ویزای کاریکار در هلندمهاجرت به هلندهلند

اهمیت ویزای کاری هلند و اشتغال در این کشور اروپایی

هلند یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است. این کشور شرایط بسیار خوبی را برای متقاضیان کار فراهم می‌کند؛ بنابراین افراد زیادی داوطلب مهاجرت به این کشور از طریق کار هستند. طرح سود مالیاتی و اقامت سریع مهاجران، باعث شده است که این کشور مقصد خوبی برای مهاجرت کاری باشد.

با این حال افرادی که قصد مهاجرت کاری به هلند را دارند، باید ویزای کاری هلند را دریافت کنند. دریافت این ویزا نیز شرایط و مراحل خاص به خود را دارد. در ادامه این بحث بیشتر درباره ویزای کاری هلند و شرایط دریافت آن صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با ویزای کاری هلند

هلند سرزمین آسیاب‌های بادی است. این کشور درآمد بسیار خوبی دارد و اقتصاد آن بیشتر بر پایه دام‌داری، کشاورزی، تولید و صادرات گل و تکنولوژی است.

ویزای کاری هلند
هلند سرزمین گل ها

بیش از 90 درصد مردم هلند به زبان انگلیسی تسلط دارند؛ بنابراین افرادی که با زبان رسمی هلند DUTCH آشنا نیستند، می‌توانند در این کشور به زبان انگلیسی صحبت کنند. همین موارد باعث شده است که افراد زیادی داوطلب دریافت ویزای کاری هلند باشند.

ویزای کار هلند یک مجوز است که متقاضی می‌تواند با این مجوز به کشور هلند سفر کرده و در آنجا مشغول به کار شود. البته شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ژاپن، کرواسی، ایسلند و نروژ برای مهاجرت کاری به هلند نیازی به ویزای کار ندارند؛ اما برای ایرانی‌ها، داشتن ویزای کار هلند ضروری است.

برای دریافت این ویزا، راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها این است که متقاضی تحت شرایط خاص، ویزای کاری را دریافت کرده و به هلند سفر می‌کند. این فرد 6 ماه فرصت خواهد داشت تا در کشور هلند شغل موردنظر را پیدا کند.

در روش بعدی، کارفرما در کشور هلند برای پیدا کردن نیروی کار به مدت 3 ماه در روزنامه آگهی می‌دهد. در صورتی که در این 3 ماه نیروی کاری از کشور هلند پیدا نشد، کارفرما با تمامی کشورهای عضو شینگن آگهی خود را به اشتراک می‌گذارد و اگر باز هم نیروی کار مورد نظر را پیدا نکرد، افرادی خارج از محدوده شینگن فرصت دارند تا از این طریق برای کار در هلند انتخاب شوند و ویزای کار این کشور را دریافت کنند.

انواع ویزای کاری هلند

ویزای کاری هلند انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

1-   ویزای کار MVV هلند

یکی از ویزاهای کاری هلند، ویزای MVV هلند است. این ویزا برای کسانی مناسب است که خانواده آنها در هلند زندگی می‌کند. این افراد می‌توانند با این ویزا به هلند سفر کرده و مدت 6 ماه در هلند بمانند تا در طول این مدت یک شغل برای خود پیدا کنند.

2-   ویزای بازگشت پذیر

افرادی که در هلند مدت زمان زیادی می‌مانند، در صورتی که بخواهند یک سفر کوتاه به کشور خود یا هر جای دیگری داشته باشند، باید ویزای بازگشت‌پذیر دریافت کنند تا بتوانند از هلند خارج شده و دوباره به هلند بازگردند. این ویزای بازگشت‌پذیر می‌تواند 3 تا 12 ماه اعتبار داشته باشد.

3-   ویزای کار GVVA هلند

در صورتی که یک کارفرما از هلند برای متقاضی، مجوز کار صادر کرده باشد، متقاضی می‌تواند ویزای کار GVVA هلند را دریافت کند. این ویزا معمولا 3 سال اعتبار خواهد داشت و اگر متقاضی بخواهد باز هم در هلند بماند، می‌تواند 3 ماه قبل از پایان اعتبار ویزا، آن را تمدید کند.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی هلند

مشاغلی که هلند در آنها به نیروی کار ماهر نیاز دارد

هلند در سال‌های اخیر با کاهش نرخ بیکاری روبرو است؛ بنابراین به نیروی کار ماهر در زمینه‌های مختلف نیاز دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •   فناوری اطلاعات IT
  •   مهندسی مکانیک
  •   پرستاری
  •   مهندسی برق
  •   آرایشگر
  •   مهندسی مخابرات
  •   اپراتور بیل مکانیکی

و…

ویزای کاری هلند
زیبایی‌ها و فرصت‌های موفقیت در هلند

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری هلند

قبل از اینکه به شرایط دریافت ویزای کاری هلند بپردازیم، باید بدانید این ویزا به معنی اقامت دائم نیست؛ اما می‌تواند به اقامت دائم هلند تبدیل شود. برای دریافت اقامت دائم، فرد باید 5 سال در هلند کار و زندگی کرده و مالیات خود را به دولت هلند پرداخت کرده باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری هلند عبارت‌اند از:

  •   مدرک تحصیلی
  •   مدرک زبان
  •   پاسپورت معتبر که حداقل تا 6 بعد از پایان مدت ویزا اعتبار داشته باشد.
  •   قرارداد کاری با کارفرمای هلندی
  •   تکمیل فرم‌های مربوط به ویزای کاری هلند
  •   عدم سوء سابقه
  •   کپی بلیط رزرو شده و کپی صفحات مربوط به ویزا
  •   گردش مالی مناسب در 6 ماه گذشته
  •   مدارک مربوط به بیمه
  •   کپی شناسنامه ترجمه شده
  •   دو قطعه عکس

پیدا کردن شغل در هلند

پیدا کردن شغل در هلند برای ایرانی‌ها کار ساده‌ای نیست؛ زیرا کشور ایران یک کشور تحریم شده است و از طرفی اولویت کارفرماهای هلندی، تامین نیروی کار از بین شهروندان کشورهای عضو شینگن است. با این حال بسیاری از مهاجران ایرانی از یکی از این روش‌ها شغل مورد نظر خود را در هلند پیدا می‌کنند.

1-   تحصیل در هلند

یکی از بهترین روش‌های پیدا کردن شغل در هلند، تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی، در این کشور تحصیل کرده و بعد ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل می‌کنند.

2-   موسسات کاریابی در هلند

برای پیدا کردن کار در هلند، متقاضی می‌تواند رزومه خود را به یکی از موسسات کاریابی ارسال کند. این موسسات عبارت‌اند از:

·   Expatica jobs:

برای پیدا کردن شغل‌هایی به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری در زمینه‌های IT، فروش و…

·   EURES:

ویژه شهروندان اتحادیه اروپا

·       UWV:

این سرویس دولتی با موسسات کاریابی دیگر کار می‌کند.

ویزای کاری هلند
مهاجرت به هلند

ویزای همراه هلند برای مهاجرت کاری

افرادی که برای کار به هلند مهاجرت می‌کنند، می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز با ویزای MVV همراه خود داشته باشند. مهم‌ترین شرایط برای همراهان عبارت است از:

  •   فرزند زیر 18 سال
  •   سن همسر حداقل 21 سال
  •   باید مدتی از ازدواج گذشته باشد و یا اینکه فرد بتواند ثابت کند که مدت زمان طولانی با همسر خود در رابطه بوده است.
  •   خانواده باید بعد از ورود به هلند در مکانی که در شهرداری ثبت می‌کنند، در کنار هم زندگی کنند.
  •   ازدواج باید در پایگاه داده اطلاعات شخصی – دولتی هلند درج شود.
  •   فرد متقاضی باید بتواند خانواده خود را حمایت مالی کند؛ یعنی اینکه اثبات کند که درآمد او کفاف زندگی خانواده را خواهد داد.

جمع‌بندی

یکی از کشورهای زیبا و قدرتمند اروپایی، کشور هلند است. این کشور زیبا از پردرآمدترین کشورهای اروپایی است که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است؛ بنابراین یکی از مقاصد مناسب برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود.

افرادی که برای کار به هلند مهاجرت می‌کنند، باید ویزای کاری هلند را داشته باشند تا بتوانند در این کشور اقامت داشته و مشغول به کار شوند. برای دریافت خود ویزا نیز شرایط خاصی لازم است که در این مقاله به آنها پرداخته شد. ما در هلدینگ مهاجر برای ارائه مشاوره رایگان و خدمات در کنار شما هستیم.

برای اطلاع از اخبار و مقالات روز مهاجرت به سراسر دنیا با مهاجر همراه شوید.

 

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی هلند

منبع
ملک پورویزا گردی

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا