خبر هاکانادامهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

استخدام در نیروهای مسلح کانادا برای دارندگان اقامت دائم این کشور!

در هفته‌ای که گذشت، نیروهای مسلح کانادا یک پست اینستاگرامی منتشر کردند. در این پست اینستاگرامی اعلام شده بود که دارندگان اقامت دائم کانادا به زودی می‌توانند به نیروهای مسلح کانادا (CAF) بپیوندند.

این پست مربوط به یک هفته قبل از روز یادبود در کانادا (11 نوامبر 2022) بود.

روز یادبود در کانادا و اهمیت آن برای نیروهای مسلح کانادا

روز 11 نوامبر در کانادا روز یادبود است. در این روز کانادایی‌ها به منظور بزرگداشت نیروهای مسلح کانادا، گرد هم می‌آیند و از فداکاری‌ها و کمک‌های این افراد تقدیر می‌کنند. این سنت از پایان جنگ جهانی اول (سال 1918) در کانادا آغاز شد و در لحظه پایان رسمی جنگ جهانی در ساعت 11 صبح اجرا می‌شود.

کانادایی‌ها اغلب در این مراسم که در مکان‌های مختلف محلی برگزار می‌شود، شرکت کرده و به یاد کسانی که در جنگ جهانی خدمت کرده‌اند، به مدت 2 دقیقه سکوت می‌کنند.

استخدام در نیروهای مسلح کانادا CAF

نیروهای مسلح کانادا CAF به دنبال استخدام نیروهای بیشتری است. طبق پیش‌بینی‌ها وزارت دفاع ملی کانادا DND در روزهای آینده در مورد تغییر سیاست در استخدام نیروی مسلح از بین دارندگان اقامت دائم کانادا، اعلامیه رسمی صادر کند.

تا به امروز به دلیل مسائل امنیتی، مهاجران و دارندگان اقامت دائم کانادا مجوز ورود به CAF را نداشتند؛ اما به دلیل کمبود نیروی کار به زودی این اجازه برای آنها صادر خواهد شد. از طرفی در ماه مارس، آنیتا آناند وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که با توجه به حمله روسیه به اوکراین، ارتش کانادا نیاز به رشد دارد.

در همین زمان، تورنتو استار نیز اعلام کرد که کانادا حدود 12000 نیرو کمتر از توان کامل خود یعنی 100000 نیروی عادی دارد. از طرفی کانادا تصمیم دارد تا سال 2025، به 500000 نفر اقامت دائم کانادا را اعطا کند. این مهاجران معمولا در سن جوانی بوده و برای استخدام در نیروهای مسلح کانادا مناسب هستند.

با استخدام این افراد در ارتش کانادا، ساختار جمعیتی ارتش این کشور تغییر خواهد کرد. در حال حاضر 12 درصد ارتش را اقلیت‌ها و 16 درصد ارتش را زنان تشکیل می‌دهند. باقی ارتش را مردهای سفید پوست تشکیل می‌دهند.

نیروهای مسلح کانادا
ارتش کانادا

برنامه نظامی ماهر برای استخدام در نیروهای مسلح کانادا

در حال حاضر تنها راه استخدام نیروی خارجی در نیروهای مسلح کانادا، برنامه نظامی ماهر (SMFA) است. در این برنامه افرادی که مهارت‌های منحصربه‌فردی دارند، به استخدام ارتش کانادا در می‌آیند. هدف از این کار، کاهش هزینه‌های آموزشی و رفع نیازهای ویژه CAF است.

بیشتر این افراد از بین خلبانان یا پزشکان ماهر انتخاب می‌شوند؛ البته روند درخواست اقامت دائم این افراد تسریع نمی‌شود؛ بلکه این افراد برنامه معافیت شهروندی را از اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دریافت کرده و می‌توانند به ارتش کانادا بپیوندند. در حال حاضر تنها 15 نفر توانسته‌اند از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

نیروهای مسلح کانادا
نیروهای نظامی

شرایط فعلی برای پیوستن مهاجران به نیروهای مسلح کانادا

در حال حاضر تنها افرادی می‌توانند وارد ارتش کانادا شوند که دارای شرایط زیر باشند.

1- شهروند کانادا باشند.

2- بالای 18 سال سن داشته باشند.

3- در صورتی که متقاضی بالای 16 سال داشته باشد، با رضایت والدین می‌تواند وارد ارتش شود.

4- در صورتی که متقاضی بخواهد به‌عنوان افسر ثبت‌نام کند، باید دارای مدرک تحصیلی 10 یا 12 باشد.

در صورتی که استخدام نیروهای مسلح کانادا برای دارندگان اقامت دائم کانادا نیز شروع شود، مقررات و شرایط استخدامی نیز منتشر خواهد شد که در خبرهای بعدی این سایت به اطلاع خواهیم رساند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که اخبار این سایت را همواره دنبال کنید. 

در حال حاضر این آخرین خبری بود که از شرایط استخدام در نیروهای مسلح کانادا در سایت CINNEWS منتشر شده است. برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا همچنان با ما در مهاجر همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: اهمیت حفظ مهاجران جوان در کانادا

 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا