خبر هاآلمانآمریکاانگلیسفرانسهکانادامهاجرت به آلمانمهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکامهاجرت به انگلیسمهاجرت به فرانسهمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت معلولین و شرایط آن در کشورهای مختلف جهان

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان، امکانات و شرایط بسیار خوبی برای معلولین وجود دارد. این افراد می‌توانند به‌راحتی از محیط شهری استفاده کرده و لذت ببرند؛ همچنین بیمه‌های متفاوتی برای این افراد وجود دارد.

شرایط درمانی، تحصیلی و کاری برای این افراد ایجاد شده و در حالت کلی زندگی افراد معلول در برخی از کشورها بسیار مورد توجه و حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرد؛ همچنین برخی از کشورهای توسعه یافته جهان از مهاجرت معلولین نیز ممانعت نمی‌کنند و تحت شرایط خاصی برای این افراد ویزاهایی صادر می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با مهاجرت معلولین به کشورهای بزرگ و توسعه یافته جهان، این مطلب حتما به شما کمک خواهد کرد. این مقاله را بخوانید.

شرایط مهاجرت معلولین به کشورهای اروپایی و آمریکایی

امروزه شرایط مهاجرت و پذیرش معلولین در کشورهای توسعه یافته بسیار آسان‌تر از قبل است. انجمن‌های مدنی معلولین، بر اساس نگاه شهروند محور خود، قوانین مهاجرتی را تدوین کرده‌اند تا شرایط زندگی شخصی معلولین را بهتر کنند. این مسئله باعث شده است که دولت‌ها نیز از معلولین استقبال بهتری داشته باشند؛ البته برای پذیرش معلولین شرایط خاصی نیز وضع شده است.

افرادی که دارای معلولیت هستند، باید به یکی از روش‌های قانونی مانند مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی و… اقدام به مهاجرت کنند و در راستای همین برنامه، برنامه مهاجرتی خود را تکمیل کنند.

 

مهاجرت معلولین
زندگی عادی معلولین

بهترین کشورها برای مهاجرت معلولین کدام‌اند؟

امروزه کشورهای مختلفی زمینه‌سازی بسیار خوبی برای مهاجرت معلولین انجام داده‌اند. البته با توجه به نوع ناتوانی و وضعیت فرد معلول، هر کشوری شرایط خاص خود را دارد که بهتر است افراد معلول یا افراد دارای عضو معلول در خانواده با این موارد آشنا باشند. از بهترین کشورها برای مهاجرت معلولین می‌توان به کشورهای زیر اشاره کرد.

·   مهاجرت معلولین به آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت معلولین است. گرچه آلمان قوانین بسیار سختی را برای احراز کردن شرایط معلولیت دارد؛ اما از افراد معلول حمایت‌ می‌کند.

در قوانین آلمان، افراد معلول در هر مرحله از درمان که باشند، مستحق دریافت کمک هستند. هدف از این کار این است که این افراد بر آثار معلولیت خود غلبه کرده و بتوانند در تمامی زمینه‌های اجتماعی، کار، تحصیل و… مشارکت داشته باشند.

دولت آلمان موظف است که ساختمان‌های عمومی را طراحی و ایجاد کند که برای معلولین همواره قابل دسترس باشد. سیستم حمل و نقل آلمان نیز تمامی امکانات را برای استفاده راحت معلولین فراهم می‌کند.

افراد معلول در آلمان از قوانین حمایت شغلی، کمک هزینه‌ها، معافیت مالیاتی، حمل و نقل عمومی رایگان، معافیت از هزینه‌های رادیو و تلویزیون و… برخوردار هستند.

افراد معلولی که برای تحصیل به آلمان مهاجرت می‌کنند، هیچ تفاوتی با دانشجویان معمولی ندارند. دانشگاه‌های آلمان نیازهای این افراد را شناسایی کرده و آنها را رفع می‌کنند.

مهاجرت معلولین
حمایت از معلولین

ارائه تجهیزات لازم، برنامه‌های درسی متناسب، انجمن‌های دانشجویی، خدمات اداری و… از مواردی است که دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان دارای معلولیت فراهم می‌کنند؛ همچنین بورسیه‌های تحصیلی مختلفی نیز برای این دسته از افراد در دانشگاه‌های آلمان در نظر گرفته شده است.

از طرفی انجمن‌ها و سازمان‌های مختلفی نیز در آلمان وجود دارند که از افراد معلول حمایت کرده و در پیدا کردن محل سکونت و… به این افراد کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: حمایت معلولین در آلمان 

·   مهاجرت معلولین به آمریکا

کشور آمریکا در برابر مهاجرت معلولین کشوری انعطاف‌پذیر است. تنها درخواست مهاجرت معلولانی رد می‌شود که رفتار خطرناکی داشته باشند و یک تهدید برای خود یا دیگران باشند.

افرادی که دارای یک اختلال جسمی و یا روانی هستند، باید تاریخچه پزشکی دقیقی از خود ارائه دهند و اثبات کنند که این بیماری بهبود یافته؛ همچنین این افراد باید نامه‌ای از بیمارستان یا پزشک داشته باشند که تایید کننده معاینه مهاجر بعد از پذیرش باشد.

از دیگر شرایط مهاجرت معلولین به آمریکا این است که در صورتی که معلول بتواند اقامت دائم آمریکا را بگیرد، برای رسیدن به شهروندی این کشور، باید با زبان انگلیسی در حد صحبت، درک کردن و نوشتن آشنا باشد و این موضوع به تایید USCIS (خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده) برسد.

یکی دیگر از مواردی که در مهاجرت معلولین به آمریکا باید به آن توجه داشت، آزمون مربوط به دولت و تاریخ ایالات متحده آمریکا است. فرد معلول باید در این آزمون شرکت کند. در صورتی که مشخص شود این فرد در یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات ناتوان است، به او معافیت ازکارافتادگی اعطا می‌شود.

مهاجرت معلولین
زندگی معلولین در کشورهای توسعه یافته

بیشتر بخوانید: انواع ویزای آمریکا 

·   مهاجرت معلولین به انگلیس

کشور انگلیس برای افراد معلولی که تصمیم دارند 6 ماه یا بیشتر از 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند، شرایط خاصی را در نظر گرفته است. طبق قانون 36 در مهاجرت به انگلیس، افسر مهاجرتی افراد معلول را برای معاینه به یک بازرس پزشکی ارجاع می‌دهد. در صورتی که در معاینه مشخص شود، فرد معلول دارای مشکلات جدی است، درخواست ویزای او ریجکت خواهد شد. این مشکلات حدی عبارت‌اند از:

1- فرد دارای بیماری خطرناکی است که سلامتی خود و دیگران را تهدید می‌کند.

2- فرد معلولیت بالایی داشته و قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده خود نیست.

3- فرد معلول نیاز به درمان‌های پزشکی پر هزینه دارد.

مهاجرت معلولین
تحصیل معلولین

·   مهاجرت معلولین به فرانسه

فرانسه یکی از کشورهایی است که از معلولین بسیار حمایت می‌کند. در این کشور نزدیک به 12 میلیون معلول (افرادی که دارای شرایط فیزیکی، حسی یا ذهنی خاصی هستند که مانع از مشارکت آنها در جامعه می‌شود.) زندگی می‌کنند.

از مهم‌ترین حمایت‌های دولت فرانسه از معلولین می‌توان به مقرری ماهیانه این افراد اشاره کرد. افراد معلول زیر 20 سال نیز از حمایت‌هایی مانند مقرری ماهانه، تجهیزات ویژه، حمایت در مدرسه، هزینه‌های مربوط به تحصیل و بیمه اجتماعی بهره‌مند خواهند شد.

طبق قوانین فرانسه، شرکت‌هایی که بیش از 20 کارمند دارند، موظف هستند که حداقل 6 درصد از پرسنل خود را از میان معلولین استخدام کند. در صورتی که شرکتی از این کار سرباز زند، با جریمه‌های نقدی و مالیاتی روبرو خواهد شد.

مهاجرت معلولین
استخدام معلولین

از دیگر موارد حمایتی دولت فرانسه از معلولین، در دسترس بودن ساختمان‌های عمومی برای معلولین است. سیستم حمل‌ونقل این کشور در شهرهای پاریس و لیون برای استفاده معلولین شرایط بسیار خوبی را ایجاد کرده و در ایستگاه‌های مترو و اتوبوسرانی نیز پلتفرم‌هایی برای جابجایی معلولین ایجاد شده است.

مورد بسیار مهم دیگر، حمایت از معلولین در دانشگاه‌های فرانسه است. دانشگاه‌های برتر این کشور، امکانات بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان معلول قرار می‌دهند. دانشجویان معلول می‌توانند از تدریس خصوصی و بسیاری از حمایت‌های دیگر بهره ببرند.

خدمات دانشگاه موظف است که برای پیشگیری‌های پزشکی و بهبود سلامتی این دانشجویان (SUMMPS) هزینه‌های مربوط به درمان را پرداخت کند؛ همچنین امکان تحصیل به صورت آنلاین برای این دسته از دانشجویان در فرانسه وجود دارد.

CDAPH (انجمن حمایت از حقوق افراد معلول) امکانات بسیار خوبی را برای دانشجویان ناتوان جسمی فراهم کرده و آنها می‌توانند از دستیار آموزشی بهره ببرند. دستیاری آموزشی در انجام کارهایی مانند نگارش مطالب، ترجمه کلاس‌ها و یا مدیریت زندگی روزانه به این دانشجویان کمک می‌کند.

از دیگر انجمن‌های حامی در کشور فرانسه، می‌توان به سازمان FEDEEH (فدراسیون دانشجویی کار و تحصیل معلولین ) اشاره کرد. این سازمان به افراد معلول در کار و آموزش حرفه‌ای در سطح ملی کمک می‌کند؛ همچنین شبکه‌ای از حمایت‌های لازم برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معلول در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است. از مهم‌ترین حمایت‌های این سازمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- فعالیت‌های اجتماعی

2- جلسات مشترک بین معلولین و کارفرمایان

3- جمع‌آوری کمک‌های مالی از مردم و شرکت‌ها برای حمایت از دانشجویان معلول

شرایط مهاجرت معلولین به کانادا

شرایط مهاجرت معلولین به کانادا کمی دشوار است. کشور کانادا از آن کشورهایی است که مهاجرت این افراد را برای کشور خطرناک دانسته و معمولا درخواست‌های مهاجرتی این افراد را رد می‌کند.

افراد معلولی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، باید ثابت کنند که برای سلامت جامعه کانادایی خطری نخواهند داشت و هزینه‌ای برای دولت کانادا ایجاد نخواهند کرد. این افراد می‌توانند بعد از مهاجرت به کانادا از خدمات و امکانات مختلفی بهره‌مند شوند.

برنامه‌های محلی و فدرال متعددی برای حمایت از معلولین در کانادا وجود دارد و افراد معلول بر اساس ایالتی که در آن سکونت خواهند داشت، از این برنامه‌ها استفاده خواهند کرد. در کانادا علاوه بر دولت فدرال، دولت‌های محلی و شهرداری‌ها نیز با کمک‌های مالی، درمانی و اجتماعی از معلولین حمایت خواهند کرد.

مهاجرت معلولین
زندگی معلولین

جمع‌بندی

مهاجرت معلولین، امر غیر ممکن و محال نیست. امروزه بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا شرایط بسیار خوبی را برای مهاجرت معلولین فراهم آورده‌اند و از این افراد حمایت می‌کنند. افرادی که دارای معلولیت هستند، می‌توانند از حمایت‌های بسیار خوب مالی، اجتماعی و همچنین فضاهای شهری مناسب بهره ببرند.

ما در این مقاله سعی کردیم درباره مهاجرت معلولین به کانادا، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. برای اینکه بیشتر با این موضوع آشنا شوید، مقالات بعدی این سایت را نیز دنبال کنید.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی همراه مهاجر باشید.

 

 

منبع
موسسه ملک پورGO2TR

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا