خبر هاکانادامهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

آمار تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا در سال 2022

 

طبق آمار اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC، در سال 2022، 124950 نفر از افرادی که اقامت موقت کانادا را داشتند، موفق شدند که با تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا،  اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

این افراد بیشتر از گروه‌های زیر بودند:

  • افرادی که با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرده‌اند
  • دارندگان ویزای کار تحت برنامه کارگر خارجی موقت TFWP
  • دارندگان ویزای کار تحت برنامه بین‌المللی IMP

طبق آمار به دست آمده این افراد در جامعه کانادا ریشه داشته و می‌توانند راحت‌تر با نیروی کار کانادا ادغام شوند، علاوه بر این، این افراد با زندگی موقت در کانادا، توانسته‌اند زبان انگلیسی یا فرانسه را یاد بگیرند و این مسئله در موقعیتی که آنها قرار می‌گیرند و درآمدی که خواهند داشت، بسیار موثر است.

تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا تحت برنامه IMP

یکی از برنامه‌هایی که منجر به تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم کانادا در سال 2022 شده است، برنامه IMP است که 97665 نفر تحت این برنامه توانسته‌اند که اقامت موقت خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنند. IMP انواع مختلفی از مجوزهای کاری کانادا را پوشش می‌دهد که این برنامه‌ها نیازی به LMIA ندارند.

مجوزهای کار بعد از فارغ‌التحصیلی (PGWPs) نیز تحت برنامه IMP هستند و طبق آمار منتشر شده، 52725 نفر از افرادی که این نوع مجوز کار را دارند، توانسته‌اند اقامت دائم کانادا را در سال 2022 دریافت کنند.

PGWP برنامه‌ای است که به دانشجویان بین‌المللی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند، این امکان را می‌دهد که در صورتی که برنامه خود را در یک موسسه آموزشی مشخص به پایان برسانند، می‌توانند تا 3 سال (باتوجه به طول دوره تحصیل خود) در هر نقطه‌ای از کانادا زندگی و کار کنند.

تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا
مهاجرت به کانادا

تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا تحت برنامه کارگران خارجی موقت

در سال 2022، 7555 نفر از طریق برنامه کارگران خارجی موقت TFWP توانستند که اقامت موقت خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنند. در این برنامه کارگران از کارفرمای خود می‌خواهند که LMIA دریافت کنند.

(LMIA سندی که نشان دهد استخدام کارگران خارجی بر روی نیروی کار کانادا تاثیر مثبت یا خنثی داشته است.)

تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا با ویزای تحصیلی

در سال 2022، طبق آمار منتشر شده، 19730 نفر از افرادی که مجوز تحصیلی داشتند، توانستند که اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. هم اکنون بیش از 800 هزار دانشجوی بین‌المللی در کانادا تحصیل می‌کنند. افرادی که به دنبال دریافت اقامت دائم کانادا هستند، باید در ابتدا یک PGWP دریافت کنند.

با دریافت PGWP فرد می‌تواند تجربه کاری کانادا را کسب کند؛ البته روش‌های دیگری نیز برای تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا با برنامه مهاجرت اقتصادی

برنامه مهاجرت اقتصادی یکی دیگر از برنامه‌های تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا است. بسیاری از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کانادا به افرادی که دارای تجربه کانادایی هستند، پاداش می‌دهند.

به‌عنوان مثال؛ افرادی که در سیستم مدیریت برنامه اکسپرس اینتری تجربه کاری یا تحصیلی کانادا را دارند، در سیستم رتبه‌بندی جامع CRS امتیاز بیشتری کسب خواهند کرد. از مهم‌ترین روش‌های برنامه مهاجرت اقتصادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس یا مهاجرت روستایی و شمالی
  • برنامه‌هایی که کمبود نیروی کار خاص را رفع می‌کند.

تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا در سال 2021

طبق آمار منتشر شده، در سال 2021، تعداد افرادی که اقامت موقت آنها به اقامت دائم تبدیل شده بود، 191360 نفر بود که در مقایسه با سال 2022، بیشتر بوده است. دلیل این امر همه گیری بیماری کرونا بود.

در طول شیوع ویروس کرونا در جهان، با بسته شدن مرزها و محدودیت‌های سفر، مهاجرت از خارج کانادا و دریافت اقامت دائم سخت شده بود؛ بنابراین اداره مهاجرت کانادا IRCC، بیشتر تمرکز خود را بر روی افرادی معطوف کرد که در خاک کانادا حضور داشته و دارای اقامت موقت هستند.

در فوریه سال 2021، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC بزرگترین قرعه‌کشی اکسپرس اینتری را با 27332 نامزد برگزار کرد. این در حالی بود که در ژانویه 2021، اداره IRCC، قرعه‌کشی اکسپرس اینتری را برای کارگران ماهر فدرال و برنامه‌های تجاری متوقف کرده بود.

برنامه قرعه‌‌کشی نامزدهای کلاس تجربه کانادا CEC تا سپتامیر 2021 ادامه داشت و بر اساس CEC، نامزدهایی که یک سال تجربه کاری کانادایی دارند، باید یکسال از سه سال را در خاک کانادا زندگی کرده باشند.

با این برنامه بسیاری از افراد در سال 2021، موفق به تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا شند. از طرفی دولت کانادا راه‌های دیگری را نیز برای تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا انتخاب کرد که این برنامه‌ها شامل 6 برنامه برای افرادی بود که شغل‌های موردنیاز کانادا را داشتند.

دانشجویانی که در رشته‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی تحصیل می‌کردند، دانشجویان بین‌المللی فرانسوی زبان و… از جمله این افراد بودند که توانستند، از می 2021 تا نوامبر 2021  با این روش، اقامت موقت خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنند.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا