کار در استرالیااسترالیامهاجرت به استرالیا

انواع ویزای کار استرالیا و شرایط دریافت آن

یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت از طریق کار است. دریافت ویزای کار استرالیا، روشی امن و مطمئن برای مهاجرت به این کشور محسوب شده و بسیاری از متقاضیان این روش را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. 

این در حالی است که استرالیا ۸ ساب کلاس برای ویزای کاری دارد و دریافت هر کدام از این ویزاها شرایط خاصی را داشته و برای افراد خاصی مناسب هستند. برای اینکه بیشتر با انواع ویزای کار استرالیا و شرایط هر کدام آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

مهاجرت با ویزای کار استرالیا 

یکی از ساده‌ترین روش‌های دریافت اقامت دائم استرالیا، مهاجرت کاری است. استرالیا به دلیل کمبود نیروی کار به نیروی کار ماهر نیاز دارد و به دلیل حقوق بالا و امکانات خوبی که برای این افراد فراهم می‌کند به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است. 

مهاجرت کاری به این کشور از طریق سیستم اسکیل ورکر skill worker (سیستم امتیازبندی) انجام شده و افرادی که حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنند، می‌توانند برای ویزای کار استرالیا درخواست دهند. در جدول زیر فاکتورهای تعیین کننده امتیاز در سیستم اسکیل ورکر استرالیا را می‌توانید مشاهده کنید. 

 

میزان تحصیلات  سن  نمره آیلتس سابقه کار خارج از استرالیا سابقه کار در استرالیا
دیپلم (۱۰ امتیاز) ۱۸ تا ۲۴ سال (۲۰ امتیاز)‍ آیلتس ۶ (۰ امتیاز) کمتر از ۳ سال (۰ امتیاز) ۰ تا ۱ سال (۰ امتیاز)
فوق دیپلم (۱۰ امتیاز) ۲۵ الی ۳۲ سال (۳۰ امتیاز) آیلتس ۷ (۱۰ امتیاز) ۳ تا ۴ سال (۵ امتیاز) ۱ تا ۲ سال (۵ امتیاز)
لیسانس یا فوق لیسانس (۱۵ امتیاز) ۳۳ تا ۳۹ سال (۲۵ امتیاز) آیلتس ۸ (۲۰ امتیاز) ۵ تا ۷ سال (۱۰ امتیاز) ۳ تا ۴ سال (۱۰ امتیاز)
دکترا (۲۰ امتیاز) ۴۰ تا ۴۴ سال (۱۵ امتیاز) ۸ تا ۱۰ سال (۱۵ امتیاز) ۵ تا ۷ سال (۱۵ امتیاز)
۴۵ تا ۴۸ سال (۱۰ امتیاز) ۸ تا ۱۰ سال (۲۰ امتیاز)

 

انواع ویزای کار استرالیا
مهاجرت کاری به استرالیا

انواع ویزای کار استرالیا 

دولت استرالیا برای جذب نیروی کار ماهر از سراسر دنیا انواع ویزای کار استرالیا را ارائه می‌دهد که هر کدام از این ویزاها برای یک دسته از افراد واجد شرایط مناسب است. این ویزاها عبارت‌اند از:

۱– ویزای ۴۸۲ استرالیا 

یکی از انواع ویزای کار استرالیا، ویزای ۴۸۲ است که برای کمبود نیروی کار ماهر توسط کارفرما صادر شده و ۱ الی ۴ سال اعتبار دارد. برای دریافت این ویزای استرالیا شرایط سنی وجود ندارد و می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم استرالیا شود. 

۲– ویزای ۴۵۷ استرالیا 

ویزای ۴۵۷ یا TSS (Temporary Skill Shortage Visa) یکی دیگر از انواع ویزای کار استرالیا است که در سال ۲۰۱۸ با هدف جذب نیروی کار بوده و یک ویزای موقت با توجه به شغل و شرایط کاری فرد بوده و بین ۱ الی ۴ سال اعتبار دارد. این ویزای کار استرالیا به کارفرمایان کمک می‌کند تا نیروی کار مورد نیاز خود را تامین کنند. 

دریافت این ویزای کار استرالیا نیز شرط سنی نداشته و دارندگان آن می‌توانند برای کارفرمای تعیین شده در شغل مورد نظر کار کنند. 

مدت زمان کار با این ویزای استرالیا می‌تواند کوتاه‌مدت، میان مدت و یا براساس توافق‌نامه کار باشد. از مهم‌ترین مزایای دریافت این ویزای کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- دارنده ویزای TSS ‌می‌تواند همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال خود را نیز به استرالیا ببرد. 

۲- این ویزا نیز امکان دریافت اقامت دائم استرالیا را فراهم می‌کند. 

مراحل دریافت این ویزای کار استرالیا نیز به شرح زیر است. 

۱- درخواست حمایت مالی از کارفرما 

۲- درخواست استخدام برای موقعیت شغلی کارگر کاهر از طرف کارفرما 

۳- درخواست ویزا توسط کارمند 

انواع ویزای کار استرالیا
زیبایی های استرالیا

۳- ویزای ۴۰۸ استرالیا 

یکی دیگر از انواع ویزای کار استرالیا، ویزای ۴۰۸ است. این ویزا برای اقامت کوتاه مدت در استرالیا صادر شده و برای افرادی با شرایط زیر مناسب است. 

  • افرادی که برای شرکت در یک کنفرانس به استرالیا می‌روند. 
  • افرادی که در کارهای سرگرم‌کننده فعال هستند. 
  • افرادی که از سوی یک سازمان استرالیایی برای فعالیت‌های فرهنگی یا اجتماعی دعوت می‌شوند. 
  • افراد دانشگاهی که می‌خواهند در یک پروژه تحقیقاتی شرکت کنند. 
  • افرادی که در کارهای مذهبی تمام وقت فعال هستند. 
  • کسانی که در یک برنامه برای ارتقاء روابط بین‌الملل و تبادل فرهنگی شرکت می‌کنند. 
  • ورزشکارانی که در سطوح بالای ورزشی فعالیت می‌کنند. 
  • کسانی که تحت برنامه تبادل کارکنان ماهر در یک موقعیت شغلی مشغول به کار هستند. 
  • کسانی که می‌خواهند به عنوان یک نگهبان، بادیگارد و یا راننده شخصی کار کنند. 
  • کسانی که توانایی انجام کارهای داخلی برخی از مدیران ارشد خارجی را به‌صورت تمام وقت دارند. 

بیشتر بخوانید:‌ویزای ۱۹۱ استرالیا 

۴- ویزای ۱۸۶ استرالیا 

یکی دیگر از انواع ویزای کار استرالیا، ویزای ۱۸۶ یا Employer Nomination Scheme Visa است که ویزای اقامت دائم همراه با اسپانسر شغلی نیز نامیده می‌شود. این ویزای استرالیا نیز نیاز به پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما داشته و فرد باید تمامی شرایط یا تجربه کاری لازم را داشته باشد. 

یکی از شرایط دریافت این ویزا این است که متقاضیان دریافت این ویزا باید کمتر از ۴۵ سال داشته باشند. از مزایای این ویزا نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • امکان اقامت نامحدود در کشور استرالیا 
  • امکان کار و تحصیل در کشور استرالیا 
  • امکان ثبت‌نام در خدمات مراقبتی و هزینه‌های مرتبط با بهداشت و درمان پزشکی در استرالیا 
  • امکان دریافت تابعیت استرالیا 
  • امکان حمایت مالی از بستگان برای دریافت اقامت دائم 
  • امکان ورود و خروج به استرالیا به مدت ۵ سال بعد از زمان دریافت ویزا 

۵ – ویزای ۴۹۴ استرالیا 

  • یکی دیگر از انواع ویزای کاری استرالیا، ویزای Skilled Employer Sponsored Regional Provisional visa  نام دارد که یک ویزای موقت با ویزای حمایت کارفرمای ماهر است. دارنده این ویزا می‌تواند در استرالیا زندگی کرده و در مناطق تعیین شده این کشور مشغول به کار و تحصیل شود. 
  • افرادی که این ویزای کانادا را دریافت می‌کنند، می‌توانند از تاریخ دریافت ویزا به مدت ۵ سال در این کشور بمانند و در این مدت اجازه سفر به استرالیا و رفت و آمد آزادانه به این کشور را دارند. 
  • شرایط لازم برای دریافت این ویزای کار استرالیا عبارت‌اند از:‌
  • ثبت‌نام در لیست مشاغل ماهر مربوطه 
  • داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط در شغل معرفی شده 
  • داشتن مهارت‌های مورد نیاز شغل مورد نظر
  • سن زیر ۴۵ سال 
  • حداقل نمره آیلتس ۴.۵ یا ۵ 
  • کار برای حامی مالی یا نهاد مرتبط 

مزایای دریافت ویزای ۴۹۴ استرالیا عبارت‌اند از:‌

افرادی که ویزای کار ۴۹۴ استرالیا را دریافت کرده‌اند، از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- اقامت دائم در استرالیا 

۲- امکان کار و تحصیل در استرالیا 

۳- امکان ثبت‌نام در سیستم مراقبت‌های بهداشتی

۴- امکان حمایت از اقوام 

۵- ورود و خروج آزادانه به استرالیا به مدت ۵ سال اقامت 

۶- دریافت تابعیت استرالیا در صورت داشتن شرایط 

۶– ویزای توافق‌نامه DAMA

یکی دیگر از انواع ویزای کاری استرالیا، ویزای توافق‌نامه DAMA (Designated Area Migration Agreement ) نام دارد که یک توافق‌نامه رسمی است که بین دولت استرالیا و یک مقام منظقه‌ای یا ایالتی منعقد شده است. این توافق‌نامه به کارفرمایان در مناطق تعیین شده کانادا این امکان را می‌دهد تا نیروی کار ماهر و نیمه ماهر خود را از خارج از استرالیا استخدام کنند. 

در واقع این توافق‌نامه برای تامین نیازهای بازار کار استرالیا است و ۷ نوع توافق‌نامه در استرالیا وجود دارد که عبارت‌اند از:‌

  • توافق‌نامه قلمرو شمالی استرالیا (Northern Territory)
  • توافق‌نامه گلد فیلدز استرالیا (The Goldfields)
  • توافق‌نامه ساحل بزرگ جنوب (Great South Coast)
  • توافق‌نامه شهر آدلاید و منطقه SA (Adelaide City and Regional SA)
  • توافق‌نامه اورانا، نیویورک غربی (Orana , NSW)
  • توافق‌نامه کوئینزلند شمال دور (Far North Queensland)
انواع ویزای کار استرالیا
مهاجرت کاری به استرالیا

۷- ویزای ۴۱۷ استرالیا 

یکی دیگر از انواع ویزای کار استرالیا، ویزای ۴۱۷ یا ویزای تعطیلات کاری با نام (Working Holiday Visa) است و برای جوانانی است که می‌خواهند به مدت ۳ سال در استرالیا کار کنند. این ویزا ویزای تبادل فرهنگی است و برای ایجاد روابط نزدیک‌تر بین استرالیا و کشورهای واجد شرایط ایجاد شده است. 

هر فردی می‌تواند تا ۳ ویزای تعطیلات کاری دریافت کند که هر کدام از این ویزاها مجوز ۱۲ ماه اقامت در استرالیا را به فرد خواهند داد که درخواست اولین ویزای تعطیلات کاری باید از خارج از مرزهای استرالیا باشد. 

۸- ویزای ۴۰۷ استرالیا 

ویزای ۴۰۷ یا Training Visa ویزای موقت آموزش است که هدف از آن ترویج حسن نیت بین‌المللی است. افرادی که قصد دارند با سفر به استرالیا در فعالیت‌های آموزش شغلی شرکت کنند، می‌توانند این ویزای استرالیا را دریافت کنند. 

برای دریافت این ویزا، فرد باید حمایت مالی دریافت کرده و در موقعیت شغلی ثبت‌نام کند. برنامه آموزشی بعد از ثبت‌نام ارائه شده و با نیازهای آموزشی متقاضی ویزا مرتبط است. دارنده این ویزا باید برای کارفرمای مورد نظر به مدت معینی کار کند. مدت زمان این ویزا حداکثر ۲ سال است. 

جمع‌بندی 

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به ویژه مهاجرت کاری، کشور استرالیا است که با انواع ویزای کاری استرالیا سعی در جذب نیروی کاری ماهر دارد. برخی از ویزاهای کاری استرالیا مهاجرتی بوده و برخی دیگر غیر مهاجرتی و موقت هستند. 

در صورتی که تمایل دارید بیشتر درباره مهاجرت کاری به استرالیا و شرایط آن بدانید، سایر مقالات این بخش می‌توانند برای شما مفید باشند، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با ما در مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: دریافت شهروندی استرالیا و مزایای آن 

منبع
go2trselectvisa

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا