آمریکاخبر هاکار در آمریکامهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

استارتاپ BLEND یک استارتاپ موفق ایرانی – آمریکایی!

برای درک بهتر استارتاپ و اهمیت آن در کشورهای مختلف جهان، بهتر است با استارتاپ‌های موفق بیشتر آشنا شویم. یکی از استارتاپ‌هایی که در سال‌های اخیر در آمریکا به‌سرعت رشد کرد، استارتاپ BLEND بود.

بنیانگذار BLEND یک جوان ایرانی به نام نیما قمصری است و همین باعث می‌شود که بهتر موضوع استارتاپ و روند پیشرفت آن را درک کرده و برای ارائه یک بیزینس پلن موفق برنامه‌ریزی کنید.

اگر می‌خواهید با استارتاپ BLEND و نیما قمصری بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

استارتاپ BLEND چیست؟

BLEND یک استارتاپ فعال است که در سیلیکون ولی آمریکا قرار داشته و در حوزه فین تک فعالیت می‌کند. شروع این استارتاپ از سال 2012 بود. در زمان بحران مالی آمریکا در سال 2008، پروسه وام‌دهی در بانک‌های آمریکا بسیار طولانی بود. در همین زمان نیما قمصری به فکر یک پلتفرم افتاد تا بتواند این پروسه را کوتاه کند.

او توانست یک پلتفرم آنلاین طراحی کند تا درخواست وام مسکن و قسط‌بندی این وام‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. این پلتفرم امروزه با بانک‌های مهم آمریکا تعامل داشته و روند پردازش درخواست وام مسکن و قسط‌بندی آن به 3 دقیقه رسیده است.

BLEND تمامی کاغذبازی‌های اداری را از بین برده و متقاضیان تنها با یک کلیک می‌توانند وام خود را دریافت کنند.  استارتاپ BLEND روزانه بیش از 2 میلیارد دلار وام را برای بانک‌های آمریکا پردازش می‌کند و یکی از 50 فین‌تک برتر در لیست FORBES است.

امروزه دامنه فعالیت‌های استارتاپ BLEND از پردازش وام مسکن افزایش یافته و این استارتاپ در زمینه کارت‌های اعتباری و وام‌های اتوماتیک نیز فعالیت می‌کند؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود که استارتاپ BLEND به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های نرم‌افزار در زمینه امور مالی و رهن تبدیل شود.

ارزش این استارتاپ در بورس نیویورک چیزی در حدود 4 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است و بهتر است بدانید که عرضه اولیه این استارتاپ را صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگی مدیریت کردند که عبارت‌اند از:

1- گلدمن ساک

2- الن و کو (Allen & Co)

3- ولز فارگو (Wells Fargo)

استارتاپ BLEND
فینتک

بیشتر بخوانید: استارتاپ بلاکس؛ اولین ساعت هوشمند ماژولار در دنیا

نیما قمصری، بنیانگذار استارتاپ BLEND کیست؟

نیما قمصری جوان ایرانی و بنیانگذار اصلی استارتاپ BLEND است. خانواده قمصری در سال 1987 زمانی که نیما تنها 1 سال داشت، به آمریکا مهاجرت کردند. والدین او در دانشگاه میشیگان آمریکا مشغول به تحصیل شدند و محل زندگی آنها در سینسیناتی در ایالت اوهایو بود.

پدر نیما قمصری استاد ریاضی دانشگاه سینسیناتی و مادرش استاد شیمی دانشگاه خاویر بود. آنها مدت زیادی اجاره‌نشین بودند و نیما برای تامین مخارج تحصیل خود آنلاین پوکر بازی می‌کرد. او در جاهای مختلفی مانند: McDonalds، Circuit City و Starbucks  کار کرد و سپس کدنویسی را شروع کرد.

نیما قمصری در سال 2008 در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد و بعد در شرکتی به نام Palantir Technologies زیر نظر CIA مشغول به کار شد.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ آمریکا 

ایده اولیه استارتاپ BLEND از کجاست؟

در سال 2008 شرایط مالی در آمریکا چندان مطلوب نبود و بانک‌ها نیز برای پرداخت وام‌های مسکن مشکلات زیادی داشتند. همین باعث شد که نیما قمصری به فکر راه‌اندازی استارتاپی باشد که تنها به دریافت وام مسکن متمرکز شود.

در سال 2012، نیما قمصری به همراه دو نفر از همکاران خود به نام‌های Rosco Hill و Eugene Marinelli و همچنین معامله‌گر ارشد شرکت Clarium Capital آقای Peter Thiel، استارتاپ BLEND را راه‌اندازی کرد.

استارتاپ BLEND توانست از همان روز اول نظر میلیاردرهای آمریکایی را به خود جلب کند و برخی از آنها از این استارتاپ حمایت کردند. این استارتاپ تکنولوژی مورد نیاز فضای ابری برای دریافت وام مسکن را فراهم کرده بود.

شروع این استارتاپ از آپارتمان کوچک نیما قمصری در سانفرانسیسکو بود و Mr.Cooper یکی از اولین مشتریان این استارتاپ بود. Mr.Cooper که قبلا با نام Nationstar Mortgage شناخته شده بود، سومین شرکت ارائه‌دهنده خدمات وام مسکن در آمریکا است.

در سال‌های بعد بانک‌های بیشتری جزو مشتریان این استارتاپ شدند و با انتخاب Tim Mayopoulos به‌عنوان ریاست جدید Blend، اعتبار این استارتاپ در نزد بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده وام مسکن که از حمایت دولت آمریکا بهره‌ می‌بردند، بیشتر شد. (Tim Mayopoulos مدیرعامل پیشین Fannie Mae)

این استارتاپ با شیوع بیماری کرونا، بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گرفت و امروزه یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های آمریکا است.

استارتاپ BLEND
وام مسکن با BLEND

بیشتر بخوانید: استارتاپ اپلای برد؛ استارتاپ موفق ایرانی در کانادا

جمع‌بندی

یکی از ایرانیان موفق در آمریکا، نیما قمصری است که توانسته است یک استارتاپ موفق به نام blend راه‌اندازی کند. استارتاپ BLEND یک پلتفرم برای پردازش درخواست وام مسکن در آمریکا است که توانسته است روند پردازش وام مسکن را به 3 دقیقه کاهش دهد.

این استارتاپ می‌تواند یک الگوی خوب برای جوانان ایرانی و توانمند باشد که قصد دارند در آمریکا یا هر جای دیگری یک استارتاپ موفق را راه‌اندازی کنند. اگر شما نیز به یک مهاجرت شگفت‌انگیز برای راه‌اندازی ایده استارتاپی خود فکر می‌کنید، اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با ما در مهاجر همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا