سایر کشور ها

استارتاپ سوئیس و اهمیت آن برای کارآفرینان خارجی

یکی از کشورهایی که فضای بسیار خوبی برای شروع یک کسب‌وکار و راه‌اندازی استارتاپ دارد، کشور سوئیس است که شرایط بسیار خوبی را برای کارآفرینان فراهم کرده و استارتاپ سوئیس یکی از بهترین اکوسیستم‌ها برای راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار است.

در واقع سوئیس یک بستر عالی برای راه‌اندازی و رشد استارتاپ است و افرادی که دارای استعداد، سرمایه و همچنین توانایی یافتن بیزینس هستند، می‌توانند با راه‌اندازی استارتاپ در این کشور از امکانات و مزایای زیادی بهره‌مند شوند.

برای اینکه بیشتر با استارتاپ سوئیس و اهمیت آن برای کارآفرینان آشنا شوید، توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را بخوانید.

اهمیت استارتاپ سوئیس

سوئیس یک کشور 4 زبانه است که یکی از بهترین اکوسیستم‌های استارتاپی را داشته و برای راه‌اندازی و شروع یک استارتاپ بسیار مناسب است. در این کشور استارتاپ‌های مشهوری در حال کار و توسعه بوده و یکی از بهترین کشورها برای کشف استعدادها است.

این کشور دارای فضای بین‌المللی بسیار خوبی بوده و شرایط خوبی را برای صنعت گردشگری فراهم کرده است. از طرفی سوئیس دارای یک اقتصاد بازار مدرن، نرخ بیکاری کم، نیروی کار ماهر و تولید ناخالص داخلی سرانه در بالاترین سطح جهانی است و تمامی این موارد باعث شده که استارتاپ سوئیس نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

استارتاپ سوئیس هم برای کارآفرینان خارجی و هم برای دولت سوئیس یک بازی دو سر برد است؛ زیرا کارآفرینان می‌توانند با دریافت ویزای استارتاپ سوئیس، اقامت دائم یک کشور قدرتمند اروپایی را کسب کنند و از مزایای تجارت در کشور سوئیس بهره‌مند شوند.

برای دولت سوئیس نیز استارتاپ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دولت این کشور می‌تواند با وجود این شرکت‌های استارتاپی به درآمد مالیاتی بیشتری دست یابد. از طرفی فرصت‌های شغلی بیشتری در سوئیس ایجاد شده و وضعیت بازار سوئیس بهتر و بهتر خواهد شد.

استارتاپ سوئیس
مهاجرت به سوئیس

مزایای حضور در اکوسیستم استارتاپ سوئیس

کارآفرینانی که در کشور سوئیس استارتاپ خود را راه‌اندازی کرده و توسعه می‌دهند از مزایای زیادی بهره‌مند خواهند شد. از مهم‌ترین مزایای استارتاپ سوئیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       راه‌اندازی استارتاپ در سوئیس بر خلاف کسب‌وکارهای سنتی به سرمایه زیادی نیاز ندارد.
  •       کارآفرینان در ابتدا باید برای ثبت شرکت و راه‌اندازی استارتاپ، سرمایه مورد نیاز را تامین کنند؛ اما آنها می‌توانند از تسهیلات استفاده کرده و یا اینکه شریک داشته باشند.
  •       برای استارتاپ در سوئیس، معافیت‌های مالیاتی فراوانی نیز وجود دارد تا کارآفرینان بتوانند خود را با اکوسیستم کسب‌وکار در این کشور وفق داده و کسب و کار خود را پیش ببرند.
  •       یکی دیگر از مزایای استارتاپ سوئیس، امکان تجارت آزاد در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. کارآفرینان می‌توانند با تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا روابط تجاری آزاد داشته باشند.
  •       افرادی که با ویزای استارتاپ وارد کشور سوئیس می‌شوند، امکان افتتاح حساب بانکی داشته و می‌توانند نقل و انتقالات خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهند.
  •       افراد متقاضی ویزای استارتاپ سوئیس می‌توانند همسر و فرزندان خود را به سوئیس ببرند. فرزندان آنها در سوئیس اجازه تحصیل داشته و فرصت‌های تحصیلی خوبی خواهند داشت.

بهترین حوزه‌ها در استارتاپ سوئیس

سوئیس در اکوسیستم استارتاپ با داشتن 713 ایده استارتاپی خلاق یکی از بهترین کشورهای دنیا در این زمینه محسوب می‌شود. از بهترین رشته‌ها در استارتاپ سوئیس، می‌توان به رشته‌های فناوری اطلاعات IT و بیوتک Biotech اشاره کرد. از دیگر حوزه‌های پرطرفدار در استارتاپ سوئیس، می‌توان به حوزه‌های زیر اشاره کرد.

1- پلتفرم‌های مسافرتی

2- بانکداری و امور مالی

3- امور بیمه

4- نرم‌افزار بانکداری

5- امنیت شبکه یا سایبر سکیوریتی

استارتاپ سوئیس
کشور سوئیس

شرایط شرکت در برنامه استارتاپ سوئیس

کارآفرینانی که قصد دارند تا استارتاپ خود را در این کشور قدرتمند و مرفه راه‌اندازی کنند، برای شرکت در برنامه استارتاپ سوئیس باید شرایط لازم را داشته باشند و مراحل مختلفی را از جمله انتخاب ساختار شرکت، ثبت رسمی شرکت و ثبت نام در اداره مالیاتی سوئیس را پشت سر بگذارند.

انتخاب شرکت برای شروع کسب‌وکار بسیار اهمیت دارد و با توجه به شرکت انتخابی متقاضی باید سرمایه لازم را داشته باشد. در جدول زیر نوع شرکت‌ها و میزان سرمایه موردنیاز برای آنها درج شده است.

نوع شرکت حداقل سرمایه مورد نیاز
شرکت عام (AG) حداقل سرمایه مورد نیاز برای این شرکت حدود 100000 مارک بوده و با پرداخت 20 درصد ارزش اسمی سرمایه در هنگام تشکیل شرکت، قابل راه‌اندازی است.
شرکت مسئولیت محدود (GmbH) حداقل سرمایه مورد نیاز 20000 مارک
شرکت سهامی خاص محدودیت سرمایه ندارد
شرکت سهامی عام (KG) محدودیت سرمایه ندارد
شرکت سهامی ساده محدودیت سرمایه ندارد
شرکت خصوصی نیازمند اثبات درآمد ناخالص سالیانه تا حداقل 100000 مارک
استارتاپ سوئیس
زندگی در سوئیس

مراحل راه‌اندازی استارتاپ سوئیس

کارآفرینان برای راه‌اندازی استارتاپ در سوئیس مراحل چندان سختی را در پیش ندارند. آنها باید اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهند.

  •       تکمیل فرم درخواست برای ثبت شرکت
  •       آماده کردن مدارک مورد نیاز مانند: اساسنامه، لیست سهامداران و پست آنها، تقاضانامه و…
  •       تنظیم اساسنامه در دفتر اسناد رسمی
  •       افتتاح حساب بانکی برای شرکت مورد نظر
  •       ثبت شرکت در اداره ثبت تجاری
  •       پرداخت مالیات
  •       چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی کانتون
  •       اخذ شماره مالیاتی (VAT)
  •       استخدام نیرو
  •       ثبت‌نام در تامین اجتماعی

جمع‌بندی

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری، کار، مهاجرت و زندگی در کشورهای قدرتمند دنیا، راه‌اندازی استارتاپ در این کشورها است. کشورهای قدرتمند دنیا از کارآفرینانی که ایده استارتاپی خوبی دارند، حمایت می‌کنند. یکی از این کشورها، کشور قدرتمند سوئیس است که بستر بسیار خوبی برای راه‌اندازی و توسعه استارتاپ محسوب می‌شود.

شرکت در برنامه استارتاپ سوئیس برای کارآفرینان خارجی مزایای بسیاری دارد که یکی از این مزایا، امکان حضور در بازارهای اروپایی است. از طرفی متقاضی می‌تواند با این روش اقامت دائم کشور سوئیس را کسب کرده و زندگی مرفه‌ای را تجربه کند.

برای اینکه بیشتر با کشور سوئیس، مهاجرت به سوئیس و راه‌های آن آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: مهاجرت به سوئیس و دریافت اقامت دائم آن

منبع
پرگاس ویزاسفیران سروش سعادت

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا