کار در فرانسهتحصیل در فرانسهفرانسهمهاجرت به فرانسه

ارزش و اعتبار پاسپورت فرانسه در میان سایر پاسپورت‌های جهان!

 

یکی از معیارهای شناخت امنیت کشورها و حمایت دولت‌ها از شهروندان، پاسپورت است. هر کشوری برای شهروندان خود یک گذرنامه یا پاسپورت صادر می‌کند تا شهروندان بتوانند با استفاده از این گذرنامه از مرزها عبور کنند و به کشورهای دیگر سفر کنند.

مورد بعدی که برای سفر به خارج از مرزها اهمیت دارد، دریافت ویزای کشور مقصد است. هر چقدر که پاسپورت ارزش و اعتبار بیشتری داشته باشد، دارنده پاسپورت کمتر نیاز به ویزا خواهد داشت و می‌تواند بدون درخواست ویزا به کشورهای بیشتری سفر کند.

پاسپورت فرانسه یکی از این پاسپورت‌های ارزشمند است که دارندگان آن می‌توانند بدون دریافت ویزا به بیشتر کشورهای دنیا سفر کنند. در ادامه این مطلب بیشتر درباره پاسپورت فرانسه و ارزش و اعتبار آن در جهان صحبت خواهیم کرد.

پاسپورت فرانسه
مزایای شهروندی فرانسه

ارزش پاسپورت فرانسه

پاسپورت فرانسه یکی از معتبرترین و ارزشمندترین پاسپورت‌های دنیا است که در میان 10 پاسپورت قدرتمند جهان قرار دارد و در حال حاضر براساس شاخص رتبه‌بندی ارزش و اعتبار پاسپورت در سایت هنلی، این پاسپورت ششمین پاسپورت قدرتمند جهان است. دارندگان پاسپورت فرانسه می‌توانند بدون درخواست اخذ ویزا به 188 کشور دنیا سفر کنند.

در 35 کشور دنیا، دارندگان پاسپورت فرانسه به محض رسیدن به فرودگاه ویزا دریافت می‌کنند و 11 کشور هم در جهان هستند که به دارندگان پاسپورت فرانسه، ویزای الکترونیکی Eta صادر می‌کنند.

گرچه مزایا و ارزش پاسپورت فرانسه تنها به سفرهای بدون ویزا به کشورهای مختلف خلاصه نمی‌شود و این گذرنامه کاربردهای دیگری نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به حمایت‌های مقامات کنسولی فرانسه اشاره کرد.

مورد بعدی که باید بدانید، این است که این گذرنامه تنها برای شهروندان فرانسه صادر می‌شود و افرادی که بتوانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند، می‌توانند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت آلمان

مزایای داشتن پاسپورت فرانسه

پاسپورت فرانسه دارای مزایای متعددی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن حق رای با پاسپورت فرانسه

در کشور فرانسه کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند و یا عضو اتحادیه اروپا هستند، می‌توانند در انتخابات محلی شرکت کنند؛ اما تنها کسانی می‌توانند در انتخابات مهمی مانند ریاست جمهوری شرکت کنند که شهروند فرانسه باشند؛ بنابراین دریافت پاسپورت فرانسه به فرد حق رای می‌دهد.

  • حق فعالیت در موقعیت‌های سیاسی 

افرادی که پاسپورت فرانسه دارند، می‌توانند مانند یک شهروند فرانسه در موقعیت‌های مختلف مشغول به کار شوند. این افراد حتی می‌توانند رییس جمهور فرانسه باشند؛ بنابراین هیچ تفاوتی با یک فرانسوی واقعی نخواهند داشت.

  • عدم اخراج از فرانسه

در صورتی که یک مهاجر در فرانسه محکومیت کیفری داشته باشد، نمی‌تواند وضعیت اقامت خود را تمدید کند. دولت فرانسه این افراد را از کشور اخراج خواهد کرد؛ اما اگر فرد مهاجر پاسپورت فرانسه را دارا بوده و به عنوان شهروند شناخته شود، اخراج او از فرانسه سخت‌تر است.

دارندگان پاسپورت فرانسه تنها در صورتی از کشور فرانسه اخراج می‌شوند که جرم‌های بزرگ و جدی داشته باشند. به‌عنوان مثال تروریست باشند یا مواردی مانند این.

  • عدم نیاز به تمدید مجوزهای اقامت

افرادی که در فرانسه زندگی می‌کنند برای تمدید ویزا و اقامت خود باید فرایندهای سخت و پیچیده‌ای را طی کنند و کارفرماها نیز دردسرهای زیادی را برای تمدید اقامت این افراد خواهند داشت؛ اما اگر فرد شهروند فرانسه باشد، نیازی به کاغذبازی و تمدید مجوزهای اقامت نیست.

  • آزادی در سفرهای اروپایی با پاسپورت فرانسه

یک شهروند فرانسه به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا خواهد بود. این فرد می‌تواند آزادانه در هر کدام از کشورهای شینگن مشغول به کار و زندگی شود؛ همچنین او می‌تواند بدون ویزا به کشورهای ویتنام، مراکش و الجزایر نیز سفر کند.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت کانادا

شرایط دریافت پاسپورت فرانسه

پاسپورت فرانسه
زندگی در فرانسه

برای دریافت پاسپورت کشور فرانسه اولین شرط این است که فرد اقامت دائم فرانسه را داشته باشد؛ بنابراین او باید به یکی از روش‌های مهاجرتی به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم را دریافت کند.

از مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به فرانسه و دریافت اقامت دائم این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مهاجرت از طریق تولد

در کشور فرانسه اصل تابعیت و اقامت از طریق تولد شامل اصل خون است. در اصل خون اگر یکی از والدین شهروند فرانسه باشد، فرزند نیز شهروند فرانسه محسوب می‌شود.

در صورتی که یک نوزاد در فرانسه متولد شود ولی والدین او هیچ‌کدام فرانسوی نباشند، این کودک باید از بدو تولد 3 سال مستمر در فرانسه حضور داشته باشد تا بتواند درخواست شهروندی فرانسه را بدهد؛ البته پاسپورت فرانسه در سن 18 سالگی به او اعطا خواهد شد.

  • مهاجرت از طریق ازدواج
پاسپورت فرانسه
مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

یکی از راه‌های مهاجرت به فرانسه و دریافت پاسپورت این کشور، ازدواج با یک شهروند فرانسوی است. افرادی که با یک شهروند فرانسوی ازدواج می‌کنند، می‌توانند اقامت دائم فرانسه را دریافت کرده و برای دریافت شهروندی فرانسه اقدام کنند.

  • مهاجرت از طریق کار

افرادی که از طریق کار به فرانسه مهاجرت می‌کنند، بعد از 5 سال کار در فرانسه و پرداخت مالیات این کشور می‌توانند اقامت دائم فرانسه را دریافت کنند. این اقامت باید 5 سال متوالی باشد و فرد نباید بیشتر از 6 ماه در خارج از فرانسه حضور داشته باشد.

اقامت دائم برای این افراد به صورت 10 ساله صادر می‌شود و قابل تمدید است. افرادی که اقامت دائم را دریافت می‌کنند، می‌توانند برای دریافت تابعیت و پاسپورت فرانسه نیز اقدام کنند.

  • مهاجرت از طریق تحصیل و دریافت پاسپورت فرانسه

فرانسه دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری است که متقاضیان بسیاری دارند و مهاجرت تحصیلی به فرانسه یکی از پرطرفدارترین مهاجرت‌ها است. افرادی که برای تحصیل به فرانسه مهاجرت می‌کنند، می‌توانند بعد از 5 سال تحصیل به زبان فرانسوی، پاسپورت فرانسه را دریافت کنند.

 

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه‌های مهاجرت به فرانسه سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه است. افرادی که تمکن مالی کافی دارند و می‌توانند در کشور فرانسه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، می‌توانند به فرانسه مهاجرت کرده و در آنجا زندگی کنند.

این افراد بعد از 3 سال اقامت می‌توانند برای دریافت شهروندی و پاسپورت فرانسه اقدام کنند.

  • مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از راه‌های مهاجرت به فرانسه، پناهندگی است. گرچه این راه چندان راه ساده و موردتاییدی نیست؛ اما در صورتی که فرد چاره دیگری نداشته باشد، یکی از روش‌های مهاجرت است.

افرادی که از طریق پناهندگی به فرانسه مهاجرت می‌کنند، براساس دو کنوانسیون زیر می‌توانند از حمایت دولت فرانسه بهره‌مند شوند. این دو کنوانسیون عبارت‌اند از:

  • کنوانسیون ژنو حمایت از حقوق پناهندگان سازمان ملل متحد
  • کنوانسیون حمایت از قانون پناهندگان در اروپا

در صورتی که پناهندگان بتوانند با دلایل منطقی افسر اداره امور پناهندگان را قانع کنند، می‌توانند در خاک فرانسه مانده و تحت شرایط خاص اقامت دائم فرانسه و بعد شهروندی این کشور را دریافت کنند.

نحوه درخواست پاسپورت فرانسه

برای دریافت پاسپورت، متقاضی باید به موارد زیر توجه داشته باشد.

  • اگر در فرانسه زندگی می‌کند، برای دریافت پاسپورت باید به پلیس استان محل سکونت خود مراجعه کند.
  • اگر در خارج از فرانسه حضور دارد، باید به سفارتخانه یا کنسولگری در فرانسه مراجعه کند.
  • فرد باید یک حساب آنلاین ایجاد کرده و هزینه مقدماتی پاسپورت را پرداخت کند تا بتواند فرم گذرنامه را دریافت کرده و پر کند.
پاسپورت فرانسه
شهروندی فرانسه

مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت فرانسه

افرادی که متقاضی دریافت پاسپورت هستند، باید مدارک زیر را ارائه دهند.

  • اثبات تابعیت فرانسه با ارائه شناسنامه فرانسوی یا سایر مدارک معتبر
  • عکس مطابق با دستورالعمل اخذ پاسپورت فرانسه
  • داده‌های بیومتریک که شامل عکس دیجیتال و اثر انگشت دیجیتالی است.
  • تکمیل فرم درخواست پاسپورت

جمع‌بندی

پاسپورت فرانسه یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است که همواره یکی از ده پاسپورت ارزشمند دنیا بوده و دارندگان آن می‌توانند بدون اخذ ویزا به اغلب کشورهای دنیا سفر کرده و از حمایت دولت فرانسه بهره‌مند شوند.

این پاسپورت به فرد تمامی حقوق شهروندی فرانسه را می‌دهد؛ بنابراین افرادی که تصمیم دارند به فرانسه مهاجرت کنند، بهتر است که با تمامی قوانین مربوط به دریافت پاسپورت این کشور آشنا باشند تا بتوانند به‌موقع اقامت دائم این کشور را دریافت کرده و برای دریافت تابعیت و پاسپورت فرانسه اقدام کنند.

در صورتی که شما یکی از افرادی هستید که تصمیم دارید به فرانسه مهاجرت کنید، برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات مهاجرتی ما در اینجا به شما کمک می‌کنیم که یک مهاجرت موفق و آسان را تجربه کنید.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با ما در مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت انگلیس

منبع
ملک پورgo2tr

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا