خبر هاکانادامهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

فریزر اقدامات جدیدی را برای مدرن کردن سیستم مهاجرت کانادا اعلام کرد!

طبق این اقدامات، معافیت از معاینات پزشکی، درخواست‌های آنلاین مهاجرت و پیگیری بیشتر وضعیت درخواست متقاضیان جدید در راه است. در تاریخ 1 سپتامبر 2022، وزیر مهاجرت کانادا، خدمات آنلاین جدیدی را در سیستم مهاجرت کانادا معرفی کرد. هدف از این خدمات، بهبود وضعیت درخواست دهندگان  کاهش درخواست‌های معوقه بود.

با بروز بیماری همه‌گیر کرونا، نیاز به یک سیستم مهاجرتی مدرن بیش از قبل احساس شد. فریزر از مرکز پردازش IRCC در نیو واترفورد، نوااسکوشیا آخرین به‌روزرسانی‌ها را در مورد چگونگی تاثیر دیجیتالی‌سازی بر عملیات پناهندگان و شهروندی کانادا اعلام کرد.

در سیستم مهاجرت کانادا برخی از متقاضیان داخل کانادا از معاینات پزشکی معاف می‌شوند!

فریزر برای کاهش زمان انتظار متقاضیان اقامت دائم و موقت که در کانادا به سر می‌برند، آنها را از معاینات پزشکی معاف می‌کند. البته هنوز شرایط دقیق و زمان شروع این اقدام مشخص نشده است.

IRCC انتظار دارد که این اقدام بر روی درخواست 180000 تازه وارد تاثیر بگذارد. سیستم مهاجرت کانادا قبلا نیز از ژوئن 2021 تا مارس 2022 از الزامات معاینه پزشکی چشم پوشی کرده بود. در بیانیه فریزر آمده است که این اقدام برای کاهش زمان انتظار و براساس استخدام 1250 کارمند جدید است تا ظرفیت پردازش در نظر گرفته شده، افزایش یابد.

سیستم مهاجرت کانادا
ونکوور

درخواست‌های مهاجرت کانادا از 23 سپتامبر 100% دیجیتالی می‌شوند!

IRCC از 23 سپتامبر اکثر برنامه‌های اقامت دائم خود را به‌صورت 100% به برنامه‌های کاربردی دیجیتال انتقال می‌دهد. دپارتمان مهاجرت متعهد می‌شود که درخواست‌های مهاجرت را که از ژانویه گذشته به تعویق افتاده‌اند، دیجیتالی کند؛ همچنین برنامه‌های بیشتری تا بهار 2023 بررسی می‌شوند.

هفت برنامه اقامت دائم و موقت تحت این سیستم قرار خواهند گرفت و درخواست شهروندی که در ماه می 2021 راه‌اندازی شده بود در این ماه توسعه خواهد یافت؛ همچنین IRCC زمان پردازش آنلاین خود را برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر بهینه می‌کند.

در پاییز 2022، IRCC پیش‌بینی‌های خود را درباره مدت زمان مورد نیاز برای پردازش یک برنامه منتشر می‌کند.

مدرن کردن شهروندی در سیستم مهاجرت کانادا

IRCC در آگوست 2021 یک سامانه راه‌اندازی کرد تا اجازه دهد برخی از درخواست‌های شهروندی به‌صورت آنلاین ارسال شوند. این ابزار باز است تا افراد بالای 18 سال و بالاتر بتوانند با هم درخواست دهند.

IRCC تصمیم دارد تا این ابزار را برای ارائه برنامه‌های کاربردی آنلاین برای افراد زیر 18 سال نیز تا پایان سال 2022 توسعه دهد.

از ابتدای سال 2022 تا کنون، کانادا از اهداف شهروندی خود برای سال‌های 2021-2022 فراتر رفته و بیش از 217000 شهروند جدید را پذیرفته است. این کشور از اول آوریل تا 31 جولای پذیرای بیش از 116000 شهروند جدید بوده که در مدت زمان مشابه در سال 2021، 35000 شهروند جدید پذیرفته شده بود.

هدف کانادا این است که در سال 2022 از 431000 نفر به عنوان مقیم دائم کانادا استقبال کند.

در صورتی که متقاضی مهاجرت به کانادا باشید، هلدینگ تجارتی- مهاجرتی مهاجر همواره در کنار شماست تا در کوتاه‌ترین زمان پروسه مهاجرت خود را انجام داده و اقامت دائم کانادا را دریافت کنید؛ همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی به کانادا یا هر کشور دیگر دنیا، همچنان با ما در مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های کشور کانادا

cicnews

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا