خبر هاانگلیستحصیل در انگلیسکار در انگلیسمهاجرت به انگلیس

ارزش و اعتبار پاسپورت انگلیس

همان‌طور که می‌دانید، کشور انگلیس از نظر اقتصادی یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان بوده و دارای رتبه اقتصادی بسیار خوبی در میان کشورهای قدرتمند جهان است. به همین دلیل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیری در ارزش و اعتبار پاسپورت انگلیس نداشت.

پاسپورت انگلیس همچنان یکی از قدرتمندترین و ارزشمندترین پاسپورت‌های جهان شناخته می‌شود و دارندگان این پاسپورت می‌توانند با در دست داشتن آن به بیش از 141 کشور دنیا بدون اخذ ویزا سفر کنند.

البته ارزش و قدرت این پاسپورت تنها به سفرهای بدون ویزا ختم نمی‌شود و دریافت این پاسپورت مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پاسپورت انگلیس و اهمیت آن

پاسپورت انگلیس یکی از پاسپورت‌های بسیار ارزشمند و معتبر جهان است که تنها به شهروندان و افرادی که اقامت دائم انگلیس را داشته باشند، ارائه می‌شود. این پاسپورت همواره در لیست قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در ردیف‌های اول قرار داشته است.

دارندگان پاسپورت انگلیس می‌توانند بدون دریافت ویزا به بیش از 141 کشور دنیا سفر کنند و در سفر به 40 کشور دیگر دنیا نیز، بعد از ورود به فرودگاه ویزا دریافت کنند. این مسئله نشان‌دهنده قدرت انگلیس در روابط دیپلماتیک و حمایت از شهروندان خود است؛ بنابراین شهروندان انگلیسی همواره احساس امنیت و آسایش خواهند داشت.

علاوه بر این، دارندگان این پاسپورت می‌توانند از تمامی حقوق شهروندی انگلیس بهره برده و حتی بیمه بیکاری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: ارزش پاسپورت آمریکا 

پاسپورت انگلیس
سفر با پاسپورت انگلیس

مزایای دریافت پاسپورت انگلیس

علاوه بر اینکه دارندگان پاسپورت انگلیس می‌توانند به بیش از 170 کشور دنیا بدون درخواست ویزا سفر کنند، این پاسپورت مزایای دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

1- حق زندگی در انگلیس برای همیشه

2- تمامی حقوق مدنی مانند حق رای در انتخابات و یا حق نامزدی در پست‌های دولتی

3- دریافت مراقبت‌های پزشکی رایگان

4- عدم محدودیت برای کار در انگلیس

5- رفت و آمد نامحدود به انگلیس

6- تحصیل رایگان فرزندان

و…

شرایط دریافت پاسپورت انگلیس

افرادی که متقاضی دریافت پاسپورت انگلیس هستند، باید شرایط اخذ این پاسپورت را داشته باشند؛ اما این شرایط کدام‌اند؟

1- فرد باید اقامت دائم انگلیس را دریافت کرده باشد و بعد از 6 سال زندگی در انگلیس برای دریافت تابعیت و پاسپورت انگلیس اقدام کند.

2- در آزمون شهروندی انگلیس پذیرفته شود.

3- به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.

4- عوارض، بیمه و مالیات‌ها را پرداخت کرده باشد.

5- سابقه کیفری نداشته باشد.

6- فرد نباید بیشتر از 3 ماه در سال، خارج از کشور انگلیس باشد.

پاسپورت انگلیس
بیگ بنگ

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت انگلیس

مدارکی که برای دریافت پاسپورت انگلیس لازم هستند، عبارت‌اند از:

1- گواهی عدم سوء پیشینه

2- رسید پرداخت مالیات و بیمه در طول 6 سال گذشته

3- مدرک زبان انگلیسی

4- گواهی پذیرش در آزمون شهروندی

5- اصل مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت از کشور مبدا

نکته:

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا ولزی باشند.

راه‌های دریافت پاسپورت انگلیس

متقاضیان دریافت پاسپورت کشور انگلستان باید با یکی از روش‌های زیر به کشور انگلیس مهاجرت کنند.

1- مهاجرت از طریق تولد

گرفتن پاسپورت انگلیس از طریق تولد فرزند هم از قانون خاک و هم از قانون خون پیروی می‌کند. درواقع نوزادانی می‌توانند تابعیت و شهروندی انگلیس را دریافت کنند که:

  •       پدر یا مادر نوزاد تابعیت انگلیس را داشته باشد. (کودک اگر در جایی غیر از انگلیس هم متولد شود، باز هم تابعیت این کشور را خواهد داشت.)
  •       اگر کودکی از زمان تولد تا سن 10 سالگی در انگلیس زندگی کند، براساس حق طول عمر پاسپورت این کشور را دریافت خواهد کرد.
  •       نوزادی که از پدری انگلیسی (هر موقعیت جغرافیایی) متولد شود، تا زیر 18 سال می‌تواند درخواست تابعیت و پاسپورت انگلیس را ارائه دهد.

2- مهاجرت از طریق ازدواج

افرادی که با یک شهروند انگلیسی ازدواج کرده و از طریق ازدواج به انگلیس مهاجرت می‌کنند، می‌توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند؛ اما اول باید ثابت کنند که ازدواج آنها واقعی است و تصمیم دارند که در انگلیس زندگی کنند.

بعد از تایید شدن شرایط و مدارک برای این افراد ویزای 33 ماهه صادر می‌شود و بعد دوباره شرایط بررسی شده و ویزا برای 33 ماه دیگر تمدید می‌شود. بعد از عبور از این مراحل فرد می‌تواند برای اقامت دائم انگلیس درخواست دهد؛ سپس در انگلیس زندگی کرده و بعد از 6 سال برای شهروندی و پاسپورت انگلیس اقدام کند.

پاسپورت انگلیس
مهاجرت به انگلیس

3- مهاجرت از طریق تحصیل

تحصیل در انگلیس به معنی اقامت دائم انگلیس نیست ولی فرد می‌تواند بعد از تحصیل با پیدا کردن یک شغل در انگلیس ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و در انگلیس مشغول به کار شود. سپس بعد از طی یک مدت و با شرایط خاص فرد می‌تواند اقامت دائم انگلیس را دریافت کند و در نهایت برای دریافت شهروندی و پاسپورت انگلیس اقدام کند.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی انگلیس

4- مهاجرت از طریق کار

یکی از بهترین راه‌های دریافت پاسپورت انگلیس، مهاجرت کاری است. کشور انگلیس نرخ بیکاری پایینی داشته و دارای اقتصاد بسیار خوبی است؛ بنابراین افرادی که می‌توانند در انگلیس شغلی پیدا کنند، می‌توانند ویزای کار انگلیس را دریافت کرده و در این کشور مشغول به کار شوند.

بعد از گذشت 5 سال، فرد می‌تواند اقامت دائم انگلیس را دریافت کند؛ البته برای دریافت اقامت دائم نیز فرد باید شرایط لازم را داشته باشد. این شرایط عبارت‌اند از:

  •       داشتن ویزای کار
  •       مشغول بودن و ادامه دادن به کاری که ویزا برایش صادر شده
  •       اثبات اینکه برای همان کارفرمایی که گواهی حمایت صادر کرده، کار می‌کند
  •       اثبات اینکه متقاضی درآمد خوبی دارد

5- مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

این افراد نیز مانند سایر مهاجران بعد از مهاجرت به انگلیس و دریافت اقامت دائم این کشور باید 6 سال دیگر در انگلیس زندگی کنند تا بتوانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

6- مهاجرت از طریق پناهندگی

این روش مهاجرتی مراحل بسیار سخت و پیچیده‌ای دارد و برای دریافت اقامت دائم و سپس شهروندی انگلیس فرد باید مراحل مختلفی را بگذراند. البته دریافت پاسپورت انگلیس از طریق پناهندگی غیرممکن نیست.

جمع‌بندی

یکی از ارزشمندترین و قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان پاسپورت انگلیس است. دارندگان این پاسپورت می‌توانند بدون درخواست اخذ ویزا به اکثر کشورهای جهان مسافرت کنند. همچنین این افراد از تمامی حقوق شهروندی انگلیس بهره‌مند خواهند شد.

پاسپورت انگلیس همواره جایگاه بسیار خوبی در میان پاسپورت‌های جهان داشته است و این نشان‌دهنده حمایت دولت انگلیس از شهروندان در هر جای دنیا است. افرادی که قصد دریافت پاسپورت انگلیس را دارند، می‌توانند به یکی از روش‌های قانونی به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم انگلیس را دریافت کنند.

بعد از دریافت اقامت دائم فرد می‌تواند خود را برای دریافت تابعیت و شهروندی انگلیس آماده کرده و بعد از 6 سال اقامت در این کشور، شهروند انگلیس شود.

اگر شما نیز متقاضی مهاجرت به کشور انگلیس هستید و به دریافت پاسپورت این کشور فکر می‌کنید، برای دریافت مشاوره و خدمات مهاجرتی اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با ما در مهاجر همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت آلمان 

 

منبع
موسسه ملک پورسالیان سفر امین

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا