خبر هاآمریکاکار در آمریکامهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

افزایش مهاجرت به آمریکا برای کاهش تورم در این کشور!

شکاف بین مشاغل و کارگران در آمریکا باعث بروز تورم می‌شود و وجود کارگران مهاجر می‌تواند این شکاف را پر کند؛ یعنی اینکه کاهش تورم با افزایش مهاجرت به آمریکا امکان‌پذیر است؛ البته قیمت‌ها در آمریکا روند کاهشی دارند؛ اما همچنان آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که تورم در این کشور زیاد است.

دولت فدرال رزرو تلاش کرده است که تورم را بدون ایجاد رکود خنثی کند و یک راه‌حل ساده برای این کار، پذیرش مهاجرین جدید است. در یک سال گذشته آمریکا با کمبود نیروی کار در تمامی  صنایع مواجه شده است. این در حالی است که تا ماه جولای 2022، 10.7 میلیون شغل در آمریکا ایجاد شده که برای نیمی از این شغل‌های ایجاد شده، نیروی کار وجود ندارد.

گلدمن ساکس در آوریل 2022 گفت که برای اینکه تورم را به 2 درصد برسانیم باید فاصله مشاغل آزاد و کارگران موجود حدود 2.5 میلیون کاهش یابد. بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا که به آن فدرال رزرو، فد یا ذخیره فدرال نیز می‌گویند، سعی دارد تا با افزایش تعداد کارگران، میزان رشد دستمزد را کاهش دهد.

دلایل متعددی برای کاهش نیروی کار و افزایش موقعیت شغلی در آمریکا وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       بیماری همه‌گیر کرونا که باعث تعطیلی و مختل شدن کسب‌وکارها شد و بیش از 1 میلیون آمریکایی قربانی این بیماری شدند. 25 درصد از این افراد در سن کار بودند.
  •       استعفای بزرگ
  •       بسته شدن مدارس
  •       فروپاشی صنایع مراقبت از کودکان و سالمندان که زنان و مادران را تحت تاثیر قرار داده است.

بنابراین با افزایش مهاجرت کارگران مهاجر می‌توان کمی از تورم ایجاد شده در آمریکا را کاهش داد.

دولت آمریکا از مارس 2020 تا جولای 2021، نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا حدود 1.2 میلیون ویزا کمتر برای مهاجران بزرگسال، پناهندگان و کارگران خارجی موقت صادر کرده است و تا پایان 2021 حدود 2 میلیون مهاجر در سن کار کمتر از حد مورد انتظار در آمریکا مشغول به کار شده‌اند.

صنایعی که در سال 2019 تعداد کارگران مهاجر بیشتری داشتند، در سال 2021 با مشاغل خالی زیادی مواجه شدند. برآوردها نشان می‌دهد که صنعتی که نسبت به صنایع دیگری 10 درصد بیشتر به کارگران مهاجر نیاز داشت در سال 2021، 3 درصد بیشتر از آن صنایع مشاغل خالی دارد.

به‌عنوان مثال: 73% نیروی کار کشاورزی در ایالات متحده آمریکا، خارجی هستند و این در حالی است که مهاجرین کمتر از 14 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین در دهه‌های قبل آمریکا نیاز به کشاورزان مهاجر زیادی داشته است؛ زیرا در دهه‌های قبل آمریکایی‌ها کار در مزرعه یا جوامع روستایی را رها کرده‌اند و این منجر به جذب مهاجر در حوزه کشاورزی شده است.

البته از سال 2002 تا 2014 تعداد کارگران تمام وقت مزارع حدود 22 درصد کاهش یافته و همین مسئله باعث شده است که در سال 2017 در کالیفرنیا، حدود 13 میلیون دلار توت فرنگی، کلم بروکلی، سبزیجات برگدار و… از بین بروند؛ زیرا برای برداشت این محصولات، کارگران کافی وجود نداشته است.

از سال 2012 به بعد در آیداهو نیز کارگر کافی برای بخش لبنیات وجود ندارد. در سال 2020 هندوانه‌های زیادی در فلوریدا در مزارع از بین رفتند؛ زیرا کارگران مزارع مشغول برداشت محصول در مرز ایالات متحده و مکزیک بودند.

در جولای 2022، 30000 شغل تمام‌وقت در مزرعه تنها در ایالت ویسکانسین وجود داشت؛ بنابراین نیاز به کارگران مهاجر در بخش کشاورزی بسیار افزایش یافت.

افزایش مهاجرت به آمریکا برای کار در مزارع
کار موقت در مزارع آمریکا

برنامه H-2A یکی از روش‌های افزایش مهاجرت به آمریکا

برنامه H-2A به کشاورزانی که نمی‌توانند به اندازه کافی کارگر آمریکایی استخدام کنند، اجازه می‌دهد تا برای کارگران خارجی موقت درخواست بدهند. طبق گفته وزارت کشاورزی آمریکا این برنامه توانسته است که از سال 2015 تا 2020، 256000 کارگر مهاجر را در آمریکا مشغول به کار کند. البته در سال 2019 این درخواست‌ها 87 درصد رشد داشته است.

این برنامه فقط به کارگران فصلی و مهاجر که دارای ویزای H- 2A  هستند، اجازه می‌دهد که به مدت 10 ماه در آمریکا بمانند و کار کنند و ممکن است که بسیاری از تولیدکنندگان (دامداران یا کشاورزان لبنی) در تمام طول سال به کارگر نیاز داشته باشند. همین موارد باعث می‌شود که حدود 47 درصد از کشاورزان از این برنامه راضی نباشند. از طرفی این برنامه زمان و هزینه زیادی می‌خواهد.

افزایش مهاجرت به آمریکا به‌عنوان کارگر ماهر

طبق گزارش دانشگاه A&M تگزاس که اخیرا منتشر شده است، افزایش مهاجرت به آمریکا به‌عنوان کارگر مزرعه می‌تواند قیمت مواد غذایی را کاهش دهد. با این وجود DOL قانونی را پیشنهاد داده است که استخدام کشاورزان آمریکایی با افزودن مدارک و مراحل اضافی، فرایند درخواست H-2A را 7 ماه طولانی‌تر و سخت‌تر کرده است.

در واقع طبق مقاله‌ای که سم پیک در وال استریت ژورنال به آن اشاره کرده است، کشاورزان باید 70 مرحله درخواست جداگانه داده  و بیش از 200 قانون را رعایت کنند؛ همچنین هزینه‌هایی که در مجموع بیش از 10000 دلار می‌شود، پرداخت کنند تا بتوانند یک کارگر کشاورزی استخدام کنند.(حتی اگر این کارگر قبلا نیز توسط همین کارفرما استخدام شده باشد.)

بنابراین می‌توان گفت که کمبود جدی کارگران مزرعه و محصولات کشاورزی در آمریکا، هزینه و دشواری کشاورزان برای استخدام کارگران H-2A همگی باعث افزایش قیمت مواد غذایی در آمریکا شده‌اند.

FWMA و رفع کمبود نیروی کار با افزایش مهاجرت به آمریکا

گلدمن ساکس خاطرنشان کرد، برای کنترل تورم، دولت باید به جای پیشنهاد قوانینی که کار را برای کشاورزان دشوارتر کرده، به کارگران آمریکایی و مهاجر آسیب می‌زنند؛ همچنین تورم و کمبود نیروی کار را تشدید می‌کنند، با کنگره برای تصویب قانون مدرنیزاسیون نیروی کار مزرعه (FWMA) همکاری کند که در حال حاضر بعد از 2 بار تصویب در مجلس سنا در حال مذاکره است.

FWMA به کشاورزان بیشتری اجازه می‌دهد تا کارگران H-2A را در تمام طول سال استخدام کنند؛ همچنین این لایحه راهی برای قانونی شدن برخی از کارگران مزرعه ایجاد می‌کند که قبل از این وجود نداشته است.

FWMA یک به‌روزرسانی مورد نیاز برای سیستم فعلی استخدام نیروی کار مزرعه در آمریکا است که بسیاری معتقدند این سیستم فعلی باعث افزایش قیمت مواد غذایی مخصوصا در لبنیات، گوشت و سبزیجات شده است.

با وجود اینکه برای هر کارگر آمریکایی دو شغل باز وجود دارد، نیاز به افزایش مهاجرت به آمریکا برای کار در این کشور به شدت احساس می‌شود و با این کار برخی از مشاغل آزاد پر شده و باعث کاهش هزینه غذا، کمبود نیروی کار و در نتیجه کاهش تورم در آمریکا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ایجاد تغییرات در سیاست مهاجرتی آمریکا

https://www.boundless.com/blog/immigration-could-help-lower-inflation

منبع
boundless

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا