کار در سایر کشور هاتحصیل در سایر کشور هاسایر کشور هامهاجرت به سایر کشور ها

مهاجرت به قبرس؛ بهترین روش‌های مهاجرت به قبرس

قبرس کشوری در ساحل دریای مدیترانه است که یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران محسوب می‌شود؛ زیرا طبیعتی بسیار زیبا داشته و وجود کوهستان‌های زیبا، آثار تاریخی متعدد و رستوران‌های معروف باعث شده است که هر ساله توریست‌های زیادی را به سمت خود جلب کند؛ البته مهاجرت به قبرس نیز بسیار رواج دارد.

قبرس به دو قسمت قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم می‌شود. قبرس شمالی تحت حاکمیت ترکیه و قبرس جنوبی تحت حاکمیت یونان است و هر کدام از این دو بخش دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باعث شده‌اند مهاجرت به این کشور در سال‌های اخیر بیشتر شود.

بسیاری از افراد مهاجرت به قبرس شمالی را ترجیح می‌دهند؛ زیرا این بخش تحت حاکمیت ترکیه بوده، پول رایج آن لیر است و هزینه‌ها در این بخش نسبتا کم است؛ همچنین توریست‌های ایرانی برای ورود به قبرس شمالی نیازی به ویزا ندارند.

قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا محسوب شده و شرایط اخذ ویزا سخت‌تر بوده و همچنین هزینه‌های زندگی در قبرس جنوبی گران‌تر است؛ بنابراین بسیاری از مهاجران به ویژه شهروندان ایرانی مهاجرت به قبرس شمالی را ترجیح می‌دهند.

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به قبرس و شرایط آن آشنا شوید، این مقاله می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. توصیه ما این است که این مقاله را بخوانید.

مقایسه مهاجرت به قبرس شمالی و مهاجرت به قبرس جنوبی

مهاجرت به قبرس
زیبایی های قبرس

کشور قبرس به دو بخش شمالی جنوبی تقسیم شده است که هر قسمت جاذبه‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-    بخش شمالی قبرس تحت حاکمیت ترکیه است و بیشتر ساکنان آن ترک هستند و پول رایج در این بخش لیر است؛ بخش جنوبی تحت حاکمیت یونان بوده، عضو اتحادیه اروپا است و واحد پولی در این بخش یورو است.

2-    هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی به نسبت ارزان‌تر از قبرس جنوبی است.

3-    ثبات اقتصادی در قبرس جنوبی به نسبت قبرس شمالی بیشتر است و قوانین مالیاتی بهتری برای شروع کسب‌وکار دارد.

4-    افرادی که برای کار به قبرس مهاجرت می‌کنند، برای هر دو بخش قبرس باید دعوتنامه کاری داشته باشند و شرایط برای هر دو بخش یکسان است.

5-    هزینه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی به نسبت بیشتر از قبرس جنوبی است ولی هزینه زندگی دانشجویی کمتر است.

بیشتر بخوانید: درباره کشور ترکیه و مهاجرت به آن 

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به بخش شمالی قبرس برای مهاجران به ویژه مهاجران ایرانی مزایای متعددی دارد که عبارت‌اند از:

1-    ایرانی‌ها برای ورود به قبرس شمالی و اقامت 3 ماهه نیازی به ویزا ندارند.

2-    این مهاجران می‌توانند به‌راحتی با کشور ترکیه در ارتباط بوده و رفت‌وآمد کنند.

3-    به ایران نزدیک بوده و رفت‌وآمد بسیار راحت است.

4-    در قبرس شمالی، امکان شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی با دانشگاه‌های برتر جهان وجود دارد.

5-    هزینه مسکن، زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌المللی در این بخش قبرس پایین است.

6-    این منطقه دارای آب‌وهوای معتدل و مناسب در تمامی فصول است.

7-    قبرس شمالی دارای مناظر طبیعی زیباست.

8-    امکان اشتغال در قبرس شمالی و همچنین اقامت راحت در این کشور از طریق تحصیل وجود دارد.

9-    مهاجرانی که قصد دارند از طریق سرمایه‌گذاری به قبرس شمالی مهاجرت کنند، نسبت به سایر کشورها به مبلغ کمتری نیاز دارند.

مزایای مهاجرت به قبرس جنوبی

مهاجرت به قبرس
قبرس

با توجه به ویژگی‌های متفاوت این دو بخش قبرس، مهاجرت به بخش جنوبی قبرس نیز مزایای متعددی دارد که عبارت‌اند از:

1-    این بخش قبرس عضو اتحادیه اروپا است.

2-    هزینه‌های زندگی در قبرس جنوبی به نسبت سایر کشورهای اروپایی کمتر است.

3-    شهریه دانشگاه‌های قبرس جنوبی مقرون‌به‌صرفه است.

4-    مدارک دانشگاه‌های قبرس جنوبی مورد تایید اروپا و آمریکا هستند.

5-    این بخش قبرس دارای امنیت بالا و فساد پایین است.

6-    آب‌وهوای مناسب و معتدل دارد.

با این حال باید به این موارد نیز توجه داشته باشید که در کنار این مزایا، معایبی نیز وجود دارند که عبارت‌اند از:

1-    قبرس جنوبی عضو شینگن نیست.

2-    افرادی که قصد کار در این بخش از قبرس را دارند باید به زبان ترکی یا یونانی مسلط باشند.

3-    پاسپورت قبرس جنوبی به اندازه پاسپورت کشورهای اروپایی تراز اول، قدرتمند نیست.

4-    درآمد در قبرس جنوبی به نسبت سایر کشورهای اروپایی کمتر است.

بیشتر بخوانید: ویزای شینگن چیست؟

بهترین روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی

برای مهاجرت به قبرس شمالی، روش‌های مختلفی وجود دارد که بهترین این روش‌ها عبارت‌اند از:

مهاجرت به قبرس
روش های مهاجرت به قبرس

·   مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه‌های قبرس شمالی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند؛ زیرا قبرس شمالی دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی بوده و هزینه زندگی دانشجویی نیز در این منطقه به نسبت پایین است.

بسیاری از دانشگاه‌های قبرس شمالی، برنامه‌های تبادل دانشجویی با دانشگاه‌های برتر دنیا را دارند و به دانشجویان اجازه می‌دهند که یکسال از دوران تحصیل خود را در کشوری دیگر بگذرانند. این مسئله باعث می‌شود که دانشجو رزومه تحصیلی بسیار خوبی داشته باشد و شانس او برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مطرح دنیا در مقاطع بالاتر، بالا برود.

از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-    دانشجویان با تحصیل در برخی از رشته‌ها مانند: هتلداری و گردشگری می‌توانند به‌طور مستقیم وارد بازار کار شده و با گذراندن دوره کارآموزی، سابقه کار کسب کنند. این افراد بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در هتل‌ها یا مراکز گردشگری قبرس شمالی استخدام شوند.

2-    دانشگاه مدیترانه شرقی یکی از بهترین دانشگاه‌های این منطقه است و به‌عنوان یکی ار موسسات آموزشی بین‌المللی شناخته می‌شود. بیشتر کارکنان این دانشگاه از کشورهای دیگر هستند و یکی از 500 دانشگاه برتر اروپا نیز محسوب می‌شود.

3-    دانشگاه‌های قبرس شمالی چندین بار در مسابقات روبوکاپ شرکت کرده‌اند؛ همچنین با استفاده از سوپر کامپیوترهای خود در آزمایشاتی که به کشف هیگز بوزون منجر شد، حضور داشتند.

·   مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار

قبرس شمالی از نیروی کار ماهر برای تامین کمبود نیروی کار خود استقبال می‌کند. افرادی که بتوانند از یک کارفرما دعوتنامه کاری داشته باشند، می‌توانند ویزای کار قبرس شمالی را دریافت کرده و از طریق کار به این کشور مهاجرت کنند.

با این حال بهترین روش برای دریافت ویزای کاری قبرس شمالی، تاسیس یک بیزینس است؛ زیرا این کشور یک مکان مناسب برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا است.

·   مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به قبرس
خرید ملک در قبرس

از دیگر روش‌های مهاجرتی به قبرس شمالی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. متقاضیان می‌توانند با خرید ملک در این کشور و داشتن تمکن مالی کافی، به قبرس شمالی مهاجرت کرده و بعد از مدتی اقامت دائم قبرس شمالی را کسب کنند.

ارزش ملک خریداری شده باید حداقل 250 هزار دلار باشد؛ البته هزینه خرید ملک و مالیات در این کشور پایین است و همین باعث شده که مهاجران بیشتر به خرید ملک در قبرس شمالی ترغیب شوند.

و…

بهترین روش‌های مهاجرت به قبرس جنوبی

برای مهاجرت به قبرس جنوبی نیز مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و همچنین مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری از بهترین روش‌های مهاجرتی است. البته در مهاجرت به این بخش از قبرس، مهاجرت از طریق تولد و همچنین مهاجرت از طریق ازدواج دارای شرایطی است که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

مهاجرت به قبرس جنوبی از طریق تولد

قبرس جنوبی از قانون خون تبعیت می‌کند و تولد فرزند در خاک قبرس منجر به تابعیت نوزاد نخواهد شد. در واقع باید والدین این نوزاد تابعیت قبرس را داشته باشند تا او نیز تابعیت قبرس را به دست آورد.

مهاجرت به قبرس جنوبی از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به قبرس جنوبی، مهاجرت از طریق ازدواج است. قبرس جنوبی در این روش مهاجرتی از قوانین اتحادیه شینگن تبعیت می‌کند؛ البته ازدواج در این مرحله منجر به اخذ اقامت دائم قبرس نخواهد شد و دو طرف باید شرایط اولیه ازدواج را حفظ کرده و تایید دولت را بگیرند.

مهاجرت به قبرس
مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج

مهاجرت به قبرس از طریق پناهندگی

کشور قبرس با پذیرش پناهجویان مخالف است و پناهجویانی که به هر طریق وارد این کشور می‌شوند، شرایط سختی را تجربه خواهند کرد. این افراد همواره ترس اخراج شدن خواهند داشت و حدود 18 تا 22 ماه در قبرس زندانی خواهند شد تا پرونده آنها توسط دادگاه قبرس بررسی شود.

در صورت پذیرش درخواست پناهندگی، یک محل سکونت و مبلغی به عنوان کمک هزینه به آنها پرداخت خواهد شد که در اکثر مواقع نیز این مبلغ پرداخت نمی‌شود. بیشتر پناهجویان در بخش کشاورزی یا بازیافت زباله به کار گرفته می‌شوند و از نظر بهداشت نیز در شرایط مطلوبی قرار نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: پناهندگی چیست و پناهجو چه کسی است؟

جمع‌بندی

یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری و مهاجرت ایرانیان، کشور قبرس است. کشور قبرس دارای دو بخش شمالی، جنوبی مجزا است که مهاجرت به هر بخش قبرس مزایای خاص خود را دارد. برخی از افراد مهاجرت به قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر مهاجرت به قبرس اروپایی یا قبرس جنوبی را انتخاب می‌کنند.

با این حال هر کدام از این دو قبرس شرایطی را برای مهاجران فراهم کرده‌اند که در این مطلب سعی شد تا توضیحاتی در این خصوص داده شود. با این حال، اگر دوست دارید تا بیشتر درباره این کشور زیبا و روش‌های مهاجرتی بدانید، با مهاجر همراه باشید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

 

منبع
ادب ویزاموسسه ملک پور

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا