خبر هاتحصیل در کاناداکار در کاناداکانادامهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

محدودیت ساعات کار همزمان با تحصیل در کانادا شکست!

کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. نرخ بیکاری در این کشور از استانداردها پایین‌تر بوده و در ماه سپتامبر به 5.2 درصد کاهش یافته است. به همین دلیل شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که محدودیت ساعات کار همزمان با تحصیل در کانادا که قبلا 20 ساعت در هفته بود، برای دانشجویان بین‌المللی به صورت موقت برداشته می‌شود.

در این اقدام موقت به 500000 دانشجوی بین‌المللی که در کانادا حضور دارند، اجازه داده می‌شود که تا ساعات بیشتری کار کنند. این تصمیم از 15 نوامبر 2022 تا 31 دسامبر 2023 اجرا خواهد شد؛ همچنین این اقدام شامل اتباع خارجی که قبلا درخواست ویزای تحصیلی کانادا را داده‌اند نیز می‌شود. درصورتی که درخواست این افراد توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تایید شود، می‌توانند از این سیاست بهره‌مند شوند؛ یعنی اینکه بدون محدودیت ساعات کار همزمان با تحصیل در کانادا مشغول به کار شوند. 

اعات کار همزمان با تحصیل در کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا

کار همزمان با تحصیل در کانادا همواره یکی از رزومه‌های کاری برای دانشجویان بین‌المللی مهم بوده است و افرادی که بعد از پایان تحصیل به اقامت در کانادا فکر می‌کنند، می‌توانند از این طریق ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری و در نهایت به اقامت دائم کانادا تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: مزایای انتخاب کانادا برای تحصیل 

اهمیت ساعات کار همزمان با تحصیل در کانادا برای دولت این کشور

کانادا در سال‌های اخیر و به خصوص بعد از همه گیری بیماری کرونا به دانشجویان بین‌المللی به‌عنوان منبع اصلی اقامت نگاه می‌کند. در همین راستا IRCC به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی خود متکی بود تا بتواند 405000 مهاجر جدید را در سال 2021 پذیرش کرده و رکورد ورود مهاجران تازه وارد را در یک سال بشکند.

IRCC برای این کار از نامزدهای کلاس تجربه کانادا دعوت کرد و علاوه بر این یک برنامه اقامت موقت تا دائم به نام TR2PR را در سال 2021 معرفی کرد تا با این برنامه حدود 90000 ساکن موقت درخواست اقامت دائم دهند.

فریزر ماموریت دارد تا راه‌های بیشتری را برای دریافت اقامت دائم دانشجویان بین‌المللی و کارگران موقت خارجی از طریق اکسپرس انتری پیدا کند. علاوه بر این فریزر در ماه سپتامبر یک استراتژی ارائه کرده است. در این استراتژی نحوه کمک دولت به ساکنان موقت کانادا توضیح داده شده است. 

ساعات کار همزمان با تحصیل در کانادا
دانشجویان بین‌المللی

جمع‌بندی

یکی از موارد بسیار مهم برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا، کار همزمان با تحصیل در کانادا و تامین بخشی از هزینه‌های تحصیل است. معمولا بسیاری از دانشجویان تمایل دارند در کنار تحصیل درآمد داشته باشند. کشور کانادا قبلا به دانشجویان بین‌المللی اجازه 20 ساعت کار همزمان با تحصیل را می‌داد و این دانشجویان نمی‌توانستند بیش از 20 ساعت کار کنند؛ اما امروزه با توجه به نیاز کشور کانادا به نیروی کار،  دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون محدودیت در کنار تحصیل مشغول به کار شوند.

این دانشجویان می‌توانند علاوه بر کسب درآمد، رزومه کاری خوبی نیز داشته باشند که در آینده شغلی آنها در کانادا موثر خواهد بود. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را از این خبر مطلع کنیم تا اگر متقاضی مهاجرت به این کشور هستید، بدون دغدغه در کنار تحصیل کار کرده و درآمد داشته باشید؛ همچنین توصیه می‌کنیم که برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات مهاجرت تحصیلی به کانادا اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه شوید.

بیشتر بخوانید: کوآپ کانادا

منبع
cicnews

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا