خبر ها

استارتاپ بلاكس؛ علیرضا طهماسب‌زاده و اولین ساعت ماژولار در جهان

استارتاپ بلاکس یکی از هزاران استارتاپ موفق دنیا در کشور انگلیس است. همان‌طور که می‌دانید، استارتاپ‌ها همواره با ایده‌های نوآورانه و خلاق ما را غافلگیر می‌کنند. در واقع خاصیت یک استارتاپ این است که زندگی را برای ما راحت‌تر کرده و همواره رو به رشد و توسعه باشد. ایده‌های استارتاپی موفق تنها به مهندسان خارجی تعلق ندارند و ما در داخل و خارج از ایران افراد خلاق و توانمند بسیاری داریم که استارتاپ‌های موفقی را در سطح جهانی راه‌اندازی کرده‌اند.

بلاکس، اولین ساعت ماژولار در جهان است که توسط یک جوان ایرانی به نام علیرضا طهماسب‌زاده راه‌اندازی شده است و انتظار می‌رود در آینده بیشتر با این استارتاپ و ساعت بلاکس آشنا شویم.

در ادامه این مقاله سعی داریم که استارتاپ بلاکس را بیشتر توضیح دهیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

بنیانگذار استارتاپ بلاكس؛ کیست؟

استارتاپ بلاکس
علیرضا طهماسب زاده

علیرضا طهماسب زاده یک جوان ایرانی است که در سن 22 سالگی توانسته است، بنیانگذار استارتاپ BLOCKS Wearables باشد. او در ایران متولد شده و تا پایان تحصیلات دوره متوسطه دوم در ایران زندگی می‌کرده است. علیرضا طهماسب‌زاده، مدیرعامل استارتاپ بلاكس، از همان دوران تحصیل به علوم کاربردی و پژوهش‌ بسیار علاقه‌مند بود و چندین مدال در المپیادهای فیزیک و کامپیوتر و همچنین جشنواره خوارزمی دریافت کرده است.

از دیگر افتخارات علیرضا طهماسب‌زاده دریافت مدال نقره در مسابقات بین‌المللی فیزیکدانان جوان است. او بعد از مهاجرت به انگلیس، در رشته مهندسی پزشکی وارد دانشگاه سلطنتی لندن با نام Imperial College London شد.

کمی در مورد استارتاپ بلاكس BLOCKS

یکی از استارتاپ‌های موفق ایرانی در خارج از کشور، استارتاپ بلاكس BLOCKS است. بلاکس یک ساعت ماژولار است که در واقع اولین ساعت هوشمند ماژولار در جهان محسوب می‌شود. این ساعت به شکلی طراحی شده است که نسبت به آینده مقاوم باشد (Futureproof)؛ یعنی اینکه همواره قابلیت به روز رسانی را داشته و هیچ‌گاه از رده خارج نشود.

هسته مرکزی این ساعت هوشمند ثابت است؛ اما بند این ساعت به شکلی طراحی شده است که می‌توان قطعات کاربردی مختلفی را بر روی آن سوار کرد. به‌عنوان مثال می‌توانید قطعاتی مانند ماژول ضربان قلب، ماژول NFC، ماژول سیم‌کارت و…به آن اضافه کنید.

از دیگر قابلیت‌های این ساعت ماژولار این است که این ساعت یک پلتفرم باز دارد تا هر کس دیگری در هر زمان دیگری بتواند آن را گسترش دهد.

تیم بلاکس که از دانشجویان بین‌المللی تشکیل شده است، تاکنون توانسته با 1500 برنامه‌نویس برای توسعه پلتفرم این ساعت به توافق برسد و SDK آن نیز در حال آماده شدن است. استارتاپ بلاکس با کمپانی‌های بزرگی مانند Qualcomm و Arm همکاری می‌کند و چند سرمایه‌گذار برجسته این استارتاپ را حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: استارتاپ blend

ایده استارتاپ بلاكس از کجا شکل گرفت؟

استارتاپ بلاکس
ساعت های بلاکس

ایده استارتاپی در استارتاپ بلاکس BLOCKS یکی از تحقیقات دانشگاهی علیرضا طهماسب‌زاده است. این تحقیق در مورد ابزارهای تعامل بین انسان و کامپیوتر بوده و در آن تاثیر حرکت دست و انگشتان برای کنترل گوشی‌های هوشمند مورد بررسی قرار گرفته است.

علیرضا طهماسب‌زاده به این نتیجه رسیده بود که هیچ‌گاه یک ساعت هوشمند ایده‌آل وجود ندارد؛ زیرا انسان‌ها مدل‌های زندگی متفاوتی داشته و همین باعث می‌شود نیازهای آنها نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشد؛ بنابراین او به این نتیجه رسید که باید ساعتی طراحی و تولید شود که نیاز همه انسان‌ها را برطرف کند.

بلاکس ساعتی است که همراه با آن گزینه‌های متعددی از حس‌گرها به‌صورت ماژول‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و هر شخص با توجه به نیاز خود ماژول‌هایی را انتخاب کرده و بر روی ساعت سوار می‌کند. در واقع بلاکس آخرین ساعت هوشمندی است که هر فرد آن را می‌خرد.

بیشتر بخوانید: استارتاپ انگلیس

جمع‌بندی

استارتاپ بلاكس یک استارتاپ موفق در زمینه طراحی و تولید اولین ساعت هوشمند ماژولار در دنیاست و پیش‌بینی می‌شود که آینده بسیار خوبی در انتظار این استارتاپ باشد. بنیانگذار این استارتاپ یک جوان خلاق ایرانی به نام علیرضا طهماسب‌زاده است که توانسته است در سن 22 سالگی با کمک تیم خود این ایده استارتاپی را به مرحله تولید برساند.

انگلیس یکی از کشورهایی است که از ایده‌های استارتاپی حمایت می‌کند. اگر شما نیز یک ایده استارتاپی بسیار نوآورانه دارید، می‌توانید ایده خود را در یکی از کشورهای مطرح دنیا مانند کانادا یا انگلیس راه‌اندازی کنید. برای این کار مهاجر از صفر تا صد کار در کنار شما خواهد بود.

همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با ما در این سایت همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: استارتاپ موفق اپلای برد

منبع
تابناکitiran

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا