آمریکاخبر هامهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

لاتاری آمریکا؛ آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش دریافت گرین کارت آمریکا

مهاجرت به آمریکا یکی از رویاهای بسیاری از مردم جامعه است. تقریبا تمامی مردم دوست دارند که در یک کشور پیشرفته و مدرن زندگی کرده و از امکانات مختلف این کشور بهره‌مند شوند. برای مهاجرت به آمریکا روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما تمامی این روش‌ها شرایط و سختی‌های خاص به خود را دارند.

از طرفی تمامی راه‌های مهاجرت به آمریکا به معنی دریافت گرین کارت یا اقامت دائم آمریکا نیستند و فرد متقاضی باید مراحل مختلفی را طی کند تا بتواند گرین کارت آمریکا را دریافت کند. با این حال یک روش آسان و ارزان برای دریافت گرین کارت آمریکا وجود دارد و آن ثبت‌نام در لاتاری آمریکا است.

لاتاری آمریکا تنها به شانس بستگی دارد و اگر شانس داشته باشید، به‌راحتی گرین کارت این کشور را دریافت خواهید کرد. در ادامه این مطلب بیشتر درباره لاتاری آمریکا و شرایط ثبت‌نام آن صحبت خواهیم کرد.

منظور از لاتاری آمریکا چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، لاتاری یک لغت انگلیسی است که معنی آن قرعه‌کشی یا بخت‌آزمایی است. درواقع در هر برنامه‌ای که در آن قرعه‌کشی انجام شده و به برندگان جایزه‌ای داده شود، لاتاری می‌گویند. در لاتاری گرین‌کارت آمریکا نیز در بین شرکت‌کنندگان یک قرعه‌کشی انجام می‌شود. در این قرعه‌کشی برندگان می‌توانند گرین کارت آمریکا (اقامت دائم) را دریافت کنند.

هدف از انجام این لاتاری این است که تنوع نژادی در آمریکا حفظ شود. برنامه لاتاری هر سال برگزار می‌شود و در این برنامه تعداد معینی ویزای تنوع نژادی که به آنها DV گفته می‌شود، برای نژادهای مختلف مردم جهان در نظر می‌گیرند.

برای برنده شدن در این لاتاری و دریافت اقامت دائم آمریکا به هیچ شرطی نیاز ندارید و تنها شانس است که به کمک متقاضی می‌آید و او به‌عنوان برنده گرین کارت آمریکا را دریافت می‌کند. با ویزای لاتاری افرادی از کشورهای به‌خصوص وارد آمریکا خواهند شد تا تنوع نژادی در آمریکا به تعادل و تناسب موردنظر برسد.

به‌عنوان مثال: افرادی که در کشورهای چین، هند، انگلیس و… متولد شده‌اند، نمی‌توانند در این لاتاری شرکت کنند؛ زیرا تعداد مهاجران این کشورها در آمریکا زیاد است؛ اما افرادی که در ایران متولد شده‌اند، می‌توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند. هر ساله ایران در لیست لاتاری قرار دارد و تا 4500 نفر ایرانی از این طریق اقامت دائم آمریکا را دریافت می‌کنند.

به‌عبارت ساده‌تر، کشورهایی که بیش از 50000 نفر از اتباع آنها در 5 سال اخیر به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، نمی‌توانند در لاتاری شرکت کنند. باقی کشورها نیز حداکثر 7 درصد از کل سهمیه ویزاهای لاتاری را می‌توانند دریافت کنند و معمولا هیچ کشوری به حدنصاب 7 درصد نمی‌رسد.

قرعه‌کشی در لاتاری با استفاده از کامپیوتر و به‌صورت تصادفی انجام شده و 55000 نفر از بین شرکت‌کنندگان انتخاب خواهند شد. از بین این 55000 نفر، 5000 نفر رزرو در نظر گرفته می‌شود و به 50000 نفر دیگر ویزای لاتاری صادر خواهد شد.

اهمیت ثبت‌نام لاتاری آمریکا

لاتاری آمریکا ساده‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکا است. متقاضیان مهاجرت به آمریکا می‌توانند هر سال در ثبت‌نام لاتاری آمریکا شرکت کنند. ثبت‌نام در لاتاری آمریکا هزینه زیادی نخواهد داشت و همه افراد با هر توان مالی که دارند، می‌توانند در این لاتاری شرکت کنند.

افرادی که در هر دوره لاتاری برنده می‌شوند، می‌توانند ویزای لاتاری را دریافت کرده و همراه با همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود به آمریکا مهاجرت کنند. این افراد اقامت دائم آمریکا را دریافت خواهند کرد و می‌توانند از مزایای زیادی بهره‌مند شوند که عبارت‌اند از:

1-   زندگی همیشگی در شهر و ایالت دلخواه خود در آمریکا

2-   کار در آمریکا

3-   تحصیل در آمریکا

4-   افتتاح حساب بانکی

5-   دریافت شماره تامین اجتماعی آمریکا

و…

معرفی سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری آمریکا

برگزارکننده برنامه لاتاری آمریکا، مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا یا KCC است. این مرکز موظف است که اطلاعات شرکت‌کنندگان را دریافت کرده، قرعه‌کشی را انجام داده و نتایج را اعلام کند. بعد از اعلام نتایج، مصاحبه برای صدور ویزای لاتاری و اعطای ویزا به وزارت امور خارجه آمریکا و سفارت‌های این کشور واگذار خواهد شد.

https://dvprogram.state.gov  آدرس سایت رسمی ثبت‌نام و اعلام نتایج برندگان لاتاری آمریکا است. اطلاعات افرادی که در لاتاری شرکت می‌کنند، در یک پایگاه داده یا POOL ذخیره می‌شود؛ سپس در موعد مقرر قرعه‌کشی از بین این افراد انجام خواهد شد.

افراد می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری آمریکا، نتیجه را مشاهده کنند؛ البته زمان اعلام نتایج معمولا 6 ماه بعد از ثبت‌نام در لاتاری خواهد بود.

زمان ثبت‌نام در لاتاری آمریکا

لاتاری آمریکا یکی از برنامه‌های مهاجرتی سالی مالی است. منظور از سالی مالی این است که تمامی امور مربوط به برنامه لاتاری در آن سال تمام می‌شود.

به‌عنوان مثال: ثبت‌نام برای لاتاری 2024 در نوامبر 2022 به پایان می‌رسد و اعلام نتایج در می سال 2023 خواهد بود. برندگان این لاتاری تا 30 سپتامبر 2024 زمان خواهند داشت که امور اداری مربوط به دریافت ویزا را انجام داده و وارد خاک آمریکا شوند؛ پس سال مالی لاتاری 2024 در 30 سپتامبر 2024 تمام خواهد شد.

در صورتی که برندگان لاتاری 2024 نتوانند تا پایان 30 سپتامبر 2024 کارهای اداری ویزا را انجام دهند، شانس خود را از دست خواهند داد و باید برای لاتاری سال بعد اقدام کنند.

لاتاری آمریکا
مهاجرت به آمریکا

شرایط ثبت‌نام لاتاری آمریکا

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، برای ثبت‌نام در لاتاری گرین کارت آمریکا، مهم‌ترین شرط برنده شدن، شانس متقاضی است؛ اما قبل از شانس، متقاضی باید چند شرط ساده و ابتدایی را داشته باشد.

1-   محل تولد متقاضی

قبلا هم به این مورد اشاره شد که هدف از انجام لاتاری، حفظ و تعادل نژادها در آمریکا است؛ بنابراین افرادی می‌توانند در این لاتاری شرکت کنند که نام کشور آنها در لیست لاتاری وجود داشته باشد.

منظور از کشور، کشور محل تولد است و محل اقامت فعلی متقاضی اهمیت چندانی در لاتاری ندارد.

2-   حداقل مدرک تحصیلی

برای شرکت در لاتاری، متقاضی باید حداقل مدرک دیپلم 12 ساله را داشته باشد. افرادی که مدرک دیپلم فنی، دیپلم بزرگسالان و یا دیپلم تحصیل از راه دور دارند، باید سابقه کار ارائه دهند.

3-   سابقه کار جایگزین مدرک تحصیلی

در صورتی که فرد دیپلم 12 ساله نداشته باشد، می‌تواند با شرط حداقل 2 سال سابقه کار در شغل‌های تعیین شده در لاتاری شرکت کند. این شغل‌ها در سایت‌‌های رسمی برای متقاضیان قابل مشاهده خواهند بود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در لاتاری آمریکا

افرادی که در لاتاری آمریکا شرکت می‌کنند، نیازی به پاسپورت ندارند؛ یعنی اینکه این افراد می‌توانند بعد از ثبت‌نام برای پاسپورت اقدام کنند و وجود پاسپورت الزامی نیست.

تنها کافی است که فرد فرم‌های شرکت در لاتاری را به دقت پر کند که اطلاعات زیر باید به‌دقت در فیلدها درج شوند.

  •   اطلاعات شناسنامه‌ای
  •   اطلاعات محل سکونت
  •   اطلاعات تحصیلی
  •   اطلاعات تماس
  •   اطلاعات مربوط به همسر (در صورت تاهل)
  •   اطلاعات مربوط به فرزندان (در صورت وجود)

همچنین بارگذاری یک عکس برای ثبت‌نام لازم است. عکس باید دارای شرایط زیر باشد.

  •   عکس باید در نسخه دیجیتال ارسال شود.
  •   زمینه عکس باید سفید باشد.
  •   موها نباید روی صورت قرار بگیرند.
  •   لزومی ندارد که گوش‌ها مشخص شوند.
  •   ارسال عکس با حجاب ایرادی ندارد؛ اما باید گردی صورت مشخص باشد.
  •   عکس باید کاملا واضح باشد.
  •   در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
  •   استفاده از عکس مورد استفاده در لاتاری سال قبل، مجاز نیست.

مزایای لاتاری گرین کارت آمریکا

از مهم‌ترین مزایای پذیرش در لاتاری گرین کارت آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-   آسان‌ترین روش مهاجرت به آمریکا

شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکا است. در این روش مهاجرتی، در مدت 2 سال متقاضی می‌تواند گرین کارت آمریکا را دریافت کند. هزینه اداری برای دریافت گرین کارت بسیار کم است و فرد در همان ابتدا اقامت دائم آمریکا را دریافت می‌کند.

2-   اخذ اقامت دائم آمریکا به همراه خانواده

افرادی که در لاتاری پذیرفته می‌شوند، می‌توانند همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود را نیز به همراه داشته باشند.

3-   استفاده از امتیازات شهروندی

پذیرفته‌شدگان لاتاری از تمامی امتیازات شهروندی آمریکا به غیر از حق رای برخوردار خواهند شد.

 بیشتر بخوانید: گرین کارت آمریکا و شرایط دریافت آن 

لاتاری آمریکا
مهاجرت به آمریکا

چگونه شانس خود را در لاتاری آمریکا بالا ببریم؟

لاتاری آمریکا با کامپیوتر انجام می‌شود و هیچ راهی برای تقلب در این لاتاری وجود ندارد. در این قرعه‌کشی تمامی افراد با هر مدرک تحصیلی، هر سابقه کار و هر مقدار دارایی برابر هستند؛ بنابراین نمی‌توان با ارائه مدارک بیشتر شانس بیشتری خرید؛ اما برخی از افراد شانس‌های بیشتری دارند.

1-   افراد متاهل

افراد متاهل که همسر آنها نیز در کشورهای مجاز به شرکت در لاتاری متولد شده است، 2 شانس برای موفقیت در لاتاری دارند؛ یعنی هر دو نفر می‌توانند در لاتاری شرکت کنند.

2-   افراد مجرد زیر 21 سال

افراد مجرد زیر 21 سال که هم پدر و هم مادر آنها در کشورهای مجاز به شرکت در لاتاری متولد شده‌اند، 3 شانس برای موفقیت در لاتاری دارند؛ یعنی هم پدر، هم مادر و هم خود متقاضی می‌توانند در لاتاری شرکت کنند.

جمع‌بندی

لاتاری آمریکا بهترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکا است. در این روش مهاجرتی اگر کمی شانس داشته باشید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان اقامت دائم آمریکا را دریافت کنید و به همراه خانواده خود به این کشور مدرن و قدرتمند مهاجرت کنید.

برای ثبت‌نام و شرکت در این قرعه‌کشی به شرایط چندان سخت یا هزینه‌های زیاد نیازی نخواهید داشت. فقط کافی است که از افراد باتجربه برای ثبت‌نام کمک بگیرید تا در موعد مقرر ثبت‌نام درستی را انجام دهید. ما در هولدینگ مهاجر به شما کمک می‌کنیم که به این مهم دست یابید.

برای مشاهده اخبار روز و مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا، با ما در مهاجر همراه باشید.

منبع
heyvalawحامی مهاجر

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا