انگلیسمهاجرت به انگلیس

شرایط و قوانین اخذ شهروندی انگلیس

انگلستان مهم‌ترین بخش از پادشاهی بریتانیای کبیر است که در بخش جنوبی این جزیره قرار گرفته و یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای گردشگری و مهاجرت است. بسیاری از متقاضیان مهاجرت، رویای شهروندی انگلیس را در سر می‌پرورانند.

اخذ شهروندی و تابعیت انگلیس، علاوه بر اینکه باعث دریافت پاسپورت این کشور می‌شود؛ بلکه دارنده شهروندی انگلیس می‌تواند از تمامی حقوق و مزایای شهروندی این کشور بهره برده و یک زندگی خوب و مرفه را تجربه کند.

دریافت شهروندی کشور انگلیس با تمامی مزایا و امتیازاتی که دارد، شرایط و قوانینی دارد که متقاضی باید با توجه به این شرایط و قوانین، اقدام به درخواست دریافت شهروندی کند. برای اینکه بیشتر با شرایط و قوانین اخذ شهروندی انگلیس آشنا شوید، این مقاله را تا به انتها بخوانید.

شهروندی انگلیس و تفاوت آن با اقامت دائم این کشور

شهروندی یا تابعیت انگلیس به این معناست که فرد می‌تواند تا آخر عمر در انگلیس زندگی کند و محدودیتی برای زندگی، کار و تحصیل نخواهد داشت. دارنده شهروندی انگلیس می‌تواند از حقوق یکسان مانند سایر شهروندان انگلیس بهره ببرد و هیچ تفاوتی با آنها نخواهد داشت.

شهروندی و تابعیت انگلیس با اقامت دائم (ILR) این کشور متفاوت است؛ بنابراین افرادی که اقامت دائم انگلیس را دارند، شهروند این کشور محسوب نمی‌شوند. در حالت کلی، افرادی که به انگلیس مهاجرت می‌کنند، باید 5 سال در این کشور به صورت قانونی زندگی کنند و در صورتی که واجد شرایط باشند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم (ILR) اقدام کنند.

بعد از اینکه فردی ILR را دریافت کند، به عنوان فرد مقیم انگلستان، می‌تواند در این کشور مشغول به کار و زندگی شده و خانواده خود را نیز به انگلستان بیاورد. این افراد می‌توانند از تمامی بودجه‌هایی که دولت انگلیس برای آنها اختصاص داده، بهره ببرند؛ اما اگر 2 سال پیاپی فرد در خارج از انگلیس باشد، اقامت دائم این کشور را از دست خواهد داد؛ بنابراین، اقامت دائم انگلیس، شهروندی انگلیس نیست؛ اما پیش نیاز دریافت شهروندی این کشور است.

شهروندی انگلیس
کشور زیبای انگلیس

مزایای دریافت شهروندی انگلیس

افرادی که شهروندی و تابعیت کشور انگلستان را به دست می‌آورند، می‌توانند از مزایای بسیاری بهره ببرند که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       شرکت در انتخابات
  •       دریافت پاسپورت انگلیس
  •       امکان زندگی بدون محدودیت در انگلیس
  •       حقوق و مسئولیت‌های برابر با تمامی شهروندان بریتانیا
  •       اقامت در انگلیس بدون نیاز به تمدید مجوز اقامت

و…

شرایط دریافت شهروندی انگلیس

افرادی که متقاضی دریافت شهروندی و تابعیت انگلیس هستند، در اولین گام باید به یکی از روش‌های مهاجرتی به انگلیس مهاجرت کنند. از دیگر شرایط و قوانین دریافت شهروندی انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
  •       هیچ سابقه کیفری نداشته باشد.
  •       در تمامی مسیر مهاجرت صداقت داشته و وزارت کشور را فریب نداده باشد.
  •       به مدت 5 الی 6 سال در انگلیس زندگی کرده باشد.
  •       دانش زبان انگلیسی داشته باشد.
  •       موفقیت در آزمون شهروندی انگلیس

و…

نکته:

در کشور انگلیس، تابعیت دوگانه مجاز است و افرادی که شهروند این کشور هستند، می‌توانند تابعیت کشور دیگری را نیز داشته باشند؛ اما باید بدانید که اگر فرد در کشور دوم حضور داشته باشد، نمی‌تواند کمک دیپلماتیک دولت بریتانیا را دریافت کند؛ یعنی اگر شما هم تابعیت ایران و هم تابعیت انگلیس را دارید، نمی‌توانید در ایران از دولت بریتانیا کمک دیپلماتیک بگیرید.

شهروندی انگلیس
زیبایی های انگلیس

بیشتر بخوانید: شرایط و قوانین دریافت شهروندی آلمان

راه‌های دریافت شهروندی انگلیس

برای دریافت شهروندی انگلیس راه‌های مختلفی وجود دارد که عبارت‌اند از:

1- دریافت شهروندی انگلیس از طریق تولد

انگلیس کشوری است که از قانون خون پیروی می‌کند؛ یعنی کودکانی که پدر و مادر آنها شهروند انگلستان باشند، می‌توانند تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کنند؛ بنابراین کودکانی که والدین آنها شهروند انگلیس نباشند، نمی‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند.

2- دریافت شهروندی انگلیس از طریق ازدواج

یکی از روش‌های دریافت شهروندی و تابعیت انگلیس، ازدواج با شهروند انگلیسی است. افرادی که دارای شرایط زیر باشند، می‌توانند از طریق ازدواج، شهروندی و تابعیت انگلیس را دریافت کنند.

  •       سن متقاضی باید بالای 18 سال باشد.
  •       عدم وجود اختلالات شخصیتی و اخلاقی
  •       عدم وجود سوء سابقه
  •       تسلط به زبان انگلیسی
  •       واقعی بودن ازدواج و گذشتن 3 سال از زمان ثبت ازدواج

نکته:

افرادی که از طریق ازدواج به انگلیس مهاجرت می‌کنند، یک اقامت 3 ساله خواهند داشت که در این مدت، تنها می‌توانند 270 روز را خارج از انگلیس باشند. در سال سوم فرد تنها 90 روز اجازه دارد که خارج از انگلیس باشد. در صورتی که فرد بیشتر از این مدت در خارج از انگلیس باشد، درخواست دریافت شهروندی او باطل خواهد شد.

3- دریافت شهروندی انگلیس از طریق کار

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به انگلیس، مهاجرت از طریق کار است. افرادی که بتوانند از یک کارفرمای انگلیسی، دعوتنامه دریافت کنند، می‌توانند وارد کشور انگلیس شده و در این کشور مشغول به کار شوند.

زمانی که فرد 5 الی 6 سال در انگلیس کار کند، در صورت پرداخت مالیات و شرکت در آزمون شهروندی، می‌توانند شهروندی انگلیس را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری انگلیس چیست و روش‌های دریافت آن

4- دریافت شهروندی انگلیس از طریق تحصیل

کشور انگلیس یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی بوده و به دلیل دانشگاه‌های بسیار خوب و معتبر و سیستم آموزشی خوب، افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل هستند.

دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های کشور انگلیس تحصیل می‌کنند، می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و بعد از اینکه 5 سال در انگلیس زندگی کردند، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و بعد از سال ششم می‌توانند برای شرکت در امتحان شهروندی و دریافت تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی انگلیس

5- دریافت شهروندی انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت و دریافت شهروندی و تابعیت انگلستان، سرمایه‌گذاری در این کشور است. سرمایه‌گذاری در انگلیس به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و افرادی که بتوانند از این طریق وارد انگلیس شوند، می‌توانند بعد از 5 سال اقامت در انگلیس برای دریافت شهروندی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس و مزایای دریافت آن

6- دریافت شهروندی انگلیس از طریق پناهندگی

روش دیگر که روشی بسیار سخت و پر از ریسک است، مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی است. افرادی که از این طریق به انگلیس مهاجرت می‌کنند، بعد از گذراندن پروسه سخت و نفس‌گیر، در صورتی که صداقت آنها در رابطه با پناهندگی‌شان، اثبات شود، می‌توانند شهروندی انگلیس را دریافت کنند.

شهروندی انگلیس
لندن

مراحل دریافت شهروندی انگلیس

افرادی که 5 سال از دریافت اقامت دائم آنها گذشته باشد و حداقل 12 ماه آخر را به‌صورت مداوم در انگلیس مانده باشند، می‌توانند برای دریافت شهروندی و تابعیت انگلیس اقدام کنند. این افراد می‌توانند فرم درخواست شهروندی انگلیس را به‌صورت آنلاین تکمیل کنند. NCS (سرویس بررسی تابعیت) بوده و توسط مشاورهای محلی مدیریت می‌شود. این سرویس به متقاضیان در تکمیل فرم درخواست شهروندی کمک می‌کند.

متقاضیان در این مسیر می‌توانند از وکیل یا نماینده‌ای که عضو دفتر خدمات کمیسری مهاجرت (OISC) است، کمک بگیرند. در تکمیل فرم و ارسال مدارک در جهت دریافت شهروندی انگلیس، متقاضی باید اطلاعات بیومتریک خود را تهیه کرده و همچنین اطلاعات دقیقی از هزینه زندگی در انگلیس و مواردی از این قبیل داشته باشد.

افرادی که فرم را تکمیل کرده و مدارک را آماده می‌کنند، باید این مدارک را با پست به UKVI ارسال کند. بعد از اینکه این مدارک بررسی شد، مسائل مدنی و کیفری نیز بررسی شده و امتیاز شهروندی به متقاضی ارائه می‌شود. بعد از تایید مدارک، دعوتنامه‌ای به متقاضیان ارسال می‌‌شود تا در یک جلسه حضور داشته باشند و مصاحبه حضوری به عمل آورند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت شهروندی انگلیس

متقاضیان دریافت شهروندی و تابعیت انگلیس باید مدارک زیر را ارائه دهند. این مدارک عبارت‌اند از:

1- پاسپورت معتبر که حداقل 3 سال اعتبار داشته باشد یا مدارکی که نشان دهند فرد در انگلستان زندگی کرده است. مانند: مدارک تحصیلی، حقوق و دستمزد، گواهی ازدواج و…

2- مدرک زبان انگلیسی

3- گواهی موفقیت در آزمون شهروندی انگلیس

4- احراز هویت متقاضی توسط دو نفر که مشخصات هویتی این افراد باید به وزارت کشور ارائه شوند. این افراد نباید از بستگان، کارمندان وزارت کشور، مدیران و ماموران اداره مهاجرت باشند.

و…

شهروندی انگلیس
انگلیس

آزمون شهروندی انگلیس چیست؟

آزمون شهروندی یا آزمون زندگی در انگلیس Life in the UK Test یکی از پیش‌نیازهای دریافت شهروندی انگلیس است. این آزمون دارای 24 سوال است که درباره فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم و قوانین کشور انگلستان بوده و معمولا این سوالات از کتاب‌های راهنمای زندگی در انگلیس استخراج می‌شوند.

موردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این آزمون از افرادی که سن آنها بین 18 تا 65 سال است، گرفته می‌شود و در صورتی که فرد بیماری خاصی داشته باشد یا توانایی جسمی برای شرکت در آزمون را نداشته باشد، می‌تواند با تایید پزشک، از آزمون معاف شود.

داوطلبان این آزمون باید 75 درصد این آزمون را به‌درستی پاسخ دهند تا بتوانند امتیاز لازم را برای شهروندی انگلیس به دست آورند.

هزینه اخذ شهروندی انگلیس چقدر است؟

برای دریافت شهروندی انگلیس، متقاضی باید هزینه‌های متعددی را پرداخت کند. این هزینه‌ها عبارت‌اند از:

1- هزینه ثبت‌نام بیومتریک که در برخی از موارد ممکن است رایگان باشد؛ ما معمولا هزینه بیومتریک بالای 130 پوند است.

2- هزینه درخواست شهروندی که برای افراد زیر 18 سال در حدود 1012 پوند و برای افراد بالای 18 سال در حدود 1330 پوند است.

3- هزینه آزمون زندگی در حدود 50 پوند

4- هزینه آزمون زبان در حدود 150 پوند

نکته:

در صورتی که به هر دلیل درخواست شهروندی انگلیس ریجکت شود، این مبلغ بازگشتی نخواهد داشت.

جمع‌بندی

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت، تحصیل، کار و زندگی، کشور زیبای انگلیس است. تمامی افراد یا اکثر افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، هدفی بالاتر از دریافت شهروندی انگلیس ندارند. دریافت شهروندی و تابعیت این کشور مزایای متعددی داشته و علاوه بر یک زندگی خوب و تثبیت شده در انگلیس، پاسپورت این کشور را نیز در پی خواهد داشت.

افرادی که پاسپورت انگلیس را دریافت می‌کنند، می‌توانند به بیشتر کشورهای دنیا بدون درخواست اخذ ویزا سفر کنند و همواره حمایت و پشتیبانی دولت انگلیس را دریافت کنند. برای اینکه بیشتر با ارزش و اعتبار پاسپورت انگلیس آشنا شوید، اینجا کلیک کنید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: دریاقت شهروندی آمریکا و شرایط آن

منبع
getukvisaestahbanatymalekpourmie

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا