خلاصه ای از تغییرات پیش رو که در اخبار گزارش شده اند، به مختصر بیان خواهد شد.

براساس اخبار منتشر شده از تاریخ 5 مارس 2022 مسیر های جدیدی برای دریافت اقامت دائم برای دارندگان پاسپورت هنگ کنگ و ملی بریتانیا (BNO) اعلام خواهد شد. این جریان های جدید عبارتند از:

زیر کلاس 191 – هنگ کنگ (جریان منطقه ای)

زیر کلاس 189 – جریان هنگ کنگ

این جریان های جدید در واقع تکمیل کننده تغییراتی است که  قبلا توسط دولت استرالیا در جولای 2020 در این ویزا ها اعمال شده بود.

بر اساس اخبار منتشر شده؛ زمان صرف شده برای دریافت ویزای افرادی که ویزای آنها از 9 جولای 2020 به مدت 5 سال تمدید شده است نیز، ممکن است به عنوان دوره مورد نیاز برای اقامت دائم محاسبه شود.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت استرالیا

ویزای کشاورزی استرالیا

استرالیا
جاذبه های استرالیا

در آگوست 2021، دولت استرالیا ویزای کشاورزی را برای رفع کمبود نیروی کار در بخش کشاورزی اعلام کرد.

انتظار می رود ویزای کشاورزی مکمل برنامه کارگر فصلی (SWP) و طرح کار اقیانوس آرام (PLS) باشد.

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا، مسئول انجام مذاکرات دوجانبه با کشورهای منتخب برای شرکت در برنامه دریافت این ویزا می باشند و ممکن است در طول زمان کشورهای بیشتری نیز اضافه شوند.  دولت این کشور قصد دارد با مشورت با صنعت در آینده “رویکرد مرحله ای” را برای ایجاد ویزای کشاورزی اتخاذ نماید.

بر این اساس انتظار می رود اولین گروه از کارگران پس از نهایی شدن مذاکرات با کشورهای اعزام کننده و انجام هماهنگی های لازم جهت قرنطینه آنها، وارد کشور شوند.

در این خصوص اطلاعات محدودی موجود است اما دولت استرالیا نشان داده است که منتظر کار فرمایان و شرکت های بیشتری جهت شرکت در برنامه های مهاجرتی 2022 می باشد.

بیشتر بخوانید: ویزای 191 استرالیا

منبع:

Australian Immigration Law: What is changing in 2022? (Part 2) – New visa options for Hong Kong and British National (Overseas) passport holders; Australian Agriculture visa – Immigration – Australia (mondaq.com)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا