هلندتحصیل در هلندکار در هلندمهاجرت به هلند

ارزش و اعتبار پاسپورت هلند و نحوه دریافت آن

یکی از برترین کشورهای جهان که شرایط بسیار خوبی را برای شهروندان فراهم کرده است، کشور هلند است. این کشور با فراهم آوردن زندگی مطلوب و رفاه اجتماعی بالا، یکی از مقاصد خوب برای مهاجرت است. افرادی که پاسپورت هلند را دریافت می‌کنند، از تمامی امکانات تحصیلی، کار و زندگی در هلند و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره‌مند خواهند شد.

پاسپورت هلند یکی از ارزشمندترین و قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان است و افرادی می‌توانند این پاسپورت را دریافت کنند که اقامت دائم هلند را دارا هستند. مهاجرت به هلند با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و هر شخص با توجه به شرایط خود باید یکی از روش‌های مهاجرتی را انتخاب کرده و به این کشور زیبا مهاجرت کند.

در ادامه این مقاله بیشتر درباره پاسپورت هلند و ارزش و اعتبار آن صحبت خواهیم کرد.

ارزش و اعتبار پاسپورت هلند

پاسپورت هلند
زیبایی های هلند

پاسپورت هلند یکی از پاسپورت‌های قدرتمند جهان است که بین 10 پاسپورت قدرتمند جهان قرار دارد. پاسپورت هلند امتیاز 166 را به خود اختصاص داده است و در کنار 8 کشور دیگر جهان در رتبه سوم قرار دارد.

افرادی که این پاسپورت را دارند، می‌توانند بدون اینکه ویزایی دریافت کنند به 125 کشور جهان سفر کنند؛ همچنین برای ورود به 41 کشور دنیا، ویزا در فرودگاه صادر می‌شود. از دیگر مزایای این پاسپورت این است که فرد می‌تواند از تمامی مزایای شهروندی در کشور هلند بهره‌مند شود.

به طور کلی پاسپورت و تابعیت هلند یک رابطه حقوقی سیاسی و معنوی در بین افراد و کشورهلند است.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت کانادا

روش‌های دریافت پاسپورت هلند

پاسپورت هلند
هلند زیبا

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، افرادی می‌توانند پاسپورت هلند را دریافت کنند که اقامت دائم این کشور را دارند؛ بنابراین مهاجرانی که از یکی از روش‌های قانونی به هلند مهاجرت می‌کنند، می‌توانند با گذراندن مراحل دریافت اقامت هلند، پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

روش‌های مهاجرت و دریافت اقامت دائم هلند، عبارت‌اند از:

·       مهاجرت و دریافت پاسپورت هلند از طریق تولد

کشور هلند مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از قاعده خون پیروی می‌کند؛ یعنی اینکه اگر یک نوزاد از پدر یا مادری هلندی متولد شود، در هر موقعیت جغرافیایی که باشد، شهروند هلند محسوب خواهد شد؛ بنابراین یکی از روش‌های دریافت پاسپورت هلند، تولد از پدر یا مادر شهروند هلند است.

·       مهاجرت و دریافت پاسپورت هلند از طریق ازدواج

روش دیگر مهاجرت به هلند و دریافت اقامت دائم و پاسپورت این کشور، مهاجرت از طریق ازدواج است. در این روش مهاجرتی در صورتی که فرد با یک شهروند هلند ازدواج کند، می‌تواند پاسپورت این کشور را دریافت کند.

البته این دو نفر باید ثابت کنند که ازدواج آنها واقعی است؛ همچنین باید مدارک هویتی که نشان‌دهنده محل سکونت در هلند است، تمکن مالی برای تامین هزینه‌ها و…  را ارائه دهند.

·       مهاجرت و دریافت پاسپورت هلند از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های دریافت پاسپورت هلند، کار در این کشور است. این کشور نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد؛ بنابراین متقاضیان مهاجرت از طریق کار، شانس زیادی برای کاریابی در این کشور دارند.

افرادی که از طریق کار در هلند به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند بعد از 2 تا 5 سال در هلند کار کرده و با پرداخت به‌موقع مالیات‌ها، اقامت دائم هلند را دریافت کنند. این افراد بعد از 1 یا 2 سال، می‌توانند برای دریافت پاسپورت هلند درخواست دهند.

نکته:

دریافت ویزای کار هلند برای متقاضیان ایرانی با جاب آفر یا همان دعوتنامه رسمی شغلی از طرف کارفرمایی در کشور هلند، امکان‌پذیر است؛ بنابراین متقاضیان ایرانی باید شرایط لازم را برای دریافت ویزای کار هلند داشته باشند.

·       مهاجرت و دریافت پاسپورت هلند از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به هلند، منجر به دریافت اقامت دائم و پاسپورت این کشور نخواهد شد؛ اما تحصیل در هلند یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. افرادی که از این طریق وارد کشور هلند می‌شوند؛ می‌توانند بعد از تحصیل تا یک سال در این کشور بمانند و شغل مناسب خود را پیدا کنند.

این افراد بعد از یافتن فرصت شغلی و انعقاد قرارداد با کارفرما اقامت دائم هلند را دریافت خواهند کرد و بعد از 2 تا 5 سال کار کردن در این کشور می‌توانند اقامت دائم هلند را دریافت کنند و بعد از 1 تا 2 سال برای دریافت پاسپورت هلند اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی هلند و شرایط دریافت آن

·       مهاجرت و دریافت پاسپورت هلند از طریق سرمایه‌گذاری

روش بعدی برای مهاجرت به هلند و دریافت پاسپورت این کشور، سرمایه‌گذاری است. کشور هلند رتبه اول جهان را برای جذب سرمایه‌گذاری دارد؛ سرمایه‌گذاری در این کشور از 3 طریق انجام می‌شود.

1- سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت

از مهم‌ترین و مشهورترین سرمایه‌گذاری‌ها در کشور هلند، سرمایه‌گذای به روش ثبت شرکت است. افرادی که سرمایه بالای 1250000 میلیون یورو دارند، می‌توانند از طریق سیستم مبتنی بر امتیاز PBS با این روش به هلند مهاجرت کنند.

2- سرمایه‌گذاری از طریق استارتاپ

یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی و دریافت اقامت دائم هلند، مهاجرت از طریق استارتاپ به کشور هلند است. افرادی که دارای ایده‌های نو و خلاقانه هستند، می‌توانند با ارائه ایده به دولت هلند و دریافت سرمایه از دولت هلند، نسبت به راه‌اندازی استارتاپ در این کشور اقدام کنند.

افرادی که از طریق استارتاپ به هلند مهاجرت می‌کنند، بعد از 3 الی 5 سال می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. بعد از دریافت اقامت دائم، متقاضی می‌تواند بعد از 1 الی 2 سال برای دریافت پاسپورت هلند اقدام کنند.

3- سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک

روش دیگر سرمایه‌گذاری در هلند، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در این کشور است. البته این روش برای متقاضیان ایرانی امکان‌پذیر نیست.

پاسپورت هلند
شهروندی هلند

·       مهاجرت و دریافت پاسپورت هلند از طریق پناهندگی

یکی از روش‌های مهاجرتی به هلند، پناهندگی به این کشور است. طبق کنوانسیون ژنو، افرادی که به هر دلیل در کشور خود امنیت جانی ندارند، می‌توانند به یکی از کشورهای عضو معاهده پناهنده شوند. هلند نیز یکی از کشورهای عضو معاهده است.

البته شرایط پذیرش پناهنده در کشور هلند بسیار سخت و پیچیده است و دولت هلند برای ارائه اقامت دائم و پاسپورت هلند، سخت‌گیری‌های خاص خود را دارد؛ اما افرادی که بتوانند از طریق پناهندگی به هلند مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند، می‌توانند برای دریافت پاسپورت هلند اقدام کنند.

جمع‌بندی

یکی از کشورهای زیبای اروپایی که از بهترین مقاصد مهاجرین محسوب می‌شود، کشور هلند است. افرادی که به هلند مهاجرت کرده و بتوانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند، می‌توانند برای دریافت پاسپورت هلند اقدام کنند.

پاسپورت هلند یک پاسپورت قدرتمند است که یکی از ده پاسپورت قدرتمند جهان بوده و مزایای متعددی را به دنبال دارد. افرادی که این پاسپورت را دریافت می‌کنند، می‌توانند بدون درخواست دریافت ویزا به اکثر کشورهای جهان سفر کنند؛ همچنین از مزایای شهروندی هلند بهره ببرند.

این افراد می‌توانند حق رای داشته باشند، از تمامی امکانات رفاهی، تحصیلی و اجتماعی هلند بهره‌مند شوند و در این کشور زیبای شینگن زندگی و کار کنند.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا، با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: پاسپورت فرانسه و ارزش و اعتبار آن

منبع
موسسه ملک پورalast.group

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا