کشور هاآمریکامهاجرمهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

تصویب قانون حمایت آمریکا (America Compete ACT)

مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، قانون حمایت آمریکا را تصویب کرده است. هدف این قانون مقابله با کشور چین در جذب نوآوران و کارآفرینان و زنجیره تامین قوی تر می باشد. قانون حمایت آمریکا، همچنین تغییراتی مرتبط با مهاجرت، برای افرادی که مایل به دریافت دکترای کارآفرینی و STEM هستند، ارائه می نماید و به آنها امکان دسترسی آسان تر به گرین کارت را می دهد.

اهداف قانون حمایت آمریکا

کشور آمریکا در برابر دیگر کشور ها مانند کانادا  نیازمند ویزای استارت آپ مناسب بوده و در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است. هدف قانون حمایت آمریکا پر کردن این شکاف و تقویت فرهنگ استارت آپی در آمریکا می باشد. این قانون برای کشور هایی مانند هند نیز مفید است. در ژوئن 2021 مجلس سنا نسخه متفاوتی از  قانون حمایتی را تصویب کرده بود و درحال حاضر اختلافات این نسخه با نسخه جدید ارائه شده  برطرف و ارتباطی بین این اختلافات بر قرار شده است.

قانون حمایت آمریکا، قوانین مهاجرتی و غیر مهاجرتی را برای فراهم کردن شرایط راه اندازی ویزا های استارت آپی اصلاح می نماید. طبق این قانون، دسته بندی ویزای w به سه دسته w-1  وw-2 وw-3 تقسیم میگردد.

دسته بندی ویزای نوع W آمریکا

ویزای w-1  برای صاحبان و متقاضیان راه اندازی کسب و کار و استارت آپ ها می باشد. ویزای w-2  برای کارکنان مهم و حیاتی در راه اندازی استارت آپ ها ارائه می شود و ویزای w-3 متعلق به همسران و فرزندان دارندگان ویزاهای w-1 و w-2 خواهد بود.

اصلاح شرایط راه اندازی استارت آپ ها در آمریکا

طبق اصلاحات انجام شده اتباع خارجی متقاضی ویزای استارت آپ باید حداقل دارای 10 درصد سهام استارت آپ  به همراه 250 هزار دلار سرمایه از یک شهروند یا  یک سازمان آمریکایی باشند ویا دریک دوره 18 ماهه قبل از تاریخ درخواست خود، 100 هزار دلار جایزه یا کمک مالی از دولت آمریکا دریافت کرده باشند.

تسهیل در دریافت گرین کارت آمریکا برای افراد واجد شرایط

علاوه بر موارد ذکرشده ، این قانون هر گونه محدودیت در صدور کارت سبز برای دارندگان مدرک دکترا درشاخه STEM از یک دانشگاه آمریکایی یا یک موسسه خارجی هم سطح با آن را حذف می نماید و به دنبال این قانون دریافت کارت سبز برای افراد ذکر شده آسان تر خواهد بود. در این قانون مقرراتی نیز برای ساکنان کشور هنگ کنگ که تمایل به زندگی و کار در ایالت متحده آمریکا دارند، ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: گرین کارت آمریکا و شرایط دریافت آن 

منبع:

https://economictimes.indiatimes.com/nri/migrate/immigration-reform-in-new-us-act-aims-to-strengthen-startups-ease-green-card-access-for-stem-doctorates/articleshow/89397478.cms

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا