روش هاانگلیس

انواع ویزای انگلیس و شرایط دریافت هر کدام

انگلیس یکی از کشورهای زیبا و مهم اروپایی است و هر کسی دوست دارد به این کشور زیبا سفر کرده و از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری آن لذت ببرد. علاوه براین، بسیاری از افراد به مهاجرت به انگلیس و زندگی در این کشور مهم فکر می‌کنند تا بتوانند از بهترین امکانات تحصیلی و رفاهی بهره برده و موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی داشته باشند.

با این حال برای مسافرت یا مهاجرت به انگلیس، متقاضی باید ویزا داشته باشد تا بتواند به انگلیس وارد شده و در بازه زمانی مشخصی در این کشور اقامت داشته باشد. ویزای انگلیس در انواع مختلف باتوجه به هدف متقاضی از ورود به انگلیس صادر می‌شوند.

برای دریافت هرکدام از انواع ویزای انگلیس، متقاضی باید شرایط و مدارک لازم را داشته باشد. در ادامه این مطلب درباره انواع ویزای انگلیس و شرایط دریافت آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع ویزای انگلیس کدام‌اند؟

ویزای انگلیس باتوجه به هدف متقاضی از دریافت آن در انواع مختلفی صادر می‌شوند که عبارت‌اند از:

·        ویزای توریستی

ویزای توریستی انگلیس یکی از انواع ویزای انگلیس است که برای سفرهای کوتاه‌مدت به انگلیس به متقاضی ارائه می‌شود. افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند، در دفعه اول می‌توانند به مدت 6 ماه در انگلیس اقامت داشته باشند. افرادی که چندین بار به انگلیس سفر کرده و ویزای توریستی داشته‌اند می‌توانند از 2 سال تا 5 سال در انگلیس بمانند.

با این حال ویزای توریستی انگلیس به متقاضی اجازه کار، تحصیل و اقامت دائم انگلیس را نخواهد داد و متقاضی باید با تمام شدن زمان ویزا به کشور خود بازگردد.

ویزای انگلیس
ویزای توریستی انگلیس

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی انگلیس

·        ویزای تحصیلی یا ویزای  Tier 4 انگلیس

یک نوع دیگر از ویزای انگلیس، ویزای تحصیلی است. انگلیس دارای دانشگاه‌های معتبری است و همین باعث شده است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های انگلیس را برای تحصیل انتخاب کنند.

برای اینکه یک دانشجو بتواند در انگلیس اقامت داشته و در دانشگاه موردنظر خود تحصیل کند، ملزم به دریافت ویزای تحصیلی است. برای دریافت ویزای تحصیلی متقاضی باید اول از دانشگاه موردنظر پذیرش تحصیلی دریافت کند.

بعد از دریافت پذیرش تحصیلی، متقاضی باید به سفارت انگلیس مراجعه کرده و برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. مدت زمان ویزای تحصیلی باتوجه به مدت زمان تحصیل دانشجو تعیین می‌شود.

این نوع ویزای انگلیس به متقاضی اجازه کار همزمان با تحصیل را خواهد داد. دانشجو می‌تواند به مدت 20 ساعت در هفته کار کند.

ویزای انگلیس
تحصیل در انگلیس

 

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی انگلیس و شرایط دریافت آن 

·        ویزای کاری

ویزای کاری انگلیس همان‌طور که از نامش پیداست، یک ویزا برای کار در انگلیس است؛ اما این ویزای انگلیس خود شامل چندین نوع ویزای دیگر است که عبارت‌اند از:

1- Highly skilled workers

یک نوع ویزای انگلیس برای افرادی که مهارت‌های ویژه‌ای دارند.

2- Investors

این ویزای کاری مخصوص افرادی است که سرمایه‌گذار هستند.

3- Entrepreneurs

صاحبان تجارت باید این نوع ویزای انگلیس را دریافت کنند.

4- Skilled workers

این نوع ویزای کاری انگلیس برای کسانی است که مهارت تخصصی دارند. این ویزا همان ویزای tire 2 انگلیس است و یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به انگلیس است.

5- Post-study work یا ویزای tire 4

این نوع ویزای انگلیس مخصوص افرادی است که از یکی از دانشگاه‌های انگلیس فارغ‌التحصیل شده‌اند و نیازی به دریافت دعوتنامه شغلی از طرف کارفرما ندارند.

6- Temporary workers یا ویزای tier 5

این ویزا برای افرادی است که به‌طور موقت در انگلیس کار خواهند کرد.

·        ویزای پزشکی

افرادی که برای درمان به انگلیس سفر می‌کنند، باید ویزای درمانی یا ویزای پزشکی انگلیس را دریافت کنند؛ البته اگر افسر ترخیص تشخیص دهد که بیماری واگیردار است، ویزای پزشکی برای متقاضی صادر نخواهد شد.

این ویزای انگلیس برای افرادی که دارای بیماری‌های حاد غیرمسری هستند، صادر شده و اجازه کاری، تحصیل و اقامت به متقاضی نخواهد داد. 

بیشتر بخوانید: اطلاعات دریافت ویزای انگلیس

·        ویزای ازدواج

این ویزای انگلیس برای افرادی صادر می‌شود که تصمیم دارند با ازدواج با یک شهروند انگلیس به این کشور مهاجرت کنند. این ویزا خود شامل دو دسته می‌شود.

ویزای انگلیس
ویزای نامزدی انگلیس

1- ویزای نامزدی انگلیس

یکی از انواع ویزای انگلیس در زیرمجموعه ویزای ازدواج، ویزای نامزدی است. این ویزا خود به دو دسته تقسیم می‎‌شود.

ü ویزای معمولی

در این نوع ویزای نامزدی، به متقاضی یک ویزای 6 ماهه ارائه می‌شود تا دو طرف با هم ازدواج کنند . بعد از ازدواج یک ویزای 3 ساله صادر خواهد شد و بعد در صورت تداوم زندگی ویزا تمدید شده و به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

ü ویزای ویزیتوری

این ویزا نیز تقریبا مانند ویزای معمولی است. متقاضی به مدت 6 ماه به انگلیس سفر کرده و در آنجا ازدواج می‌کند و دوباره به کشور خودش بازگشته و برای ویزای 3 ساله از کشور خود اقدام می‌کند. این ویزا برای ایرانی‌ها وجود ندارد.

2- ویزای ازدواج انگلیس

در ویزای ازدواج انگلیس در ابتدا به متقاضی یک ویزای 33 ماهه داده می‌شود. بعد از اینکه 33 ماه به پایان رسید، دوباره برای 33 ماه دیگر تمدید خواهد شد و اگر مشکلی وجود نداشت، متقاضی می‌تواند درخواست اقامت دائم انگلیس را دهد.

البته دریافت این ویزا هم مانند هر ویزای دیگری دارای شرایطی است. از مهم‌ترین شرایط این ویزا این است که:

ü     سن این افراد باید بالای 18 سال باشد.

ü     یکی از زوج‌ها اقامت دائم انگلیس را داشته باشد.

ü     دو نفر از قبل با هم آشنا باشند و قصد اقامت در انگلیس را داشته باشند.

ü     محل اقامت این دو نفر مشخص شده باشد.

·        ویزای خانوادگی

ویزای خانوادگی همان‌طور که از نامش پیداست برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند به دیدار خانواده خود بروند. افرادی که می‌خواهند ویزای خانوادگی انگلیس را دریافت کرده و به دیدار خانواده خود در انگلیس بروند باید از طرف آنها دعوتنامه داشته باشند.

فردی که دعوتنامه ارسال می‌کند، باید اقامت دائم انگلیس را داشته و یا شهروند انگلیس باشد؛ همچنین این فرد باید سنی بالای 18 سال داشته و مدارکی برای اثبات روابط فامیلی وجود داشته باشد.

ویزای انگلیس
ویزای خانوادگی انگلیس

·        ویزای سرمایه‌گذاری

یکی از انواع ویزای انگلیس، ویزای سرمایه‌گذاری است که از بهترین ویزاهای این کشور محسوب می‌شود. در این ویزا متقاضی نیازی به مدرک دانشگاهی نداشته و می‌تواند فرزند و همسر خود را نیز به همراه داشته باشد.

ویزای سرمایه‌گذاری در ابتدا یک ویزای 3 ساله است که به مدت 2 سال قابل تمدید بوده و بعد از 5 سال، متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم انگلیس اقدام کند.

افرادی که ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس را دریافت می‌کنند، می‌توانند مانند یک شهروند انگلیسی از حقوق و مزایای آنها بهره‌مند شوند.

البته برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری داشتن مدرک IELTS با نمره 6.5 لازم است و در حالت کلی چندین نوع سرمایه‌گذاری در انگلیس وجود دارد که عبارت‌اند از:

1- ویزای سرمایه‌گذاری tire 1

یکی از انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری، ویزای نخبگان انگلیس یا tire 1 است. این ویزا در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و… به افراد توانمندی که جوایز بین‌المللی کسب کرده‌اند و یا در زمینه‌های هنری، تکنولوژی و… دارای سوابق بسیار درخشانی هستند، صادر می‌شود.

معمولا سرمایه لازم برای دریافت این ویزای انگلیس، حداکثر2 میلیون پوند است و متقاضی می‌تواند با این ویزا 5 سال در انگلیس زندگی کرده و در سال ششم برای دریافت اقامت دائم انگلیس اقدام کند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ انگلیس

2- ویزای سرمایه‌گذاری 50 هزار پوندی

این نوع ویزای انگلیس به ویزای کارآفرینی پس از تحصیل معروف است و درواقع یک برنامه برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای سرمایه‌گذاری است.

3- ویزای سرمایه‌گذاری 200 هزار پوندی

این نوع ویزا برای افرادی است که تصمیم دارند در انگلیس تجارتی را راه‌اندازی کنند. ارائه این ویزا براساس سیستم امتیازبندی بوده و لازم است که متقاضی در این نوع ویزا 95 امتیاز را کسب کند.

افرادی که متقاضی دریافت این ویزا هستند باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 5.5 داشته باشند و ثابت کنند که می‌توانند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌شان را تامین کنند.

4- ویزای سرمایه‌گذاری 1 میلیون پوندی

یک نوع دیگر از انواع ویزای انگلیس، ویزای 1 میلیون پوندی است. این ویزا با هدف جذب نیروهای متخصص که دارایی بالایی در انگلیس دارند، صادر می‌شود. با این ویزای سرمایه‌گذاری، متقاضی می‌تواند 3 سال در انگلیس اقامت داشته باشد و در صورت موفقیت، ویزای او 2 سال تمدید خواهد شد و بعد از 5 سال می‌تواند برای اقامت دائم انگلیس اقدام کند.

جمع‌بندی

برای سفر یا مهاجرت به اکثر کشورهای دنیا باید ویزای آن کشور را دریافت کنیم. ویزا به ما مجوز اقامت در آن کشور را خواهد داد. یکی از کشورهایی که شرایط بسیار خوبی برای تحصیل، کار و زندگی دارد، کشور انگلیس است. افرادی که قصد دارند به این کشور زیبای اروپایی سفر یا مهاجرت کنند، باید ویزای انگلیس را با توجه به شرایط خود دریافت کنند.

برخی از ویزاهای انگلیس در شرایط خاصی منجر به اقامت دائم این کشور شده و در نهایت متقاضی می‌تواند پاسپورت انگلیس را دریافت کند و از مزایای شهروندی انگلیس بهره‌مند شود.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت انگلیس

منبع
vaghtuk.irموسسه ملک پورقاره پیما

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا