روسیهمهاجرت به روسیهویزای خانوادگی

از صفر تا صد مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

روسیه یکی از کشورهای قدرتمند دنیاست و به علت نزدیکی با ایران، افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور پهناور و زیبا هستند و مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی به این کشور است؛ زیرا فرد می‌تواند بعد از 3 سال، شهروندی و پاسپورت روسیه را دریافت کند.

در واقع مهاجرت از طریق ازدواج یکی از کم دردسرترین روش‌های مهاجرتی است که هر ساله متقاضیان بیشتری نیز پیدا می‌کند؛ به طوری که در سال 2016 یک شایعه دنیا را فرا گرفت که اگر یک خارجی با یک دختر روس ازدواج کند، علاوه بر اقامت و شهروندی روسیه، 15 هزار دلار نیز جایزه دریافت خواهد کرد.

گرچه این فقط یک شایعه بود که هیچ منبع موثقی نداشت؛ اما همچنان خارجی‌های زیادی تمایل دارند تا از طریق ازدواج به کشور روسیه مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. برای اینکه بیشتر با این روش مهاجرتی آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

یکی از روش‌های مهاجرت به هر کشوری، ازدواج با یک شهروند یا تبعه آن کشور است. روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به روسیه، مهاجرت از طریق ازدواج است که روشی نسبتا ساده‌تر است.

این روش مهاجرتی بسیار پرطرفدار است به طوری که در سال 2020، در حدود 6000 ازدواج با افراد خارجی (از 100 کشور دنیا؛ یونان، ویتنام، آلمان و…) در روسیه ثبت شده است که تعداد آقایان نیز بیشتر از خانم‌ها بوده است.

افرادی که بتوانند با یک شهروند یا تبعه روس ازدواج کنند، می‌توانند حق اقامت در روسیه را دریافت کرده و از بیشتر حقوق شهروندی این کشور بهره‌مند شوند.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج
زیبایی های روسیه

شرایط مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

افرادی که قصد دارند تا با ازدواج با یک روس به این کشور مهاجرت کنند، باید شرایط لازم را برای این روش مهاجرتی داشته باشند. از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       حداقل سن ازدواج در این کشور 18 سال است.
  •       برای اینکه یک خارجی بتواند برای ازدواج وارد روسیه شود، باید قبلا شخص مورد نظر را پیدا کرده باشد و از یک روش قانونی وارد روسیه شده و با فرد مورد نظر ازدواج کند.
  •       افراد متاهل نمی‌توانند در روسیه ازدواج کنند. ازدواج با فرد متاهل در روسیه غیرقانونی است.
  •       ثبت ازدواج در کلیسا برای دریافت اقامت و… کافی نیست و ازدواج باید در دفاتر رسمی روسیه نیز ثبت شود.
  •       بعد از گذشت 3 سال از ثبت ازدواج، یک شخص خارجی می‌تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.
  •       باید مدارک مستند و قابل اثباتی ارائه شود که طرفین رابطه طولانی مدتی داشته اند.

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد مهاجرت از طریق ازدواج

مراحل دریافت اقامت از طریق ازدواج در روسیه

افرادی که به قصد ازدواج وارد کشور روسیه می‌شوند، باید درخواست اقامت موقت دهند که این درخواست در هر سال سهمیه مشخصی داشته و محدود است؛ البته اگر درخواست فرد رد شود، می‌تواند سال بعد دوباره درخواست دهد و محدودیتی در تعداد دفعات ارسال درخواست وجود ندارد.

بعد از دریافت اقامت موقت و شروع زندگی مشترک در روسیه، بعد از 1 الی 2 سال (در صورتی که ازدواج واقعی باشد)، فرد می‌تواند درخواست اقامت دائم داده و مقیم کشور روسیه شود. بعد از این مرحله متقاضی می‌تواند برای شهروندی و پاسپورت روسیه اقدام کند.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج
زندگی در روسیه

مدارک لازم برای مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

افرادی که قصد دارند تا از طریق ازدواج به کشور روسیه مهاجرت کنند، باید مدارک زیر را به سفارت ارائه دهند.

  •       فرم درخواست اقامت
  •       مدرک CNI (مدرک نشان‌دهنده تجرد شخص است که یا در کشور مبدا و یا در سفارت کشور مبدا در روسیه قابل صدور است.)
  •       دو عدد عکس 3.5* 4.5  میلی‌متر
  •       پاسپورت دو طرف
  •       گواهی‌های پزشکی
  •       گواهی ازدواج
  •       مدرک مربوط به دانش زبان روسی
  •       فیش حقوقی و…
مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج
مهاجرت

هزینه مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

برای این روش مهاجرتی نیز متقاضی باید هزینه‌هایی را پرداخت کند که البته با توجه به کشور مبدا این هزینه‌ها متغیر است. با این حال هزینه‌های لازم برای این روش مهاجرتی به صورت میانگین طبق جدول زیر خواهد بود.

  •       هزینه ترجمه و تایید مدارک و پاسپورت شخص خارجی؛ 450 روبل روسیه
  •       هزینه دریافت مدرک عدم تاهل شهروند روسی؛ 450 روبل روسیه
  •       هزینه دریافت مدرک عدم تاهل شهروند خارجی؛ حدود 50 روبل روسیه
  •       هزینه مدارک ازدواج و ترجمه رسمی آنها؛ 420 روبل روسیه
  •       هزینه مدارک و ترجمه وزارت دادگستری برای تولد و ازدواج شهروند روس؛ 50 روبل روسیه
  •       هزینه مدارک مورد نیاز مربوط به ازدواج در گذشته؛ حدود 50 روبل روسیه

بیشتر بخوانید: سایت سفارت روسیه در ایران

جمع‌بندی

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به روسیه که نیازی به تمکن مالی نداشته و تقریبا سریع و کم ریسک است، مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج بوده که طرفداران زیادی هم دارد. افرادی که بتوانند با یک شهروند روس ازدواج کنند، می‌توانند بعد از 3 سال اقامت دائم و شهروندی این کشور را نیز دریافت کنند.

با ازدواج با یک فرد روس، فرد می‌تواند در همان ابتدا هنگام ورود اقامت موقت این کشور را دریافت کرده و بعد از 1 الی 2 سال در صورت تداوم زندگی مشترک، اقامت دائم و سپس شهروندی این کشور را دریافت کند.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های مهاجرت به روسیه سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت روسیه در جهان

منبع
GO2TRkhosravan.org

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا